Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

BossHoss skrev 2018-12-04 13:43:22 följande:
    Eller denna med inbyggda led.
    Den var riktigt snygg
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-12-05 09:32:59 följande:
    Har en silvrig stjärna i vår gran. Har också en spira,men den har vi inte använt på några år. Tycker att stjärnan är finare.  
    Tycker också att stjärnor är finare.
  • Nandez
    BossHoss skrev 2018-12-05 09:36:26 följande:
    Ja de skall vist vara väldigt goda, men ville bar påpeka det så ni inte förväntar er en sprudlande smak av julmust

Har en silvrig med just nu, men den känns inte rätt för oss, den duger så länge hette det när vi köpte den, tror jag vill ha guldfärgad. Och gör ju egentligen inte så mycket om den kostar lite, för det är ju den vi alltid skall ha framöver så man får ju räkna kostnad per år smile5.gif
    Slår man ut kostnaden på flera år så är det inte dyrt.
  • Nandez
    BossHoss skrev 2018-12-05 15:20:33 följande:
    Beställde george jensen idag smile1.gif

Hitta inte den andra, slut överallt eller inte köpbar längre, samt att jag vill ha en som består 100 år och då är det bättre med en utan ljus osv, smile1.gif
    Spännande
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-12-06 10:53:33 följande:
    Typiskt att jag och min ettåring ska bli förkyld just nu, mitt i julförberedelserna. Jag och gubben som ska till stan och handla alla julklappar.

Julbaket pågår varje dag. Igår gjorde jag några kakor vars recept jag funnit på Pintrest och som var på finska. Jag kan inte finska men med Google hjälp ordnade sig. Vi gör inget julgodis, det är ingen som äter det här hemma. Vi köper en chokladask som bjudgodis varje år, den slängs halvfull nästkommande jul då vi rensar bland julkakburkar..

Vi har iallafall fått snö, äntligen!
    Vad jobbigt att bli sjuk mitt i julstöket.
  • Nandez
    legomum skrev 2018-12-06 12:49:39 följande:
    Officiellt jätteavundsjuk! Jag vill också ha.
    Längtar lite hemligt efter snökanonerna som kommer vissa vintrar så vi i Stockholm också kan få "bada" i snö.
    Vill också ha snö
  • Nandez
    BossHoss skrev 2018-12-07 09:56:27 följande:
    Japp, hon är utbildad inom sömnad så allt är gjort själv.
    Sydde jag med faktiskt mycket förr..

Så vi har bestämt designen och utseendet ihop, men hon har stått för sömnaden för hon är ljusår bättre än mig på det, och har det som hobby.

Pälsen är äkta vargpäls, jag hittade en gammal kappa på blocket (som var defekt) som vi använde, men det finns även kvar så hon kan göra en jacka till sin tomtemor klädsel så småningom som kommer matcha min, fast med mer päls än tyg då, lite tvärt om mot min kappa..

Skall hälsa henne att ni gillar den smile1.gif
    Den är jättefin
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2018-12-07 10:10:29 följande:
    Här har det snöat i natt !
    Här har det också snöat lite
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!