Fluffig skrev 2012-10-29 14:17:39 följande:
Hejsan hejsan! Har kikat in i denna tråden till och från ett tag. Inte förren jag fick min son började julen kännas viktig här hemma. I år firas den med hela min sida av familjen och det är typ första gången vi kommer sitta alla samlade runt ett långbord.
Och jag har en förkärlek för att pyssla och kom då på att det skulle vara roligt att göra fina, glittriga namnskyltar till bordet.
Tror ni det är en bra grej att göra eller tror ni folk kommer bli snea på att inte få bestämma själva? Jag och min syrra har en tendens att bli osams om småsaker och hon tror ofta att jag gör saker för att bestämma över andra eller för att jag skulle tycka illa om dom. Men så är det inte. Jag tycker det ska bli så roligt att ha firandet här och har en bild i huvudet av att bordet är färdigdukat när alla kommer och att det är ljus och dekorationer. Gilla små och fina detaljer.
Vill att det ska bli fint och mysigt ju.
Förra året var vi många här hemma hos mig. Jag dukade med en röd värmeljusstake och ett pepparkakshjärta med namnet spritsat på varje tallrik. Ingen blev sur eller ville sitta någon annanstans, alla letade efter sitt namn och blev jätteglada när de hittade sin plats. Kör på det! Kan du inte pyssla till skyltarna tillsammans med syrran för att hon ska bli delaktig? Kanske t.o.m. låta henne vara delaktig i placeringen. Kan vara kul att göra ihop ju.