Inlägg från: Annika i Gbg |Visa alla inlägg
  • Annika i Gbg

Jag längtar till jul!!!

lollsanT skrev 2011-10-03 19:31:21 följande:
    Har inte satt ihop någon lista på när allt ska vara klart men en lista på allt som ska göras. Har börjat lite smått med att baka småkakor och lagt i frysen. Men ska nog börja skriva in något varje dag. Vet inte hur långt jag törs planera eftersom liten kan komma vilken dag som helst (bf 3 november).
    fluu skrev 2011-10-03 18:43:26 följande:
    Åh,vad jag längtar tills jag kan göra julkort med vårt barn på !

Idag har det varit riktigt höstrusk här = jag kommer i mer och mer julstämning och längtar efter snö.

Har även(äntligen) lyckats klura ut vad jag ska ge pojkvännen i julklapp. Han är väldigt svår att köpa presenter till,men han ska få Big bang theory säsong 4 på dvd  och "Fluffskydd" till en eldstav(svårt att förklara :P).
    Jag började lyssna på lite julmusik igår medan maken var på övervåningen. Han verkligen HATAR julmusiken. Har dock några skivor såsom Elvis och Jultoner från förr som han accepterar 

Vad skönt att ha bestämt till honom. Jag vet att jag ska ge maken en whisky flaska men jag vet inte vilken ännu. Han fyller ju dessutom år 3 veckor före jul så jag måste komma på flera saker (ska jag säga, fyller år dagen efter honom

Min son köpte en flaska whisky där man även fick ägarbevis på en square foot av den ön där whiskyn bryggs. Jag minns inte namnet bara, kan kolla med honom om du vill. Det var ju en ganska rolig grej, att bli landägare i Skottland eller om det var Irland! 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Annika i Gbg
    RocketQueen skrev 2011-10-03 21:25:35 följande:
    Har ni några tips på god alkoholfri glögg? Gärna en som smakarså glöggigt som möjligt.
    Jag gillar alla 1911 Herrljunga. Min absoluta favorit är den med mandarin-chilli men den är ju ingen klassisk glögg... Den serverar jag kall med en isbit och en lime-skiva. Så gott! Men de har flera olika smaker. Den kan man köpa i vanliga mataffärer. 
  • Annika i Gbg

Hej allihop! Här kommer en jul-älskare till! Jag har alldeles för mycket omkring mig så det är inte alltid jag klarar att skriva så ofta i trådarna men jag läser och skriver en rad ibland. 

Jag har köpt en enda julklapp och har beställt Blossas års-glögg. I år smakar den tydligen kaffe. Beställde två flaskor, funderar på om jag ska spara en bara för att det är kul!? Annars har jag skåpet fullt av glögg som jag gjorde hemma förra året, den är väldigt god nu, ett år senare!  Blir bara bättre och bättre. Sist jag flyttade (2009) hittade jag en flaska från 2004, den var så god att det nästan kändes syndigt att dricka upp den Skrattande !!

Nu ska jag rusa till jobbet........... 

• Annika i Gbg
    RocketQueen skrev 2011-10-04 07:11:14 följande:
    Annika helt enkelt: Ja den är god men särskilt alkoholfri eller glöggig är den ju inte. Jag vill ha en glögg man kan dricka när man är gravid men som inte smakar bara saft
    Oj, jag kollade inte. Tänkte att det man köper på Coop är alkoholfritt... Skäms
  • Annika i Gbg
    lollsanT skrev 2011-10-04 08:26:34 följande:
    Tror det är en Laphroaig han har då. Alternativt en Ardbeg men jag är nästan hundra på den första. Maken har en ganska stor samling med rökiga singelmaltar där han har fått en eller två square foot . Det är ur bolagets tillfälliga sortiment jag väljer - mellan Laphroaig, Ardbeg och Bowmore. Får köra ole dole doff tror jag

Ja det var Laproaigh, fick just svar här. Han blev jätteglad! "Åh, mamma, ska jag få en present, eller?"

• Annika i Gbg

Jag var också på Ikea och jag köpte julklappspapper i mänder, guld- och silversnöre plus 2 röda blockljus. Ikea har bra julpapper! 

I år ska jag ha hela familjen här hos mig, det ser jag fram emot så mycket. Mamma och pappa har flyttat hit till Gbg i år, bodde i Skåne förut. Min bror och hans familj bor 40 mil bort åt andra hållet, vi ses inte jämt men hela familjen kommer hit i år. Underbart!

• Annika i Gbg

Jag ska till Gekås, Ullared på onsdag om en vecka. Ska bl.a. köpa en tomteklänning till mig själv om det finns i min storlek. Har velat ha en sådan i många år. De på bilden verkar vara rätt storlek (hoppas...)!!

• Annika i Gbg
    keno skrev 2011-10-12 21:11:58 följande:
    Det är barnstorlekar.... 
    Skit också... Rynkar på näsan Jag får väl sy en själv. Vill ha en sån!
  • Annika i Gbg

Var på Gekås i Ullared igår eftermiddag. Jättemysigt, inte särskilt mycket folk. Fick tag på julklappar till nästan hela familjen. Jag var ganska välplanerad och visste vad jag ville leta efter och hade riktig tur med det mesta! Skrattande Hittade dessutom fina dekorationslampor till mitt vardagsrumsfönster som alternativ till adventsljusstakar. Jättefina! Köpte en del julgodis också, sådant som klarar att ligga ett tag. Allt som allt en mycket lyckad dag!

I helgen ska jag slå in paket i fina papper (hittade guld- och silverpapper i rullar om 7 m för 25kr) och se om jag kan rimma lite, kanske. Då kan jag nog provsmaka glöggen som jag satte förra året, den är säkert perfekt nu! Solig Lycklig!

• Annika i Gbg

De första julklapparna för i år är inslagna! Och 2010 års Dunderglögg är premiär-avsmakad... Gott var det!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!