Inlägg från: Annika i Gbg |Visa alla inlägg
  • Annika i Gbg

Jag längtar till jul!!!

EeMe skrev 2011-10-24 19:42:34 följande:
    Å hur sjutton klär man en jättegravid kropp?!?
    Tomtedräkt såklart! Du har väl sett Tomtefars mega-mage? Gravid
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Annika i Gbg
    Viggo och pyrets mamma skrev 2011-10-26 21:43:43 följande:
    Kom att tänka på en sak, är det någon mer än jag som tycker att det kunde va en idé att starta en recepttråd med julrelaterade recept? Vad man brukar baka, ens bästa jansson-recept etc..... :)
    Det är en utmärkt idé! Jag drar igång en så får vi se om den överlever...
  • Annika i Gbg
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-10-27 07:04:21 följande:
    Hittade en ganska stor tråd om julrecept, men endast om bakning tror jag, den kanske man kan återuppliva om intresse finns;

www.familjeliv.se/Forum-22-72/m55730179-1.htm...
    Aj då.... hann inte se ditt inlägg, kanske ska jag länka till den gamla i min nya? Vad tycker du?
  • Annika i Gbg

"Om ödet får bestämma" gick på 7an igår 20.00. Var det den?

• Annika i Gbg
    Neelah skrev 2011-11-05 14:16:38 följande:
    Idag är det exakt 7 veckor kvar till julafton.
    Och bara tre veckor tills vi får ställa fram adventsljusstakarna mm!
  • Annika i Gbg
    Misty W skrev 2011-11-05 19:50:36 följande:
    När sätter ni upp era granar? Kan man sätta fram granen till 2:a Advent?
    Jag brukar vänta tills någon dag före julafton men i år kanske den kommer in tidigare. Har fått inspiration här i tråden till att njuta av granen innan jul istället för efter. Fast andra advent kanske är väl tidigt? Om den ska vara fin till jul? Det är ju tre veckor innan julafton. Jag kan tänka mig att klä granen till fjärde advent, kanske!? En vecka innan.
  • Annika i Gbg

Åh, vad glad jag är! Jag har varit på MissDee och deras "tjej-kväll". Köpte 2 halsband och 6 par örhängen för totalt 500:-. Kollade på deras web-shop nu och har betalt ungefär 25% av totala värdet Förvånad. Så nu blir det halsband och örhängen till brorsdöttrarna. Sen har jag örhängen kvar att ge någon annan. Och jag får själv ett par fina också! Hjärta

• Annika i Gbg
    Pigelinen skrev 2011-11-14 08:13:14 följande:

En liten fråga till er... vi flyttade hit förra året och då var stora tjejen drygt 2år, nu är hon således drygt 3år och VÄLDIGT medveten så iår vet i skam, tror inte att vi kan lura henne med att farfar går iväg lagom till att tomten kommer, ska försöka fråga någon granne, men det känns lite "pinsamt" men de kan ju allitd svara nej, eller hur?!
    Ett år då äldsta barnen var halvstora, sisådär 5-6 år, bytte vi tomte med grannen. En av de vuxna männen sa högt och tydligt att "Nu är det väl dags att köpa tidningen" och gick iväg. Då tomtade han för grannens barn. Därefter kom grannen in som tomte till oss. Pojkarna var misstänksamma. "Nä, det är bara du Joakim". Då klev Joakim in genom dörren med en tidning under armen! Total succé, vill jag lova!

Lägg fram det förslaget till någon granne med barn, helt klart en "win-win-situation".
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!