Inlägg från: Mama Mia |Visa alla inlägg
  • Mama Mia

Jag längtar till jul!!!

Pigelinen skrev 2011-11-15 20:48:04 följande:

Denna stil hade jag tänlt mig... den vänstra är dock slut på GeKås o den högra kostar 449kr, ifs billig för att vara en Måseskär från markslöjd men, nä ger inte så mycket, behöver dessutom två st...

Claex ohlson har en som liknar den vänstra men deras var bara 35cm hög o det blir lite litet...

På Ica Maxi (iaf Borlänge) finns det en som är lite som den vänstra. (Hittar ingen bild) Istället för metallhållarna till ljusen (som jag iaf gissar att det är) så går träet ut lite där.
    Minns i o för sig inte hur hög den var, men kanske kan vara värt att kolla iaf. Minns inte heller vad den kostade, men tror det var omkring ett par hundra.

Haha, blev kanske inte så mkt till hjälp nu. Särskilt som du inte vill springa runt. Men nån du känner kanske har vägarna förbi ett maxi och kolla åt dig.
  • Mama Mia
    Mallas skrev 2011-11-18 20:00:23 följande:
    Nästa helg är fullbokad med middag och bröllop- dvs knappt någon tid att julstäda, hänga upp gardiner och fixa med belysningen. Funderar på om jag ska smyga igång pyntet redan denna helg? Behöver ju inte tända belysningen fören nästa helg ;)
    Eller så tar du och tänder den också! Det är ju ändå bara en vecka kvar...
  • Mama Mia

Jag har så smått påbörjat årets julkortstillverkning! Det är tidigt t o m för mig. Hittade till en blogg som heter Ett julkort i veckan, där det går ut på att scrappa ett julkort varje vecka hela året med en ny utmaning varje vecka. Jag hakade på och har nu gjort 3 stycken.

• Mama Mia

Hej julgalningar! Skolstarterna är ju på gång, då kan man väl kalla det höst va? Jag har iaf lite höstkänsla och det suger i pysseltarmen. Planerar så smått för vad jag ska göra för julklappar (försöker så gått det går att göra egna istället för att köpa) och har börjat hålla utkik (och köpt) småsaker till barnens paketkalendrar. Det blir första året i år.

• Mama Mia

Till kalendern har det än så länge bara blivit ballonger och roliga tandborstar. Jag scrappar en del och båda mina föräldrar kommer få varsitt album med ett par sidor om barnen, som jag ska fylla på varje år. Har även en tanke på ett minialbum till syrran, med bilder från en gemensam resa.

Kanske också scrappade almanackor. Annars misstänker jag att det kommer bli mycket virkat i årets klappar eftersom jag håller på att lära mig virka nu.

Jag och dottern på 3,5 år kommer dekorera ljus med vaxplattor som hon kan ge bort. I övrigt skulle det kunna bli precis vad som helst som jag råkar komma på. Älskar alla slags pyssel....

• Mama Mia
    elinaehn skrev 2012-08-14 07:26:45 följande:
    Mama Mia kan inte du tipsa om vad du ska göra för egna klappar? Jag köpte fina små kakburkar på rea som jag skulle vilja göra nåt fint av? Och tips till paketkalender?

Fyll dom med hembakta kakor och gör ett kort med receptet på och lägg i burken?

Beroende på hur små burkarna är kanske hemgjorda praliner kan vara ett alternativ?
  • Mama Mia
    Carolaj83 skrev 2012-08-18 18:17:48 följande:
    mysigt för er som firar med barn för första gången

detta blir även första julen för min yngsta, han är född 29 jan,

när barnen säger något dom  önskar sig eller jag kommer på något så skriver jag upp de på en lista så har man lite att välja på sen

men frågan är vad ger man en 11 månaders??? han har ju  2 äldre syskon så det mesta finns ju redan

Men det är ju det som är så bra! Då kan man skippa förnuftet och ge nåt som man bara gillar helt enkelt. Oavsett om det behövs eller inte.

Som jag till min 2a. Förra julen var han också ca 11 månader. Allt som en ettåring behöver fanns redan från storasyster. Men hela hennes bebistid gick jag och fingrade på kul-labyrinter och tyckte dom var så fina. Men det blev aldrig nån eftersom jag tyckte dom var onödigt dyra och det fanns så mycket annat som hon borde ha i leksaksväg före.
    Men till lillkillen fanns ju redan allt så då kunde jag med gott samvete slänga pengarna på en sån den här gången.
    ( Sen är det ju lite ironiskt att storasyster har nästan lekt mer med den än lillebror har gjort )
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!