SunnyBunny skrev 2011-09-23 13:03:43 följande:
I somras fick jag 3! stora lådor av en släkting med julsaker! Har inte öppnat dem än och sorterat men förstå hur spännande! Ska tydligen vara en hel del gammalt som gått i arv!
Vad kul! Själv så botaniserade jag vilt i farmors gömmor efter att hon gick bort för några år sen. Hon var nästan lika jultokig som jag är. Favoriterna blev alla fina gamla julgranskulor i glas, tunna-tunna och vissa handmåalde. Med barn i huset kan man inte gärna ha dom hängande i julgranen, men ett år lade jag dom i en vacker glasskål, tex. Förra året hängde jag upp en äppelträdsgren i vardagsrumstaket där jag hängde upp kulorna utom räckhåll för småglin. Grenen hänger kvar året runt, men dekorationerna varierar.
F ö har tomteverkstaden kommit igång här. Jag avskyr att julklappsshoppa, men älskar att ge bort julklappar. Som tur är så gillar jag att pyssla, så jag har en lösning på problemet. Men med en 2½-åring och en 8 månaders i huset så har pysseltiden minskat drastiskt. Så det gäller att börja i tid, i kombination med att komma på snabbgjorda men ändå bra saker att göra. Just nu håller jag fastnat för Quick knit (en stickring) och gör tubhalsdukar för brinnande livet. Började med att göra en till mig själv och storan blev jätteimponerad, så nu ska jag göra en i barnstorlek till henne och en pytte till hennes docka, som hon ska få i julklapp.