Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

Gurkan skrev 2010-09-25 18:34:54 följande:
    lyssna inte på andra!
    folk skakar på huvudet åt mig när jag klär granen 1 december, tycker jag är galen som lyssnar på julmusik hela månaden, har doftljus som luktar kanel och glögg!
    Strunta i dumma kommentarer bara njut!
    själv har jga inte köpt julklappar än men jag har börjat på min lista och har nästan alla klappar klara

vilken månad menar du?(att du börjar lyssna på julmusik..)    ;)

he he, jag har redan flera låtar på mp3n när jag är ute och går , och på spotify med titt som tätt, det är ju så mysigt, speciellt nu när mörkret kommer, massa tända ljus osv.

• Frökenolson
    Gurkan skrev 2010-09-25 20:00:12 följande:
    haha december menade jag (fast jag har redan börjat tjuvlyssna på det för någon månad sedan) ;P

Vad har du för favorit jullåtar?
    Andra får gärna svara med :D

tycker om perter jöback's julskiva, även sara mclachlan(hur det nu stavas finns på spotify, sök på wintersong) tycker också mycket om de gamla, bing crosby m.m. men även mycket svensk, astrid lindgrens julsagor/musik.
    Åhh längtar, har köpt några ljustakar och jättestora lyktor idag, vi har fått in jättefina på jobbet. Har tänt säkert 30 ljus just nu, supermysigt...

• Frökenolson
    Skulle vilja ha någon ny julfilm att se fram emot i år.
    Kan vi inte påbörja en lista som vi fyller på =)

Jag börjar med min favvo alla kategorier.

Medan du sov / While you were sleeping
    Tomten är far tillalla barnen
    Love actually
    The holiday
    Perfect holiday
    A charlie brow christmas
    Trolltider
    Pippi firar ju och första snön så klart
  • Frökenolson

Hej tjejer,
    imorse när jag gick på min morgonpromenad gick jag runt leende hela milen. Inte nog med att det var massa frost på fälten och allt såg jättevackert ut. Vet ni vad mer som har hänt???
    Jo: -Snöpinnarna har kommit upp, det beytder att nu ör det verkligen inte långt kvar till snör, kyla och jul!
    När det gäller ljus och lyktor tänder jag varje kväll och morgon, riktigt mysigt att äta frukost med levade ljus, fortfarande mörkt ute och lite småkylig även inne innan kakelugnen blivit riktígt varm, tofflor och ylletröja på: check!

Igår satt jag med mina samlade gamla jultidningar från 10 år tillbaka och bara hade det mysigt, som sällskap hade jag ett glas Amarone och massa olika god salami som jag köpte på saluhallen igår. Ljuvlig musik i bakrunden(jul så klart!)

Kan med lätthet säga att för mej är de kommande månaderna de bästa på året. Lite lugnare, och absolut mysigare..
    Beställde julsaker från jotex idag, nya julgardiner till vardagsrummet. Hoppas bara de går ihop med nya tapeterna som skall upp snart..

• Frökenolson
    LilaLiljan skrev 2010-10-04 12:19:47 följande:
    Hej!
    Jag hakar på här, älskar verkligen julen. =)
    Har redan börjat planera för julstädning, vad som ska bakas, ungefär vem som ska få vad i julklapp, om vi behöver mer glitter osv.  Är helt tokig i juldekorationer, främst glitter och snökulor (såna som snöar när man vänder på dom) men även anant som tomtar, ljuslycktor, dukar osv. Tur att jag har en sambo som också älskar julen och dekorationer =)
    välkommen, vilken lyckost som har en sambo som också gillar julen och allt omkring!!
  • Frökenolson
    Jenny1 skrev 2010-10-04 14:53:50 följande:
    Julen är räddad!! Fick precis min semesteransökan beviljad! Så nu blir det julfirande hos min syster i småland. Längtar!
    mysigt!! hoppas ni får en riktig emil jul
  • Frökenolson
    Nikhita skrev 2010-10-04 20:07:10 följande:
    Nån som kan göra den där amerikanska juldrycken.. egg..nånting?
    Vill så gärna prova :)

Eftersom min släkt är finsk så har vi alltid haft en massa kållodor, morotslådor, leverlådor o annat jag inte tycker om. Sen gifte vi in en svenska och fick en jättegod ugnsomelett på julbordet också :)
    eggnog, det har ju vi med äggtoddy..
  • Frökenolson
    sjl89 skrev 2010-10-07 18:39:14 följande:

Här är en till som längtar efter julafton såå mycket! Dottern blir 1 år den 14 november så i år kan hon vara med på ett helt annat sätt än förra julen då hon låg i sin tomtedräckt och sov större delen av julaftonen :) Erat prat om julkalendern håller jag också med om (är iofs född 89) men kalendrarna var bra mycket bättre förr, nu ser jag inte ens julen i dom?

Tänkte höra om det är någon här som vet vart man kan handla juldekorationer online?
    Om ni har nån bra sida där dom har fina julgardiner, dukar, tomtar, tavlor osv? =)

mixin.se tycker jag har fina saker
  • Frökenolson
    litenlind skrev 2010-10-12 18:56:55 följande:
    Angående Gekås så är ett tips att åka så att man är där runt 15-tiden, då brukar busslasterna med folk som åker hyrda bussar åka hem och det blir mindre folk som trängs. Jag har varit där både mitt i veckan och på fredagar och då alltid efter kl 15 och har inte ens behövt köa i kassan!
    Eller åk på måndagar, då är det inga bussar på gekås, en bussfri dag!! jippie
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!