Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

Mariohn skrev 2011-09-06 22:42:11 följande:
    HEJ. Jag vet inte om ni ens minns mig men det är jag som är TS En del av er har säkert läst om översvämningen vi hade i vårt nya hus och katastrofen vi genomled. Ni har också läst om min svåra sjukdom som verkade omöjlig att besegra. Men jag gav mig fan på allt- Det är nu över. Jag passade på att ta körkort under tiden som vi bodde runt överallt och idag fick jag det äntligen!!! Samtidigt kom jag in på drömutbildningen och har nu pluggat i två veckor. Mina prover visar bara positivt och jag går framåt hela tiden. Läkarna talar inte längre om kritiskt tillstånd (efter 4 år) och denna julen ska bli den bästa någonsin!!

(Jag vet att alla inte har följt mig men för de som gjort det på FL gjorde jag en uppdatering)  
    Funderade på dej häromdagen, undrade vart du tagit vägen. Härligt att höra att du känner dej positiv och att livet börjar komma på sin rätsida. Klart att denna julen kommer bli den bästa!
    Skönt att hösten är här och att vår favorit högtid närmar sej =)
  • Frökenolson
    M 1980 skrev 2011-09-09 13:27:24 följande:

Hur gör ni med julskinka, köper ni färdig, kokar eller ugnsbakar?

ugnsbakar, bli godast så tycker jag. Kvällen innan julafton åker den in i ugnen.. =)
  • Frökenolson

vad många vi är som kommer vara högravida i juletid =)
    Längtar som en tok, ska nog pyssla lite idag tror jag, "höstpyssel". ;)

• Frökenolson
    lillamaa skrev 2011-09-19 06:42:50 följande:
    Är det någon som vet någonting om dessa ljus: www.yankeecandle.se/ProductView.aspx?ProductI...www.yankeecandle.se/ProductView.aspx?ProductI...

Är lite sugen på att beställa men de kostade ju en del så vill höra med er om de är värda priset?
    Jag har gärna doftljus men ogilla när de "tar över". Det ska dofta lite så där lagom ni vet ;D

Är lite sugen på att beställa men de kostade ju en del så vill höra med er om de är värda priset?
    Jag har gärna doftljus men ogilla när de "tar över". Det ska dofta lite så där lagom ni vet ;D
    Jag har bara provat det med kaneldoft, de luktar jättegott! de brinner ganska länge, prova och köp ett litet ljus först och se om du gillar det. brukar ju finnas i olika strl...
  • Frökenolson
    Eleonor01 skrev 2011-09-19 19:54:23 följande:
    Gekås har börjat med julsakerna :) de e alltid först!!
    kul, tänkte åka dit snart! Även om de inte alltid finns så mycket är det kul att titta =) och gå runt och mysa...

Igår drack jag lite glögg i höstrusket, det var gott.. Idag är jag ledig och det blir till att vara inne och mysa hela dagen, städa och dona lite och få fram riktig höstkänsla =)
  • Frökenolson
    M 1980 skrev 2011-09-20 08:32:23 följande:
    Vad har ni för favoriter på julbordet på julafton?
    skinkan, lutfisken, kära mors köttbullar och mitt vörtbröd.
  • Frökenolson
    LsomiLinda skrev 2011-09-20 11:24:09 följande:
    Längtar oxå till julen..

Hatade julen förr men nu när jag skaffat mej ett stabilt förhållande med man och barn så vill jag ha jul jämt =)
    Förra året va jag rädd att inte hinna julpynta då vi fick en prematur född liten tjej men fick komma hem i slutet av november..
    Detta året väntar vi tvillingar och har bf 24/12 men dom kommer komma innan säger dom men då är jag rädd att jag inte hinner eller orkar pynta och greja med allt som ska fixas till jul..

Men vill ha jul nu!!! är 95 dagar kvar till julafton idag Flört 
    Grattis, du får börja i god tid.. Början på november eller mitten kanske =)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!