Jag längtar till jul!!!
Jag brukar köpa kläder, lotter smink, parfym till svärmor. Svärfar vill inte ha nåt men en skjorta eller en flaska vin brukar det bli...
Jag brukar köpa kläder, lotter smink, parfym till svärmor. Svärfar vill inte ha nåt men en skjorta eller en flaska vin brukar det bli...
Kul med asklådan eller va man ska kalla den :) och fin gran!
Idag har jag provbakt lite olika sorters pepparkakor, ska vara med på lite julmarknader med mitt lilla bageri och vill gärna ha fler goda pepparkakor att sälja. Så det har doftat fantastiskt här hemma idag!
Pepparkaksbiscotti lätt gott, vill du dela med dig av recept? :)
Hej tjejer,
Från och med denna veckan är det bara jublar som gäller på min bakblogg.
Varmt välkomna in och kika, sen kan jag också tipsa om en mysig julmarknad om ni bor i Västsverige. Den är på baldersnäs herrgård 1-9/12 kl.11-17
I år ska jag vara med där med mitt företag. Massa goda kakor, godis mm
Jag har för övrigt börjat julstäda, har satt upp mina röda gardiner i köket. Så mysigt!
Www. Bagaregarden.com
Tack för länkarna, lite mysigt. Även om jag älskar denna tiden på året med så var det mysigt att titta lite en dag som denna.
Jul i folkton är också en av mina favoriter, så vacker hela skivan!
4 månader idag till julafton!!!
Idag har jag suttit med jullistor av olika slag.
Tända ljus Ingela huset och regnet har smattrat utanför fönstret.
Mysigt!
Hat skrivit en lista på vad jag vill köpa till sonens paketkalendet. Bör inte så avancerat, mest ätbart. Han fyller två i mellandagarna :)
Skönt att se att tråden börjat komma igång ordentligt!
Har du några paketkalendertips? Min son är 2 år också
En hög med gamla jultidningar, chaithe och mjuk pepparkaka.
Det e vad jag har för mig denna förmiddag :)
Åh vad jag vill greja, NU!
Jag har för mig att teskedsgumman var en fantastisk julkalender men ingen nämner den. Trolltider och Sunes jul gillar jag med :)
Julklappstips:
Panduro har 25%rea på hela sortimentet denna helgen. Både i butik och online
Idag satte jag upp mina "höstgardiner" de är helröda tjocka gardiner från indiska som jag köpte till köket för många jular sedan. Men jag tyckte mina sommargardiner gjorde köket så tråkig och tänkte att de är ju inget julmönster på dem så varför inte. Röda gardiner kan man ju ha året om :)