Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

tahira skrev 2012-11-05 11:39:05 följande:
    Tråkigt att höra Liljan

Fråga: Hur länge håller en gran egentligen?

Vi har inte firat hemma på några år, så jag har liksom glömt. Det är kanske olika vilken typ av gran det är, men en "vanlig" - hade gärna haft någon sådan "silvergran" eller "kungsgran" som de säljer i Sverige överallt, men här verkar det främst gå att hitta små vanliga... 

Ser man till att den har vatten hela tiden så brukar den hålla ganska länge,tycker jag.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Carolaj83 skrev 2012-11-05 19:11:06 följande:
    åhhh i år ska jag ut i skogen med min man o våra barn o hugga vår egen julgran, mina föräldrar har köpt en gård och har nu egen skog, åhhh vad jag saknat det, är uppväxt på en bondgård men den såldes när jag var 17 och nu 12 år senare har dom blivit med gård igen matsäck med o gå runt o leta gran*längtar*

Vad mysigt det låter! Vi brukar också åka och hämta granen själva. Det brukar bli bäst då. Då får man det man vill ha.
  • molly50
    GrimbartStrike skrev 2012-11-05 19:39:03 följande:
    Vilken mysig granjakt ni verkar ha, eller planerar att ha iaf :)

Här blir det krig varje år Maken vill att vi ska ta första bästa skrangliga elände som växer i skogen medans jag är lite mer.. Ska vi säga noga?  

Jag har inte skrivit många ord i den här gruppen, men hänger med och läser och längtar. Längtan börjar bli galen nu! Fredagen innan första advent åker allt utom granen upp (eller tallen egentligen men vi kallar det julgran iaf ). Den kommer in någon dag innan lucia.   
    En sån här kom hem till mig idag, åh vad fint den lyste :)  www.margaretha.se/butik/default.asp?pf_id=SE-...

Beställt en lång ljusslinga att ha på nybyggda altanen också, ska bli kul att pynta en hel stooor altan :)

Den där hemsidan påminner mycket om www.linea.se. Undrar om drt kan vara samma företag som driver sidorna.

Jag har beställt lite nyt julpynt på linea och går och väntra och längtar tills det kommer.

Sen ska vi ha en ny ljusslinga till vår balkong också.
    Jag antar att det mesta kommer upp här fredagen innan första advent.     
  • molly50

Äsch,länken funkade inte. Provar igen.

http://www.lineahemma.se/butik/default.asp?sidvarde=7s
  • molly50
    GrimbartStrike skrev 2012-11-05 19:39:03 följande:
    Vilken mysig granjakt ni verkar ha, eller planerar att ha iaf :)

Här blir det krig varje år Maken vill att vi ska ta första bästa skrangliga elände som växer i skogen medans jag är lite mer.. Ska vi säga noga?  

Jag har inte skrivit många ord i den här gruppen, men hänger med och läser och längtar. Längtan börjar bli galen nu! Fredagen innan första advent åker allt utom granen upp (eller tallen egentligen men vi kallar det julgran iaf ). Den kommer in någon dag innan lucia.   
    En sån här kom hem till mig idag, åh vad fint den lyste :)  www.margaretha.se/butik/default.asp?pf_id=SE-...

Beställt en lång ljusslinga att ha på nybyggda altanen också, ska bli kul att pynta en hel stooor altan :)
    Fin ljusstake,förresten!
  • molly50
    kickan89 skrev 2012-11-05 20:21:07 följande:
    Den 24:e ska jag åka in till stan med alla tjejer i släkten och handla julklappar eller ja, det är en shoppingdag men tror de flesta planerar julklappsinköp sen efter en heldag med shopping åker vi hem till min moster på söder dit män och barn också kommer och äter middag allihop vi är runt 30 stycken med alla mostrar, morbror, kusiner, mormor o morfar och allas respektive och i åldrarna 2-69 (om man inte räknar bebisen i magen då) så vi är ett stort gäng och det blir inte av att vi ses allihopa allt för ofta så det ska bli sååå mysigt med en tjejdag med julklappafix och sedan avsluta med en kväll tillsammans allihopa vi firat jul ihop vartannat år och de jularna är verkligen fantastiska! I år ska vi dock inte fira med min släkt så ser extra mycket fram emot vår shoppingdag

Låter jättemysigt!
  • molly50
    eldfluga73 skrev 2012-11-06 15:36:43 följande:
    Den här julkyrkan sprang jag på idag och kunde inte låta bli att köpa den Hög nostalgifaktor - den både lyser och spelar en julmelodi. Men kanske lite tidigt att börja bygga sitt tomteland redan?

Jättefin! Min son har en egen julkyrka,som påminner om en liten julby,på samma gång. Den har belysning men spelar ingen musik. Men han bryr sig inte så mycket om det.
  • molly50
    GrimbartStrike skrev 2012-11-06 17:38:58 följande:
    Jag letar också kyrka för fullt!
    Men den MÅSTE spela White Christmas, och det finns det ingen som gör.. Gråter
    Har en som jag fått, men den spelar någon annan melodi, så den funkar inte för mig  Snart gör jag inbrott hemma hos mina föräldrar och snor den gamla kyrkan dom har.
    Det är två saker som får mig att gråta av lycka varje jul, den kyrkan och när min första hyacint slår ut - den doften alltså! 

Jag älskar också hyacintdoften. Men jag kan tyvärr inte ha någon hemma eftersom jag är allergisk. Jag kan knappt gå in i affären och handla då deras hyacinter börjat slå ut. ;-/
    Men jag kan ju inte låta bli at gå förbi och sniffa lite på dem ändå,så lite får jag ju skylla mig självatt jag blir dålig.  
  • molly50

Vi brukar äta lite senare. Vi brukar dela ut julklapparna innan maten så att barnen ska slippa vänta för länge.
    När vi tittar på Kalle så brukar det vara glögg och lite smått och gott som gäller. Men inte för mycket godis,då äter sonen för dåligt av maten sen. 

• molly50

Idag kom äntligen paketet från linea.se med julpyntet jag beställde! Åh,vad jag längtar tills jag får plocka upp det och ställa fram det!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!