Lena skrev 2013-11-04 08:16:20 följande:
Jag tyckte till maken att jag skulle börja med julkort igår men det tyckte han var en månad för tidigt.
Så hur gjorde du? :) Om du tycker det vore roligt att sätta igång med julkorten så gör det!
Tänk dig hur genomarbetade och välgjorda de blir om du har lite mer tid på dig. ;)
Min sambo tycker också mycket om julen, men inte att "jula" till det för mycket innan advent. Men jag låter ju inte bli det för det, samtidigt som jag ser till att inte pracka på honom massa juligheter. Han upplever att för mycket av det goda förstör upplevelsen av december. Vilket jag förstår och respekterar, precis som han gör vad gäller mig. Jag pysslar i köket och lyssnar på lite julmusik medan han gör något annat. Jag läser julbloggar och jultidningar bäst jag vill - inte sitter han och läser över axeln på mig. Jag ber inte om ursäkt för mitt intresse.
Allt det här utesluter ju verkligen inte att vi jular till det ordentligt i december tillsammans! Det är då vi går all in. Men för min del räcker det inte med fyra adventsveckor. Jag vill ha en lååång uppladdning. Och det är ju lika viktigt hur jag vill göra. :) Han är så välkommen att inkluderas in i julbubblan när han vill.
Dessutom har jag kommit till någon slags insikt överlag de senaste åren om hur viktigt det är att bestämma själv. Jag tror det finns risk att man går miste om sånt man vill göra om man anpassar sig för mycket efter andras tycke. Jag värdesätter min sambos åsikter otroligt mycket men jag står mig själv närmast.