-
-
Jag skrev om precis det här för ett tag sedan här i tråden. Ligger nog någon sida tillbaka. Jag förklarade hur jag kände kring julen. Att jag inte njuter mindre av den efterlängtade, varma, härliga sommaren trots att jag är julälskare. Det ena behöver inte utesluta det andra liksom. Tänker på ett Charles Dickens-citat; "I will honour Christmas in my heart, and try to keep it all the year." Bara för att man älskar julen betyder inte det att man inte njuter i nuet. ;)Koppkaka skrev 2013-05-26 08:29:50 följande:Ja än så länge har jag ingen jullängtan över huvud taget. Den brukar dyka upp runt oktober där någonstans. Nu vill jag bara njuta av sommar, sol och värme! Vi hörs i höst istället tjejer, lev i nuet
Jag längtar visserligen inte till jul nu så jag kanske inte bör "ta åt mig". Men jag tycker alltid om julen och blev jätteglad när jag hittade julfilmerna. Nu tänker jag dröja med att titta på dom visserligen till i höst - för att inte "fuska". Vill ju gå all in när det verkligen börjar bli dags. ;)
Men jag kan ändå inte låta bli att bli lite brydd. Jag har förstått att vissa som skrivit på sistone redan längtar - i sin fulla rätt. Jag tror ändå att man ska akta sig för att tycka för mycket om vad andra människor känner och längtar efter. Om man själv inte har nöje av att läsa i tråden vid den här tiden på året så är det väl bara att man tar en paus och återkommer i höst? :)
Jag menar absolut inte något illa men känner bara att det är lätt att komma med pekpinnar. Som nämnt ovan; soldyrkarna får länga efter sommaren året om och gnälla hela vintern att någon bryr sig - för att det är lite vanligare. Bara för att man inte delar samma preferenser så behöver inte någon annans vara sämre. -
"Pekpinnar" var att ta i, men en uppmaning om att leva i nuet tenderar att låta lite tillrättavisande. Det var bara det.
-
Njuter i nuet, men tänkte bara snabbt uppdatera och påminna er om att det sedan ett par dagar tillbaka nu är närmare till nästa jul igen, än den senaste. ;)
-
Älskar när ni uppdaterar i den här tråden!
-
Idag köpte jag lite julgrejer! Village hade utförsäljning och jag hittade några småsaker. Adventssiffror, små äpplen och något litet pynt.
-
Samma här! Vore drömmen. :)Bebislängtan01 skrev 2013-07-31 20:04:57 följande:
Låter lite som vår släkt, men det är kul också!
Men åå va myigt!
Jag och min sambo försöker få oss en liten, och hoppas vi får ha med en lite krabat till nästa jul! (: -
Sån är jag också! Köper grejer och möbler när som för att de kan göra sig bra till jul ;-Dhusbyggemama skrev 2013-08-07 09:20:30 följande:Hahaha, jag har köpt ett litet bord på loppis som jag bara var tvungen att köpa trots att jag inte visste var det skulle stå. Jag tyckte det skulle vara så fint med t. ex. pepparkakshuset på. Eller något annat julpynt. Nu har jag hittat en kanonplats åt det och bara längtar tills det är dags att pynta! Jag och en vän gör adventskalendrar åt varandra i år igen och jag har kommit en bra bit på väg. Det är så kul!!! Kram på er
-
Här är det gråväder. Regn och rusk.
Lyssnat på Celtic Womans julskiva. -
Jag! :) Jag piffar hemma under alla årstider men höst och jul är roligast. Precis som du använder jag mig av rönnbär och löv och så. Tänder doftljus, planterar ljung i krukor på trappen och dekorerar med äpplen. Gör kransar, byter plädar och kuddfodral, tar fram ljusslingor. Senare åker det även fram en och annan pumpa. :)Bebislängtan01 skrev 2013-08-13 19:45:14 följande:
Är det nån här som brukar dekorera/inreda efter årstider, tex. hösten som är på väg.
När börjar ni i så fall med allt höstligt? Och vad gör ni för något? :)
Jag bor i Värmland och det är ju ganska varmt än, men man märker på morgonen att hösten faktiskt smyger sig på, myys!!
När det gäller dekoration/inredning älskar jag att ha löv, rönnbär, höstblommor m.m. både inne och ute, och göra blomgrupper & så. Det är ju så fint med de varma höstfärgerna!
Och framförallt att vintern är på gång (: