Inlägg från: pensé |Visa alla inlägg
  • pensé

Jag längtar till jul!!!

Neelah - tack! Vi får väl se hur det går :)

• pensé

hej!

följde och skrev ibland i tråden förra året. Nu har jag läst sen den blev aktuell igen men inte skrivit.
    Jag älskar julen men försöker att hålla mig från att börja längta för tidigt. Nu känner jag dock att det smyger sig på :)

Har handlat en del julklappar redan, då vi var i Ullared förra veckan. Börjar bli sugen på pepparkakor också så ska ta och baka en mjuk pepparkaka någon dag snart.

När jag var barn klädde vi alltid granen den 22e eller 23e. Nu i mitt hem gör vi det kvällen den 12e för att det är min svågers födelsedag och vi bor inte i samma land så gör det lite för att tänka på honom. Sen är det rätt mysigt att den är färdigklädd och står och tindrar till Luciamorgon :)

Allers julmagasin säger ni... ja då vet jag vad jag ska handla imorgon då Skrattande

• pensé

Idag har vi bakat pepparkakor med mormor :)
    Barnen är 3 och 5 och så stora att de faktiskt får till det rätt bra.
    Efter baket drack vi glögg mmmmmmm! 

• pensé
    Flisan79 skrev 2011-11-19 23:26:02 följande:
    Skulle kunna fungera med en röd kant nertill. Mer sömnad men billigare än att köpa allt nytt.
    Jag tänkte också på att sätta till ngt nertill. En röd rand skulle kanske kunna funka... kanske bret rött sidenband som för tankarna till Lucia?
  • pensé
    Pigelinen skrev 2011-11-20 18:55:25 följande:
    Så, det fick bli hällor på gardinerna som var för korta... har bara hunnit sy på ena längden än eftersom jag måste sy förhand... men bild finns i min blogg och jag är riktigt nöjd, blev mycket finare fall med hällor än bara kanal. Hittade ett jättefint band i samma färg som rutorna på tyget och med samma text, I LIKE!!!
    Kollade in på bloggen - det blev ju skitsnyggt med hällorna!
    Åh så söta barn du har, verkligen ett jättefint kort också! Minsta flickan har samma klänning som min lilla 7-månaders ska ha i jul :) 
  • pensé
    Koppkaka skrev 2011-12-11 00:49:16 följande:
    Min fina lilla tomtenisse hälsar GOD JUL!

Men så söööt! God jul tillbaka :) Vilken rolig min han fått till. Ni skulle kunna använda fotot till massa kul, tex reklam för nåt lajbans eller så. Sjukt rolig bild!
  • pensé
    Koppkaka skrev 2012-09-03 19:24:17 följande:
    Jag har varit med i tre år tror jag, dock under ett annat nick
    inte illa för en tråd som bara funnits drygt 2 år ;)
  • pensé

jag har också följt tråden sen dess start. Skrivit ett par inlägg men inte mer. Läser dock så fort det kommer nya inlägg och har fått massa bra tipps och idéer här och mycket julstämning och julglädje :)
    Får se om jag skriver något  i år eller bara läser och njuter. 

• pensé
    gussilago skrev 2012-09-10 16:03:35 följande:
    Har idag gjort ett äppelmos, ur höstamelia. Det var kryddat med lite kanel, ingefära o kryddnejlika........ Ni här kan ju gissa hur set luktar nu, inte illa direkt:)
    Låter jättegott! Skulle du vilja dela med dig av receptet?
  • pensé

Nu måste jag väl vända mig rätt :)
    Ska ha några tjejkompisar hemma imorgon kväll och funderar på att bjuda på varm äppelglögg när de kommer.
    Vad kan man bjuda till? Som är enkelt (orkar inte baka biscotti eller så) och som helst inte är klassikern mögelost på pepparkaka. Några idéer?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!