Inlägg från: pensé |Visa alla inlägg
  • pensé

Jag längtar till jul!!!

Sällar mig till skaran som julälskare! Men även min man har förbjudit mig att börja ännu......
    Däremot märker jag att han blir lite mysigare och mer avslappnad för varje jul vi firar och speciellt nu när vi har barn - snart gillar han nog också julen och för ett par år sedan köpte han själv 2 julpynt som dessutom kostade en del!

Jag har beställt några grejer från en jultidning så lite har jag ju tjuvstartat, men annars tänkte jag vänta lite till och koncentrera mig på höstmys, pumpor och tända ljus ett tag till.

Vellingeblomman som det pratades om innan i tråden är underbar. Vi bodde nära för 2 vintrar sen men bor nu i Småland men funderar skarpt på att köra ner innan jul, för barnens skull (eh...jo visst....!)

Pepparkakor är det väl absolut godkännt att tjuvstarta med så det ska jag snart göra. Är glutenintollerant och bakar egna, men degen är ändå godast!

Skönt att ha hittat en tråd där jag hör hemma :)     TACK!

• pensé

har tänt ljus med doft av äpple och kanel...... *längat och myser*

• pensé

pepperkakskladdkakan står i ugnen - ska bli spännande att smaka!
    Smeten var iallafall jättegod Skrattande och juldoften sprider sig i huset.....

• pensé

Har precis varit och handlat. Det blev pepparkakor till barnens förtjusning men inte sören kollade jag efter nån Allers Jul - suck. Vi har 1.5 mil till stan så inte kan jag åka in igen heller.... Får bli en annan dag.

Har inte kollat i Allers jul innan men brukar köpa Amelias. är de likvärdiga?

Vi har små pumpor hemma på bordet som jag skurit ut plats för värmeljus i som vi tänder varje dag. Inte så juligt men höstmysigt i väntan!

Imorgon bär det av till Ullared för oss. Mest blir det nog inhandling av vinterkläder till barnen men hoppas kunna hitta lite mer snyggt julpynt (har mkt kräsen make) och en del julklappar avklarat :)
    Tror ni det är en bra dag att åka imorgon, 13e, eller fullt med folk? Har inte så stor erfarenhet av Ullared....

• pensé

första glöggen inhandlad nu! Fick bli saftglögg och en saffransglögg med 2.2% för jag är också gravid :)
    Fick Drömhem & Trädgård med posten häromdan och det var massa härligt juligt i den!

• pensé

Saturnus saftglögg har 0%. Den har jag köpt. Sen tog jag en saffransglögg som har 2.2% men jag räknar med att det lilla kokas bort. Ska bli kul att prova men jag väntar nog tills jag bakat pepparkakor och det får bli snart. Är glutenintollerant och de som finns att köpa är inget at hurra för....

• pensé

Igår bakade jag och barnen pepparkakor! Lite tidigt men jag är glutenintollerant och kan inte köpa några goda på afären så det fick bli tidigt bak. Ville nämligen ha och doppa i glöggen. Eftersom jag är gravid har jag köppt saftglögg. Den var väldigt stark tyckte jag och upptäckte i morse att jag druckit koncentrat! FörvånadSkrattande

• pensé
    Baronessan skrev 2010-11-21 11:13:14 följande:
    Jag klämde in lite julpyssel imorse eftersom jag vaknade kvart i sex. Hafsade ihop en julvimpel till hallen, men kan inte bestämma mig om den är bra som den är eller om jag ska sätta dit ett GOD JUL (vita bokstäver på de enfärgade röda och röda bokstäver på de vita)?
    eller vita bokstäver på de röda och hoppa över den vita :)
  • pensé

Hur var det på Liseberg? Hade ni barn med er?
    Vi ska dit på torsdag med en 4åring och en snart 3-åring och funderar på om du kunde tipsa lite :) Ngt man inte får missa? Något som är svårt att hitta? Bra ställe att äta på? Jättetacksam för svar!

F.ö. har här inte blivt så juligt ännu, vi har varit både magsjuka och dunderförkylda. men nu i em tänkte jag baka lussekatter med barnen. Sen ska jag börja fila på julgodisplanerna. Brukar aldrig göra tryffel men ska prova på några sorter i år. Nästan alla julklappar är färdigköpta, har bara syrran kvar :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!