Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Nandez skrev 2019-10-23 16:04:34 följande:
    molly50 skrev 2019-10-22 18:13:03 följande:
    Ja,jag tyckte också den kom lite tidigare än vanligt. 
    Den ska jag köpa

Ja,det tycker jag. 
  • molly50
    Nandez skrev 2019-10-23 16:25:25 följande:
    Är den bra?
    Ja,det är den. Köpte även Allers jultidning och en jultidning från Drömhem. De var också bra. 
  • molly50
    AniieeHär skrev 2019-10-23 16:54:09 följande:

Coop hade plocka fram sin änglamarks-glögg idag. Synd att jag inte gillar glögg direkt.

I år ska jag definitivt köpa den där kyrkan jag saknat så länge. Synd bara att den år så plastig nufrötiden och man inte kan byta lampor. Den gamla höll ju i 25 år, det lär inte en ny göra.

Har lite glögg kvar i barskåpet här hemma. Men den får nog vänta ett tag till. 

Sonen har en kyrka som han brukar ha på sitt rum. En lite modernare modell med lysdioder. Och den spelar ingen musik. Men den är fin.
  • molly50
    Nandez skrev 2019-10-23 17:03:10 följande:
    Låter bra det Ska köpa Allers jultidning också, tack för att du påminde om den.
    Varsågod! 
  • molly50
    AniieeHär skrev 2019-10-23 17:46:11 följande:
    Ja, de är fina. Vår gamla var det en 15 w-lampa i och hade speldosa i tornet. Nyckeln försvunnen sedan länge, så vi tog av torn-taket och drog i speldosan med fingrarna, som blev prickiga av piggarna. Låååångsamma versioner av Stilla Natt där.
    Hehe. Oki. Det kan jag tänka mig.
  • molly50
    Nandez skrev 2019-10-24 14:19:22 följande:

Tyvärr finns inte jultidningarna här ännu Bor på en liten ort.

Bor också på en liten ort. Och här finns de.
  • molly50
    Nandez skrev 2019-10-25 15:39:03 följande:
    Hoppas att de kommer hit också.
    Det gör det nog. 
  • molly50
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-10-25 21:22:29 följande:

Jag köpte mina första julklappar i dag. Ett underställ i ull till min son... Jag gissar att han hellre vill ha leksaker, men det får han nog också.

Mina grannar har satt upp fasadbelysning. Känns lite julstämning då jag tittar ut genom fönstret. Såg att de har börjat sätta upp julbelysning i stan.. det Känns lite tidigt, eller hur?

Det är samma här. Har sett flera grannar som satt upp slingor ute.
    Och en som t om har en adventsstjärna i ett fönster.
    Men den verkar sitta där året om,verkar det som.
    Har också sett ljusstakar i fönster och ljusslingor på balkonger nere på stan.
    Ja,det är nog lite i tidigaste laget,kan jag hålla med om.
  • molly50
    Nandez skrev 2019-10-26 15:13:38 följande:
    Oj, det är tidigt.
    Ja,det är det. Börjar visserligen bli lite sugen på att sätta upp uteslingorna själv. Men det får nog vänta åtminstone ett par veckor. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!