Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Nandez skrev 2019-09-25 14:47:40 följande:
    Härligt
    Ja. Längtar efter att få börja pynta. 
    AniieeHär skrev 2019-09-25 15:00:22 följande:
    När är första advent i år egentligen?
    1 december,tror jag. 
  • molly50
    MissFrost skrev 2019-09-25 21:24:59 följande:

Vila i frid Arne Weise! Gråter

Vila i frid!  Rynkar på näsan Han är för evigt förknippad med min barndoms jular.  {#emotions_dlg.flower}
  • molly50
    MissFrost skrev 2019-09-25 21:28:23 följande:

Jag kunde inte hålla mig, igår köpte jag Marabou pepparkaka och den är nu uppäten. Gillade den verkligen, väldigt mycket pepparkakssmak och en aningens söt. Så några bitar åt gången är lagom. Jag åt inte upp den själv om ni tror det  Flört

Intressant! Kanske värt att prova den då..
  • molly50
    fluu skrev 2019-09-26 07:32:54 följande:
    Den här skickade maken nyss från jobbet!
    Åh,då är det kanske snart ute i affärerna!  Jag längtar efter ett glas iskall julmust! 
  • molly50
    fluu skrev 2019-09-26 12:54:18 följande:
    Jag med, menjag har en regel om att vänta till adventsbaket med julmust.
    Egentligen jag med. Eller i alla fall till första advent. Men jag kan inte alltid hålla mig. 
  • molly50
    AniieeHär skrev 2019-09-26 17:08:28 följande:
    Julkalendern brukar presenteras lite smått redan i februari/mars. I år heter den "Panik i Tomteverkstan". Pernilla Wahlgren och Per Andersson i huvudrollerna.

Från Johanna Gårdare, programchef på SVT, genom Metro Mode:
    ?Panik i tomteverkstan? beskrivs som ?en humoristisk julsaga i förhöjd sitcom-tappning? av Johanna Gårdare, programchef på SVT Barn.
    ? Det betyder att det inte är en renodlad sitcom med pålagda skratt och fasta kamerainställningar. Men vi har valt att fokusera handlingen kring några få miljöer, bland annat det klassiska vardagsrummet som hjärtat och i det här fallet även tomtens verkstad, säger hon till SVT.
    Julkalendern kommer att handla om att tomten ska lyckas övertyga barnen om att han faktiskt finns. Eftersom att staden Tomtebyn och dess existens bygger på att människobarnen tror på honom?
    Det låter som att det kan bli något bra. 
  • molly50
    legomum skrev 2019-09-27 20:06:10 följande:
    Nej håll dig. Den var då rakt inte god.
    Jasså? Ja,vi får väl se hur jag gör. 
  • molly50
    fluu skrev 2019-09-28 15:02:36 följande:

Såg att det kommit jultyger till.Lineahemma. Och jag har köpt mig en julpyjamas som jag nu bor i.

De verkar ha fått in andra julsaker också. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!