Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

AniieeHär skrev 2019-10-05 15:03:04 följande:

Dags för en liten väderuppdatering!

Stockholm:
    Första minus: Idag, 5 Oktober med -2 (tidigare än förra prognos)
    Snöblandat regn: Idag, 5 Oktober (eller 4/11) (tidigare eller senare än förra prognos)
    Första riktiga snön: 14 December (senare än förra prognos)
    Julafton: Snöblandat regn och 3/-1 grader (kallare än förra prognos)
    Juldagen: Underkylt regn och 4/-1 grader (kallare än förra prognos)

Smedjebacken:
    Första minus: Igår, 4 Oktober med -3 (samma datum, men kallare än förra prognos)
    Snöblandat regn: 4 November (senare än förra prognos)
    Första riktiga snön: 27 November (senare än förra prognos)
    Julafton: Underkylt regn och 1/-4 grader (varmare än förra prognos)
    Juldagen: Isigt och 1/-4 grader (kallare än förra prognos)

Visserligen var det frost här igår. Men i övrigt så stämde det där inte så bra.
  • molly50
    AniieeHär skrev 2019-10-06 19:08:26 följande:
    Ajdå. Men det vet vi väl alla att vädergubbarna och-gummorna ofta träffar ungefär lika rätt som en tonåring med en tarot-kortlek.
    Haha! Ja,precis! Sen är det väl,i och för sig,inte så lätt att spå vädret så pass lång tid framåt.
  • molly50
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-10-07 10:24:40 följande:

Vi har haft underbart höstväder hela helgen. Hela familjen har varit ute i skogen fredag, lördag och söndag. Det finns inget mysigare än att dricka kaffe och äta mackor i solskenet i en skogsglänta.

Idag är det -4, mulet och frost.

I lördags gick vi och tittade efter julgranar. Fann ingen som passade. Men det måste ju finnas, annars får vi väl sno fyra eller fem stycken från någon granne ;)

Min tvååring sa plötsligt i går "God Jul".. lite tidigt, men det är ju bra att han börjar öva på att säga det :)

Så mysigt! 
  • molly50
    AniieeHär skrev 2019-10-07 21:03:28 följande:

Polkagrisglass och pepparkakschoklad inhandlat, att förtäras till några avsnitt Pelle Svanslös, som jag ska engelsktexta åt en kompis.

Det lät inte helt fel. 
  • molly50
    HejsanJenny skrev 2019-10-08 19:14:32 följande:

Jag köpte just julmust på Coop : -)

Åh,då ska jag titta om det har kommit hit också. 
    AniieeHär skrev 2019-10-08 19:51:15 följande:

Pepparkakschokladen tog slut Gråter

Idag hittade jag något som i  princip är tvärt om - Pepparkakskulor doppade i choklad, från Göteborgskex. Hade inte pengar på mig att köpa, men det ska göras snarast.

Det lät gott. 
  • molly50
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-10-09 10:36:46 följande:

Jag och min lille Nisse har haft mysförmiddag. Fika med pepparkakor och satsumas och sett på Pippi Långstrump firar jul.

Så mysigt! 
  • molly50
    Nandez skrev 2019-10-09 19:06:52 följande:
    Hoppas att det finns hos dig med
    Ja,jag ska ta och gå ner till affären och titta. Så snart jag piggnat på mig.
    Har åkt på en dunderförkylning så idag blir det bara att vila framför brasan under en filt och titta på tv. Kanske med en kopp choklad.
  • molly50
    Nandez skrev 2019-10-10 15:16:35 följande:
    Håller tummarna

Krya på dig.
    Tack så mycket! 
  • molly50
    fluu skrev 2019-10-11 10:33:37 följande:

Maken rapporterar nu dagligen från jobbet om julmust, pepparkakor, juleskum osv. De fick årets juleskum som smakprov. Tydligen smakade det ganska kemiskt.

Hittade julmust på Coop här idag. Så ikväll blir det nog ett glas iskall julmust. 
    Såg också att de hade skumtomtar på Granngården.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!