Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Pippi firar jul

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    BlivandeMama skrev 2013-07-22 19:29:36 följande:
    Vad har ni för traditioner? :)
    Min viktigaste tradition är julens start. Dvs någon dag innan första advent då vi bakar lussebullar och pepparkakor. Det är också första dagen då mina stora laster skumtomtar och julmust får intagas. Och så hög julmusik på det.
  • fluu

Igår när det var så svinigt varmt längtade jag extra mycket efter julen. Avskyr värme...

Drömde om snö,mörker och varmt te på isen. Julgranar,glitter och julmusik.

• fluu

Okej,nu kunde jag inte hålla mig längre.... har bakat mjuk pepparkaka *svullar*.

Har också börjat bläddra lite i julkokböckerna och börjat påminna Gud om att det måste vara massa snö i vinter och speciellt under julen.

• fluu

Jag har faktiskt inte ägnat en enda tanke åt julklappar än. Eller jag har bestämt en klapp som dottern ska få,men det har varit bestämt sen i januari då hon inte fick den på sin födelsedag.

• fluu
    Raggarbruden skrev 2013-07-24 19:49:26 följande:
    får jag vara nyfiken och fråga vad?  

Jag handlar åt 7 st det där med bok var ett bra tips  

Ett litet piano. Hon älskar musik och har massa instrument,men inget som låter lika mycket som ett piano ;P
  • fluu
    Raggarbruden skrev 2013-07-24 20:00:18 följande:
    ahaa min moster köper alltid låtande saker åt min treåriga lillebror. Låtande verktygsbänkar och verktygslådor. Hon pratade nåt om ett "mitt första trumset" till förra julen. Jag sa lite fint " glöm och dröm"  
    Ett litet piano det låter alldeles lagomt  
    Jag föreslog faktiskt ett piano,men sambon gav mig onda ögat ;P
  • fluu
    MamaPapa skrev 2013-07-28 20:50:20 följande:
    Fråga till jultokiga: Om er partner inte är lika "het" på nytt julgranspynt typ vartannat (eller varje!) år som du - vad gör du då? Låter bli att köpa och suktar på bilder på andra granar i fönstren? Eller köper du pyntet ändå? Inga lyxiga glaskulor (har småbarn).

Vi har haft fina plastkulor i typ cerise, turkos, grönt, orange, lila i två år. Men nu vill jag ha nåt annat - antingen bara röda o vita, eller bara guld. Men vet att om jag lägger fram det till maken blir det nej. Vi har råd så det är inte det. Han är lite "yllevante" bara och tycker inte man behöver "slit o släng" vilket jag iofs förstår. Fast jag skulle skänka dem till någon välgörenhetsaffär.
    Sambon tycker innerst inne att det är kul när jag fixar jul,men han tycker att jag är hysterisk och skulle om han själv var tvungen att ordna allt ställa fram en tomte och köpa färdig julmat.
    Han tycker att jag slänger bort onödigt med pengar på jul,men det skiter jag :P

Jag köper något nytt i pyntväg varje år,men mina pengar dock.
  • fluu
    Raggarbruden skrev 2013-07-29 08:18:22 följande:
    Hur länge brukar ni ha allt julpynt uppe? och när sätter ni upp det? Vi sätter upp ALLT i slutet av november sen står det till gud vet när  
    Jag är uppväxt med att bara adventsljusstakarna åker fram till advent och resten dagen innan julafton - TRÅKIGT!!!

Jag pyntar tidigare sen jag flyttade hemifrån, runt den 17:e eller så. Jag vill ju njuta längre.
    Jag tröttnar faktiskt på pyntet rätt snabbt,redan två dagar efter julafton vill jag ha vardag,men pyntet brukar få sitta kvar tills några dagar efter nyår. 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!