Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Jag funderar faktiskt på att ta kort på barnen till årets Julkort nästa vecka... har bokat in familjefotografering och har då 150bilder att göra vad jag vill på så varför inte ta på lite tomteluvor och raggisar på barnen;) eller är det FÖR tidigt???

• Pigelinen
    Koppkaka skrev 2011-09-15 17:41:39 följande:
    Det tycker jag inte, passa på när ni har chansen! Fotografen lär inte reagera
    Det är fotostudenter om har detta som ett exjobb att fota barnfamiljer;) Så jag tror bara de blir glad om vi vill ta lite olika typer av kort. Förslag på kläder och rekvesita motaget varmt, barnen är 7månader (kryper som en galning) och en 3åring. båda tjejer! Är inne på att ta med ett fårskinn och så lite juliga kläder... raggisar på osv..
  • Pigelinen
    fluu skrev 2011-09-15 20:51:43 följande:
    Idag har jag läst igenom en hel hög med massa julreceptböcker! Tror redan jag har planerat det mesta julgodis vi ska göra. Gör varje år och ger bort hemmagjorda strutar. Passar nog extra bra i år eftersom jag inte känner mig jättepigg på att handla julklappar i december som höggravid.
    så kan du ju inte skriva... du måste ju skriva ut VAD du ska baka/laga;)Tomte
  • Pigelinen

Planerar att göra en dunder städning av huset innan jul, inte än bara då jag är ny opererad, men det är väldigt vad man kommer på saker när man inte kan göra det... men innan jul ska det bli en ordentlig genomkörare av huset.

Ang julklappar:
    Min mamma ska få en Moster Hulda äppelskalare i julklapp. Jag har en somjag använder massa o hon har sagt att hon vill ha en också.

Har två barn o lillan kommer få grejor till sitt rum. Stora är svårare, honhar ju det hon behöver... ev om jag hittar ett fint skrivbord så kan hon få det.

Min man o jag köper inte till varandra utan vi brukar köpa något till hemmet. Tror iår att det kan bli färg till tvrummet, då de rummet behöver renoveras.. 

• Pigelinen

Kollade i skåpen från ifjol och vi har massa glögg kvar;) I fjol var jag gravid så då blev det inget mer än de alkoholfria men vi har vist en hel del smaksatta;) Vet att vi fick ett presentkit med många småsorter... mmm undra när vi ska slå till och värma första koppen;)

• Pigelinen
    Gurkan skrev 2011-09-19 18:35:21 följande:
    har en alkoholfri glögg här hemma med men inga russin och ingen mandel... fast här skiner solen så jag tror jag spar den till lite mer ruskväder :)
    jag har både mandel o russin hemma...
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!