Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Vi köper inte för något bestämt, vi köper det vi känner för oavsett om det är till våra barn el till släkt. Har aldrig tänkt tanken att det ska vara "rättvist" vad är rättvist egentligen? Något år behövde svärmor en resväska och min mamma önskade sig bara något litet så då köpte vi resväska till svärmor o det lilla till min mamma. Ifjol vad det min mamma som fick en webbkamera modell lite bättre och svärmor som fick något litet. Vi är själva uppfostrade med samma sätt och vi har aldrig kommenterat det som barn. (har två helsystrar och en styvsyster). Ifjol hade vi precis flyttat till vårt hus så då hade vi köpt massa nya möbler till stora dottern (lillan låg i magen) så till jul fick hon en film i strumpan på julafton av oss och sen dagen efter (vi hann aldrig med på julafton) fick hon en rutchkana. Hon fick så mycket av släkt o vänner så vi delade faktiskt upp klapparna på tre dagar (hon var då 2½år). Inget hon märkte utan på detta sätt hann hon leka med det hon fick och hon har idag full koll på vem hon fick vad av i julas.

Iår kommer lillan få lite mera till sitt rum och stora tjejen ska ev få en lekdator om jag hittar någon på GeKås.

• Pigelinen
    fluu skrev 2011-10-01 20:13:37 följande:
    En månad kvar tills Amelia Jul kommer!¨
    Åh, vilken var det som skulle komma nu i början av okt?

Suttit med julklappslistan idag, går väl inte så bra. Hur går det för er andra?
  • Pigelinen

Kom på att jag redan köpt en julis..en rulle papper till dotterns ritstafli som hon skulle fått när hon fyllde år men aldrig fick.

Sen funderar jag på om hon även ska få något lite svårare pussel, hon har ett 30bitars och det klarar hon jätteenkelt...

• Pigelinen

fina bilder!!!

När vi komemr hem från vår semester resa ska jag börja med hemtillverkade fotokalendrar till släkten. Ska göra olika, samma grund men byta ut bilderna så att till morfar är det kort på honom och barnen osv...
    Gjorde en test nu med oktober månad till stora dottern där vi lagt in vår resa, flygplan på de dagar vi ska flyga och bild på hotellet osv så varje dag kryssar hon en dag... kanske skulle göra en i december inför julen också??? Ska se om jag kan ta en bild en dag..

• Pigelinen
    Gurkan skrev 2011-10-03 11:34:16 följande:
    Jag sitter och kikar på julkort, jag är en av de där som skickar en bild på mitt barn ;)
    Har tagit ett par härliga bilder så nu ska jag lyckas bestämma bild och design!
    Kollar på att beställa redan nu för jag ska köpa en mugg med motiv på med till en födelsedagspresent som är i slutet av oktober och tänkte på frakten... Bara därför jag är så tidig! 
    vi har redan tagit bilden ;) Vi var på familjefotografering förra fredagen, har bara inte framkalalt än. Funderar på att lägga en snygg ram runt. Sen är inte min man o jag övverens om vilken bild vi ska ha... jag vill ha denna...Just eftersom den inte blev som det var tänkt... och så är det ju oftast med barn.. Stora tjejen var super tvär och kröp ur bild hela tiden...

Min man vill ha en traditionell på bara barnen typ..

Vad tycker ni?

• Pigelinen

I fjol fick jag hjälp av en tjej här på FL som gjorde detta kort till oss, jag ändrade bara texten. Tanken var att jag skulle lämna in för vanlig bildfamkallning men upplösningen blev för låg så det gick inte så jag skrev ut hemma och så klistrade jag på ett färgat papper och så skickade vi. Tanken iår är att få till ett kort i bra upplösning och sen framkalla som vanligt. Tycker att de blir onödigt dyrt med deras hälsningskort när man lätt kan lägga in text själv nu.

• Pigelinen
    Gurkan skrev 2011-10-03 12:19:56 följande:
    Snyggt!

Jo jag är lite inne på om jag inte skulle knåpa ihop något själv! Så svårt ska det väl ändå inte vara :) 
    nä tror inte det, vi har ju lite tid på oss;)
  • Pigelinen

Så fort vi kommer hem från utlandet så ska jag sätta igång med stora julstädningen;) Hela huset ska skuras från golv till tak... sen v 46 ska jag operera benet och kommer inte kunna röra mig så smidigt på ett tag och v 47 är ju första advent. Vi ska ha utländska gäster hela den helgen så då vill jag att huset ska vara riktigt adventsfint. Så jag kommer få fullt upp ;) kommer hem natten mellen mån o tis v 43. Sen efter deet får det bli julbak och matlagning om jag inte hunnit innan.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!