Inlägg från: Eena |Visa alla inlägg
  • Eena

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2014-09-11 09:10:46 följande:

Idag kom julkatalogen från Linea. Så nu ska jag äta lite frukost och frossa i den.

Hos mig med! Satt igår och njöt med den och en kopp pepparkakste

Har börjat så smått och skriva på julklappslista och funderar på paketkalendern. Vet inte riktigt hur jag ska göra idag eftersom det är första året som mina barn är varannan-vecka barn... Nån annan med erfarenhet av det?
  • Eena
    molly50 skrev 2014-09-11 09:44:19 följande:
    Förresten,pepparkakste? Det lät gott!

Var hittade du det?
    Fick det i present förra året. Men det är köpt på en lokal saluhall här i Västerås.Jättegott!
  • Eena
    london skrev 2014-09-24 22:22:36 följande:
    Ja, det finns en del på plats redan. 
    Jag var på IKEA i Västerås igår och såg inget julpynt än. 

Idag på morgonen kände jag starkt att det iaf är dags att plocka fram ljusstakar (alltså vanliga, inte jul )
  • Eena
    lalasmama skrev 2014-09-25 11:51:14 följande:

Nån som har bra Tips på julklapp till 3 årig pojke ?? Ca 300-500:-

Lego har funkat hos oss i många år (min är sex år nu). Annars utklädningsgrejer brukar ju alltid vara uppskattat i den åldern. Springcykel om han inte redan har. Och allt som har med att laga/servera mat att göra. Gillar min minsta nu (också tre år)
  • Eena

Nu tycker jag att det känns på riktigt som att den bästa tiden på året har startat. Var på IKEA med barnen igår och gick runt och njöt bland julgrejerna. Köpte lite julpapper och två pärlgirlanger som vi tänkte ha till julaftonsdukningen. Härligt att barnen verkar ha tagit till sig det magiska med julen

Jultidningar har börjat dyka upp på riktigt och det är hög tid att planera julklappar, julpyntning och fixa paket till paketkalendrarna. Härligt!!

• Eena

Vegetariskt som alltid finns på våt julbord är spenat- och fetaostpaj och rödkålssallad. Speciellt salladen är viktig för mig, vill gärna ha något lite lättare att blanda upp all tung mat med.

• Eena
    fluu skrev 2014-10-30 12:03:03 följande:

Har förresten köpt en te-julkalender till pappa i fars dags-present.

Vad mysigt! Är det en te-påse per dag då?
  • Eena

Jag var inne på Rusta i veckan och köpte en 110 cm julstjärna i ljust guld. Längtar så efter att få sätta upp den i stora fönstret vid vårt matsalsbord

• Eena

Har nån koll på Taxinge Julmarknad? Är lite sugen på att åka dit men det är rätt så långt så man vill ju att det ska vara värt det...

• Eena

Blev nästan besviken när jag insåg idag att jag har 24 presenter klara till årets paketkalender till barnen...

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!