Inlägg från: Eena |Visa alla inlägg
  • Eena

Jag längtar till jul!!!

Maddiogora skrev 2013-11-15 10:23:40 följande:

Tror homeenter har

Tack!
  • Eena
    Iida01 skrev 2013-11-25 20:50:20 följande:
    Vill ha tips med lite roliga/fina småpresenter till en julkalender till min sambo :) 
    Godis i en del är ganska givet då han är en riktig gottegris. Har även fixat glögg med whiskeysmak då han älskar glögg och whiskey,

Men annars? Får ju inte vara för dyrt.

Tips, tips, tips :D
    Tack!  

Jag håller på med samma sak. Förutom vad andra redan skrivit har jag tänkt cigarr, hotellfrukost, glöggmys, jaktkeps, träningströja. Eventuellt även en ny korthållare, om det inte får bli julklapp.
  • Eena

Idag ska jag äntligen ta fram julstjärnor och adventsljusstakarna! Vi har städning varannan torsdag och jag ville vänta tills efter även om det kliat i fingrarna hela veckan.

• Eena

Åh, sån lycka att kliva upp i morse Satte upp all fönsterbelysning igår kväll och det är ju så härligt att komma upp till det på morgonen!! Fick upp julgardinerna i köket också men saknar fortfarande "vanliga" adventsljusstakar (måste hämta mossa först), julgardiner till barnen och lite annat småplock. Äntligen är vi här!!

• Eena
    fluu skrev 2013-11-30 02:46:47 följande:
    Jag är så stolt! Min tvååring har äntligen begripit vad en tomte är och går runt och säger det hela tiden. Hon har blivit så besatt att vi ska gå och kolla på julpyntet som hyresvärden satt upp :D

Någon som ven när bamse julalbum kommer?
    Vi prenumererar på Bamse och fick julalbumet i förra veckan.
  • Eena

Äntligen är det advent!
    Jag har verkligen haft en helt underbar helg med bak, pyntning och adventsfika med vännerna. Så konstigt att opyssliga jag blir som förbytt den här tiden på året. Köpte massa julblommor, tog in mossa, kottar, granris etc och gjorde 7-8 julgrupper som placerades ut i huset

Satte upp adventskalendern lördag kväll. Har sedan förra året 24 små barnstrumpor i rött och grönt som hängs på ett band på väggen. Lägger i två små paket i varje, alternativt en skattkarta när det är större paket än vad som ryms. Och min femåring berättade mycket uppspelt för mig (precis som förra året) att tomtenissarna hade varit där på natten och lämnat paket till honom och lillasyster. Älskar hans slutsats och är inte sen att hänga på

• Eena
    molly50 skrev 2013-12-03 20:51:26 följande:
    Jag brukar hänga in julhanddukar där och så har vi en värmeljushållare därinne som jag tänkte sätta några värmeljus med någon julig doft i.

Det kanske blir någon tvål med julig doft också.

Ett år hade vi t om toapapper med tomtar på som vi fått av svärmor.
    Det var lite roligt faktiskt.

haha, jag har börjat hålla utkik efter tomte/julmönstrat toapapper och hushållspapper. Tycker att det är ett måste i december och svär till första advent om det inte finns i butikerna än

I år tänkte jag åka på en julmarknad, förmodligen nästa helg. Väljer mellan Sigtuna och Skansen. Nån som har koll på vilken som är mysigast? Bor i Västerås så det är ungefär samma restid till båda...
  • Eena
    molly50 skrev 2013-12-04 13:11:02 följande:
    Tror förresten att julmönstrat toapapper kan finnas t ex där de säljer skämtartiklar annars.
    Det brukar alltid dyka upp i de vanliga affärerna faktiskt. Typ Lambi har inför julen. Men nu när jag tittade var det fortfarande rosa bandet...
  • Eena

Vilka fina hjärtan!

Åh, känner mig lite stressad över att december går så fort. Varje år längtar jag hela hösten efter den här perioden och sen hinner jag liksom inte riktigt med att njuta. Så mycket som händer hela tiden med julbord, fikor, event på dagis, osv så att tiden går alldeles för fort!

Här har all snön smält bort igen. Njöt förra helgen men nu ser det ut som februari/mars ute med slask. Trist!

• Eena

Nån som vet var man kan hitta en BRA julgransfot? Vi har en sån där med tre skruvar men antingen är stammen på trädet för grov -> man måste trimma och ha sig eller är den för smal -> man måste lägga i passbitar för att granen ska stå stadigt...

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!