Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

nozpa skrev 2014-10-09 20:30:50 följande:
    Ja det gör det säkert! :) Har maken hemma hela november och december också. Så det ska nog lösa sig. :)

Fullt hus, och många som kan hjälpas åt att baka och göra mat och godis då. :) Med hjälp av en snabb googling så fick jag reda på att dom har både vasalopp och vinterfestival i Asahikawa, japp, det lär vara betydligt mycket mer viner där än i sthlm. :-P
    Ånej tack! Här är alla över och under 29 portförbjudna i köket på julen Solig I ungefär.... 5 minuter..... sen har de slagit in dörren =P

Jupp. De har alltid mycket mer vinter på Hokkaido. Man skulle ju kunna tro att det är rena rama kanadensiska vildmarken..... fast det är en liten (ehh...) ö i norrare japan.
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-09 21:21:24 följande:
    Jag försöker mig på lite julrim, nja går la sådär....
    Är ni duktiga på det?
    föressten, ber om ursäkt för stavfelen trött "pappa".

Jag är helt såld helt DÖKÄR men får bara, träffa min kärlek under några få månader om året.
    Frestelserna är stora under denna tid.
    Jag vill bara slänga mig över min kärlek och drukna i den men jag vet att jag måste gå ner allt igen när januari åter är kommen!
    Sjunga vara glad "GE" "FÅ" göra andra glada.
    Tända ljus i mitt hus, och med en kopp varm.... och bara avlyssna ljudet av glädje , när alla blir kära i min förälskelse denna dag. Det är inte jobbigt utan mest kul att dela med sig av min kärlek till andra.

Den som vet vad min kärlek är är lika kär som jag
    Som nozpa sa, rim och rim... men vad tusan, write your heart out Solig

Jag får väl skriva något, sen. Jag har aldrig varit något fan av att skriva poesi (läser gärna andras) men efter att ha skrivit en dikt förra året och tre till sedan i augusti i år så får jag väl helt enkelt gå med på att jag faktiskt kan. Så vem vet, jag kanske kommer med någon liten juldikt innan året är slut.
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-10 08:32:22 följande:
    haha tack, jag ska införskaffa mig en bok, julrim måste ju en julälskare kunna.
    Nej men så länge orkar vi inte vänta, klart vi vill höra ett julrim ifrån dig. :)
    Solig

Ni får nog vänta till inspirationen trillar in, åtminstone.
  • Aniiee
    molly50 skrev 2014-10-10 11:35:46 följande:
    Haha! I så fall måste jag nog få förslag på julklappar så jag kan få klura ut vilket rim som kan passa till.

Jag minns en julklapp jag fick av min mormor en jul.
    Hon hade börjat få slut på papper och hade 2 saker kvar att slå in åt mig.
    Dels var det ett paket smörgåsrån som hon visste att jag älskar och dels var det en förpackning trosor.
    Hon slog helt enkelt in det i samma paket och skrev detta rim på paketet:

"Smaka smaka liten kaka,låt det ej i byxan braka."

Det blev många goda skratt när jag läste upp det där.
    Jag är inte säker på om jag hade kunnat skratta åt det, men tur att ni kunde Solig
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2014-10-10 16:29:46 följande:

Idag när jag var iväg och handlade såg jag att julen har börjat smyga sig in i butikerna. På Rusta har dom haft julbelysning sen ett par veckor tillbaka. Idag när jag var där hade dom även hunnit plocka upp julgardiner, juldukar, adventsstakar, lite pynt och t o m mossa. Inne på Ica Maxi köpte jag en liten flaska Apotekarens julmust, äntligen Tomte. Dessutom så kunde man redan nu köpa pepparkaksdeg på Maxi. På Coop Forum  så säljs det Juleskum allra redan. Jag både gläds åt detta men tycker även att det är liiite för tidigt Flört

Pepparkaksdeg har de haft nån månad på mitt coop =P Men den köper jag inte, för jag gör egen,

Jag tänker nu, efter att ha kommit hem och landat efter veckans sjukhusvistelse, krypa ned i sängen med pepparkaka och allers jultidning. Är det något särskilt jag borde läsa i den?
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-10 20:19:37 följande:

VÄNNER JULMUSTKAKAN VAR SÅÅÅÅ GOD NI MÅSTE BARA GÖRA DEN!!!!

Får jag ge dig ett fototips?
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-10 21:39:35 följande:
    Ja men verkligen! har nyss skaffat en systemkamera så jag behöver nog alla tips jag kan få :)
    Matbilder tar sig mycket bättre i lägre vinkel. Rakt uppifrån eller rakt från sidan ser sällan bra ut. Blir ofta platt. Sänk kameran =)

Kolla lite i de stora matmagasinen hur de fotar mat (typ food&wine, gourmet, art of eating, cook's illustrated)

Sätt dig gärna ned på en vanlig köksstol, bara det brukar hjälpa mycket. 
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2014-10-11 10:15:24 följande:
    Oj, jag tyckte att mitt Maxi var tidig med pepparkaksdeg Glad Jag gör också egen pepparskaksdeg.
    Jag bara väntar på att de ska ha pepparkaksdeg året runt =P Vilket decennium som helst, nu...
  • Aniiee

Jag tittar på julpussel, så pusselfanatiker jag är. Uppenbarligen håller jag på att dra med mig 5-åringen, så jag letar 500-bitarspussel vi kan lägga tillsammans. Hittills har jag hittat dessa tre, som jag kan tänka mig att köpa.

Ska titta igenom de andra tre sidorna också.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!