Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Jag längtar till jul!!!

RS89 skrev 2011-10-17 20:56:26 följande:
    jaaaag älskar julafton och förbereda för julen...egentligen firar vi jul typ 7 januari (ortodox) men mamma har katolska rötter så vi känner oss inte konstiga när vi firar 24 heller... fast i mitt land får bara barn små julklappar å sen går man till kyrkan...å klär granen så klart...
    julen i väst e ju helt annorlunda och på något sätt överdriven men jag älskar det, det är sååå mysigt och det är inget fel på överdriva mysighet haha <3 

jag och mamma funderar på att besöka någon julmarknad...vi tänker oss tyskland men komigen det måste väl finnas riktiga julmarknader i sverige med? TIPS?! helst i södra sverige, iaf inte ovanför sthlm =P
    nu såg jag inte om fler har svarat på denna fråga men jag svarar iaf.

huseby julmarknad är helt underbart mysig. ett måste
    tjolöholms julmarknad
    lisebergs julmarknad -magisk
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

Är det någon som kan hjälpa mig. I isabellas var det ett tips på äpplen med glitter på. man tog spraylim på äpplena och sen strödde på glittret MEN det var väldigt dyrt med spraylim så jag undrar, var kan jag använda för lim, lack eller sådant för att få samma resultat?

• littlemisstrouble
    Hjärtefröjd skrev 2011-10-20 15:06:49 följande:
    Det är dyrt hos Panduro, men finns för 49 kronor hos Biltema och 59 kr hos Artistbutiken.
    Mamma SL skrev 2011-10-20 15:29:18 följande:
    När man gör frostade äpplen med socker använder man äggvita, borde ju funka med glitter med.
    åh tack för tipsen har ingen lust att ge 139kr för en flaska spraylim om det finns billigare alternativ och det verkar det som om det finns
  • littlemisstrouble

oj vilken julfeeling jag har haft i helgen. igår var vi och köpte julklapparna nästan klart i ullared. massa klappar och en hel del till mig själv. sen har vi haft lite juligt med syrran och  hennes fästman med glögg, pepparkakor och julmust. hon hade tillochmed gjort en julskinka

jul jul strååålande juuuuul...

• littlemisstrouble

kan rekommendera allt i hemmet julspecial, det var nog en av de bättre jultidningarna som kommit i år måste jag säga.

amelia jul ska jag kika i senare idag

Julfreak hehe....

• littlemisstrouble
    Mamma SL skrev 2011-11-02 17:38:43 följande:
    Lantliv tycker jag är bäst hittills. Längtar tills Underbara julhem kommer ut.
    hmm lantliv har jag inte köpt, hehe. måste nog ha den också då har redan 6 st jultidningar hemma haha
  • littlemisstrouble

okej här kommer ett utlåtande av mig som har 6 st jultidningar redan

härliga jul från icakuriren- toppen om man bara vill ha massa recept, 96st recept tillochmed
    Amelia jul- nej gillade inte, jag förstår att det förekommer alkoholism och såvidare även under julen men det är inte vad jag vill läsa om i en tidning där man söker stämning och inspiration. inget bra för övrigt heller i det andra innehållet
    Allers julmagasin- trevlig tidning men det känns som om dom upprepar sig lite varje år. annars gillar jag denna.
    Mat magasinet julspecial- många goda recept
    Isabellas jul- mysig
    Allt i hemmet julspecial- bäst hitills. massor av tips och inspiration

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!