• Lovi

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

1up skrev 2010-08-20 15:41:21 följande:
    Nästa vecka henkar jag och Iddu gärna på någon fika, om det hålls någon under måndag eller tisdag.

Jag ses gärna på tisdag :)
  • Lovi
    HelenaOlivia skrev 2010-08-21 15:20:48 följande:
    Miah: jag stoppade en mamma med just en sån vagn som vi titta på och hon va jätte nöjd med den, ska man gå långt kan den va lite tung men då var det bara att låsa framhjulen. Lätt att resa med och fälla ihop sa hon. Dom hade en urban jungle innan och gilla den inte.

På vägen hem hade jag en ko under vagnen som mua, haha

Lovi: va söta ni va! Såg er på håll och glittra om erHjärta

Tisdag 24e: Ettan, Lovi, Ida, Linda, Helena
    Kul att träffa dig idag! Ja vi ser nog lite löljligt nyförälskade ut titt som tätt.Glad
  • Lovi

Sophia: Så söt han är!!!!

Fika, skrapan funkar fint för mig. Någongång kanske vi kan våga oss till kulturhuset och samtidigt kolla in rum för barn? Snart kan ju våra telingar vara med där på sångstunder och i deras lekhörna för småttingar.

• Lovi
    HelenaOlivia skrev 2010-08-25 21:21:04 följande:
    Varför fikar vi inte imorgon?? Är alla upptagna? Kaffe
    Är ocksp upptagen.

Helena: vad spänannde med böckerna, den ena har jag ju redan hemma som sagt. I går var jag hemma hela dagen och satsade stenhårt på att June skulle kunna slappna av och sova i kapp för alla oroliga nätter. Så det slutade med att hon sov 5x 30-45 minuter i går på dagen! Vilket resulterade i att hon somnade för kvällen vid 18, åt 22 sov till 01 och åt igen, åt en snabbis vid 4 och vaknade sen vid 7. Inte en miljon uppvak ochmardrömmar som tidiga nätter. Så det känns som att det verkligen stämmer att barn som sover bra på dagen sover bra på natten.
  • Lovi

Vad kul att ni får större Helena!!!!!! ( och suktar nu i hemlighet själv efter en trea om man någon gång eventuellt ut i fall att möjligen skulle kunna tänka sig att dela kastrullskåp med H Skrattande)

• Lovi

Någon som har lust att följa med till öppna förskolan nästa tisdag här i Årsta?

• Lovi

Jag kan inte öppnis i Årsta den här veckan. Hade helt missat att BVC-gruppen har träff på biblioteket här i morgon för att få en visning av barnboksavdelningen. Men kan vi inte säga nästa Tisdag? Det vore så kul att få lite sällskap till öppnis här. Jag bokar iaf in nästa tisdag och häng gärna med då :)

• Lovi

Förstår helt vad ni menar med mosig hjärna. Nu när jag jobbar 20% så består det till största del av handledning av en avdelningschef på sjukhuset där jag jobbar. Kändes supermärkligt när vi träffades förra veckan att det var jag som skulle kunna mest. Lite som en lögn, men det gick galant, tog en stund men sen var man inne i snacket igen. Som grädden på moset hade J somnat precis till mötet och sov sig igenom hela mötet på min vänsterarm. Vilket gjorde att de andra tyckte hon var så söt och lättskött och säkerligen tappade lite fokus på att jag inte riktigt var varm i kläderna.Skrattande

• Lovi
    JooCee skrev 2010-09-07 08:23:07 följande:

Jag har fullt upp denna vecka, i princip, kan kaaanske följa med på torsdag om det blir något?

Igår testade vi välling för första gången, gick som en dans. Hon slurpade i sig lätt och utan problem och somnade sedan som en stock. Känns to good to be true. Zackarias fick jag truga med i flera veckor innan han accepterade vällingen. Natten till ära bjöd dessutom på en tandsprickning. Går inte tiden lite för fort nu? 3½ månad kvar och sedan börjar jag jobba. Iiihk!

I dag ska jag på möte med chefen för att prata om min framtid på jobbet. Wish me luck!

Lycka till med chefssnacket!
  • Lovi

Mollywood: June är magsovare i perioder. Helst sover hon på mage. Men när hon drömmer mycket och kryptränar i sömnen måste jag lägge henne på rygg efter att hon somnat annars vaknar hon så mycket under natten. Så himla snällt att jag fick låna andningslarmet. Du får säga till när ni vill ha tillbaka det.

• Lovi

Hoppas det blir en bra fika i Sollentuna idag. Hade gärna följt med men har fått tid hos tandläkaren idagRynkar på näsan Är gärna med på fika nästa vecka :)

• Lovi

Vinter: Vi verkar ha exakt samma typ av barn här.

Öppnis: Jag har helt blandat ihop dagarna och inser att jag ska till frisören på tisdag. men för att sysselsätta både mig och J så tänkte jag gå dit i morgon em( om ni inte redan bestämt fika någonstans?). Någon som vill med? Tänkte också dyka upp på öppnis i liljeholmen på onsdag. Behöver all sysselsättning som går för att inte jag och J ska klättra på väggarna ( Främst J, själv vill jag sova Flört)

• Lovi
    Miah: Kl 13 börjar det. Jag möta upp er vid tvärbanan hållplats linde strax innan 13.
  • Lovi
    Alfalfafrö skrev 2010-09-13 07:42:59 följande:
    Helga sover så J*vla dåligt!! Gaahhhh! Undra om det kan vara den där tanden som spökar? Vaknar och knölar och gråter och blir ännu argare om man stoppar in nappen.. Buhuu vad trött jag är trots att jag bara varit upp och vaggat två gånger inatt.
    Hon har dessutom börjat vakna kl 06 oavsett när vi lägger henne..

Jag behöver träffa er!! Kanske är det någon av er som hinner ses innan öppna och sen kan jag vara med en liten stund där med?
    Ser annars att det är fredagen som ser mest lovande ut och där är jag tveksam, ska nämligen åka hem till Ludvika under helgen och troligen drar vi strax efter lunch...

Måndag: Miah, Ida
    Tisdag:
    Onsdag(öppnis, liljeholmen): miah, helena
    Torsdag:
    Fredag: Miah, Helena, eva-lena, (Ida)
     Jag och J har inget planerat innan öppna i dag. Kom förbi Årsta med H om du vill  och häng med till öppna en liten stund. Miah du kan ju också komma tidigare om du vill.
  • Lovi
    Vintervacker skrev 2010-09-13 09:49:21 följande:
    Miah/Lovi jag tror jag hänger på till öppnis i Årsta, måste avvakta hur dagen blir nu först, hur mkt Loa sover. Miah, jag hör av mig till dig kring lunch ang åkandet, det var väl från 13 eller hur hade ni sagt?
    Vi träffas vid tvärbanan linde som kommer 12.59.
  • Lovi

Kul att höra om era 6-månaderskontroller. Lillan här är inte så liten längre, förra veckan när hon fick 5-månaderssprutorna så vägde hon 7,3 kg och var 65 lång så nu är hon normallång och låg ett streck över på viktkurvan. Kanske har hon spurtat i kapp de andra nu? Hon har också börjat sitta själv utan stöd och kan leka bra när hon sitter. Men det får inte hända för spännade saker runt omkring då blir hon så exalterad och nyfiken att hon emmelanåt kan ramla åt sidan. I övrigt är hon också högst tandlös än så länge.

• Lovi
    MiahMaria skrev 2010-09-28 09:20:59 följande:
    Woho, nu har vi varit på RUL! Det är med största sannorlikhet en liten lillasyster som vi väntar. Allt så jättebra ut och vi är flyttade från 20/2 till 24/2

Blir öppnis i Liljeholmen kl 11 för oss oxå imorgon!
    Grattis till en liten syster åt emma! vad kul att allt såg bra ut!!!Glad
  • Lovi
    JooCee skrev 2010-10-20 13:43:11 följande:
    En sådan har vi, fast brun. I storkek 74, vilken storlek har ni? Jag tycker den börjar bli för liten, börjar undra hur det kan komma sig då hon bara är 66-67 lång? Den är lagom upptill och i armar men fötterna börjar kika ut. Hmm.. Kort i benen kanske? Hur upplever ni den?
    Nu har jag inte den overallen men jag tycker att en overall som J har också är små i benen fast det är en strl större än vad hon är.
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!