• Lovi

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Tusen tack för härlig dag under kastanjen!! Det slog mig på vägen hem, att vad gör alla föräldralediga som inte har ett sånt schysst gäg att hänga med? Vem skulle man snacka så mycket med om allt och inget då? Och hur skulle man få hela veckan att gå?Glad

• Lovi

Bä blä blä. Idag såg jag Junes pappa. När jag stod och väntade på en buss vid Gullmarsplan ( ovanpå där alla bussar som går lite längre ut i stockholm) Så stod jag på ena sidan av vägen. Då helt plötsligt klev F upp på andra sidan, såg mig och gick vidare till sin busshållsplats. Han kollade åt mitt håll några gånger och låtsade liksom om som att han inte sett oss. Nu stod han så långt bort att jag inte orkade gå dit, men annars hade jag banne mig gjort det så hans kulle få se J på närmre håll. Han såg henne ju då jag höll i henne.

Sånt här gör mig lite ledsen...

• Lovi

Tack för fina ord idag tjejer Glad jag vet ju att han beter sig som en idiot, men idag blev det extra uppenbart.

Något som dock är spännande är att jag är utbjuden på dejt i helgen!!! Först 30-årsdagsutgång på lördag kväll med mina bästa vänner, sedan dejt på söndag! Ska verkligen inte ta ut ngt i förskott, men han verkar bra och har noll issues med att jag har en sån liten dotter Glad Ser verkligen fram emot denna helg.

• Lovi

Kul att vi sprang på er idag! Min mamma tyckte ni verkade vara ett sånt fint  ocg glatt gäng:) Just nu avrundar jag min födelsedag med musslor och vitt vin *mums* I kväll nattade min mamma J. Vilken lyx att ngn annan gjorde det, herregud Glad

• Lovi

Vilekn helg det har varit, först namngivning sedan 30-årsfest + utgång och sedan dejt i går. :) Massor av fina vänner hjälpte till med mat och bak så det blev superlyckat. Vi var ca 35 st både vänner och familj. Har också varit gld värt att ha haft mamma+ bror här i nästan en vecka. så himla lyxig att inte behöva lägga J själv varje kväll, kunna ta långa duschar, äta i lugn och ro etc. Nu är jag full av energi (minus all värme förståss).

• Lovi
    Mollywood skrev 2010-07-12 21:59:35 följande:
    Lovi - Kul! Är nyfiken på dejten, men även namngivningen ;) Hur la du upp det?
    Dejten kändes bra :)

Så här såg namngivningen ut på ett ungefär:

1. Min vän H välkommnar alla och berättar att jag har bett henne tala under ceremonin.(efter detta presenterar hon hela tiden vad som ska hända och pratar lite runt det
    2. Min syster läser en dikt till June
    3. Alla sjunger Nu grönskar det
    4. H berättar vilka namn jag valt samt vade betyder och hur många som redan har det namnet i Sverige idag.
    5. Jag berättar varför jag valt just dessa namn (June, Helga, Annikki)
    6. M som var med på förlossningen är fadder och jag berättar varför jag valt henne som fadder samt tackar alla som stötta mig under denna resa.
    7. M sätter en blomsterkrans som jag köpt på blomsteraffär, på Junes huvud och får sedan ett av min mamma handmålat kort där jag och June tackar henne för att hon vill vara fadder.
    8. Jag läser en text till June
    9. Vi avlsutar med att lyssna på Björn Afzelius "Sång till friheten"

Sen åt vi mat och skålad för J i Cava. Det kändes lyckat, högtidligt men ändå avslappnat och familjärt.

Ska ni ha namngivning?
  • Lovi

Jag ältar mitt dejtande här så länge som det varar. Nu är det iaf bestämt att vi ska på ny dejt :) och genast förstår jag hur smidigt det är om man har famij i närheten som kan barnvakta (nu när jag inte har det) men ev ska min syster +familj komma hit på torsdag och de kan tänka sig att vara det när lilla J sover. Annars är det min kompis H, men hon har barn varannan vecka själv å min kompis C ska ju föda om nån vecka så knappast bra barnvakt.

Förslag på hur man dejtar när man har barn??

• Lovi
    Alfalfafrö skrev 2010-07-13 21:24:56 följande:
    Lovi: Du berättar när så kan jag och Helga passa June när hon sover, H sover bra borta så för oss är det inga problem. Eller så passar jag på att slänga barn på E och passa J utan barn dock åker jag ju bort och kommer hem först 8aug! Så om du vill och Om du vågar lita på mig ställer jag upp!
    Tack Ida! Lovar att hojta till efter den 8:e augusti. Om det är några man känner att man litar på så är det er här då vi ses så ofta,  och du ida, är ju till och med tvåbarnsmor, inte novis som en självFlört
  • Lovi
    JooCee skrev 2010-07-13 21:58:04 följande:
    Man kan ju även bjuda hem efter att lillan har somnat! En middag + film är aldrig fel! Sen ställer vi gärna upp som barnvakt vi oxå, men då kanske du vill lära känna oss lite bättre. Vi har ju inte setts så mycket. Vi har ju zackefri helg varannan helg och då kan Emeline vara hemma med barnafadern så kan jag passa barn på annan ort.
    Ja jag tänker att om nästa dejt faller väl ut så ska jag nog bjuda hem på lite käk. To be continued... Glad
  • Lovi
    LindaB78 skrev 2010-07-13 22:15:48 följande:
    Lovi: Roligt att namngivningen blev lyckad!
    Spännade med en andra dejt! Tyvärr har jag inga dejtingtips och kan inte riktigt erbjuda mig som barnvakt heller.  men det gäller nog för dig att utnyttja alla chanser till barnvakt du kan få! Och om det blir en  4, 5 dejt... så är det kanske dax för J att få vara med. Om du kan slappna av då vill säga. Det är ju ändå en potentiell pappa till J som du dejtar.
    Jag blev för övrigt otroligt illa berörd av din beskrivning av mötet på Gullmars. Jag förstår inte riktigt varför han beter sig som han gör. Eller att hela hans släkt, som faktiskt är Js släkt oxå, inte vill veta av henne. Att de inte vill ha något med dig att göra, det är en sak, men J har ju inte gjort dem något mer än att finnas till. Hur länge ska han vara sur på dig för att du valde att behålla barnet? När ska han bli vuxen och börja ta ansvar för sina handlingar? Det känns som att det måste ligga något annat bakom. Livet tar ju inte slut för att man blir pappa, som han verkar tro. Tvärtom det får en ny innebörd. Sen undrar jag lite hur han kommer att reagera (och vad du tänker göra) när du står där och väntar på bussen med en livlig 3-åring och han kommer förbi. Det måste ju även vara lite svårt för honom att mörka att hon finns till, för han betalar väl underhåll?!! Hur kommer en framtida flickvän att reagera när hon får veta att han har en dotter som han inte vill veta av?

JooCee: budgivning spännande! finns objektet på Hemnet, blev givitevis grymt nyfiken på vad ni är spekulanter på.  Är dock inte ett dugg avis på dig, det är så himla skönt att ha gjort sitt val och skuldsattsig över öronen redan.
    Det kändes märkligt att se honom och jag undrar också vad som kommer hända om vi springer på honom när J är äldre, jag kan ju inte ljuga för henne och säga att vi aldrig sett hennes pappa. Han har ju en dotter sedan tidigare som blir 5 år i augusti, så han vet ju verkligen hur det är att vara pappa. Jag tror också att det ligger ngt konstigt bakom denna historia, frågan är bara vad. Som om han hade en jättehemlighet själv. Jag vet att han träffade ngn i höstas som han inte berätta om min graviditet för. Personligen så skulle jag nog ha svårt att vara ihop med ngn som mörkar ngt sådant eller beter sig som han gör. Jag kommer i alla fall för J:s skull aldrig stänga dörren för kontakt om han skulle ångrar sig.
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!