• elzilen

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

FIKA IMORGON FREDAG!!!!

ÅRSTA KL 12, Kom om ni kan....

• elzilen
    Vintervacker skrev 2010-07-01 23:04:57 följande:
    Nu är jag inne här och snurrar. Tack för sms Evis, annars hade jag glömt! Det händer ju så mycket på sommaren men jag klagade ju i förra tråden på avsaknad av inlägg så...

Jag kommer imorgon! Ska på en annan fika vid 15 men det hinns ju med. Fika, fika vem kan få nog.

Skulle även ta emot vår nya städerska vid 13.30 men det kan J göra. Vi ska köpa storstädning här en gång i månaden, från ett företag som heter Family First, 125/timmen. Så vår nya dam Claudia få ta dammet ovanpå skåpen, kakelrengöring och moppning - det där man aldrig hinner fram till under veckopassen. Det känns viktigt att det blir lite extra rent nu med en Loa som hasar runt på golvet.
    då ses vi imorgon.

Det där med städning har vi oxå funderat på, kan absolut vara skönt att få lite hjälp med städning. Finns ju inte riktigt tid med det längre.
  • elzilen
    Lovi skrev 2010-07-02 07:46:30 följande:
    Jag var lite förvirrad i går och skrev fel hållplats. Ni ska gå av vid Valla torg. Linde är om man ska hem till mig Glad Vid valla torg finns ett stort dagis på ena sidan tvärbanan, men ni ska gå på andra sidan. Gå uåå mellan träden/husen och när ni kommer till lidl så är torget på andra sidan gatan.
    då åker vi till valla torg :o)
  • elzilen
    JooCee skrev 2010-07-02 12:56:30 följande:
    Miah:
    Wiihoo! Förstod redan nu du smsade vilken väg ni skulle gå Miah. Som jag skrev så är jag lite smygavis på något konstigt vis. Stort grattis! 

Städhjälp:
    Vi har också städhjälp lite då och då. Galet skönt att komma hem till citrusdoft. Dessutom får man ju arslet ur vagnen och plockar i ordning saker som ligger och skräpar innan hon kommer.

Update: 
    I går vände livet på en femöring, kändes det som då, nu känns det lättare igen även om vi fortfarande är skrämda. Vi kom hem från Vemdalen, alla glada i hågen tills Robin utbrister "hon har blod i blöjan?". Skräck! Tre bajsblöjor med blod till och vi åkte in till Danderyds barnakut. Väl där konstaterades att hon antagligen (i bästa fall) har mjölkallergi. Det skulle för övrigt även förklara varför hon kräkts så mycket senaste oxå. Dom tog bajsprover och blodprover på en gråtande Emeline. När vi sedan kom till bilen så brast jag helt och bara grät i kapp med henne.

Vi fick i alla fall ett recept på en svinäcklig ersättning och ska testa den. Om det ändå fortsätter komma blod i blöjan ska vi åka in superakut igen för då kunde det tydligen vara något bra mycket allvarligare än mjölkallergi. Nu väntar vi på provresultat och testar under tiden den äckliga ersättningen, hon skriker och grimaserar när hon får den, vill inte äta så mycket som hon brukar.. men vi kämpar på.. inget mera blod i blöjan so far i alla fall. Phu! Nu håller vi tummarna för att det "bara" är mjölkallergi och inget allvarligare samt att hon ska börja äta ordentligt igen. Nu tar varje mattillfälle över en timme.

Trodde väl aldrig jag skulle trycka i min fyramånaders bebis socker. Men det var läkarens rekommendation. Socker i ersättningen tills hon börjar vänja sig vid den nya smaken.
    men usch och fy. Styrke kramar från oss och vi håller tummarna för att det är mjölkallergi. kram på er.
  • elzilen
    JooCee skrev 2010-07-02 22:48:07 följande:
    Tack alla fina! <3

Jag är dock livrädd att det ska vara något annat, något livsfarligt. Har haft riktigt dödsångest idag och analyserat minsta lilla ryckning i hennes ansikte ungefär. Tycker att hon har sovit ovanligt mycket men jag kanske inbillar mig? Men det blir säkert bättre! Hoppas vi får komma till Bvc-läkaren fort bara så man kan släppa lite oro.

Kram på er alla!
    för att förhoppningsvis lugna dig lite, förstår att hundra saker snurrar i ditt huvud just nu, men Lukas sover oxå så otroligt mkt mer nu än förut. Jag tror att det är värmen som gör att de sover mer för att kunna spara på sin energi och annat som behövs i denna värmen.

Kramen...
  • elzilen
    Ja när ska vi ses...

VECKA 27

Mån: Eva-Lena, Ida. Sophia, miah

Tis: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Ons: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Tors: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Fre: (Sophia), miah

• elzilen
    HelenaOlivia skrev 2010-07-03 22:35:14 följande:
    Joocee, fy va läskigt! jag förstår att du har panik och har gråtit! Håller tummarna att det "bara" är mjölkallergi.
    Massa kramar till er från oss! Och säger som evis att värmen gör säkert att hon sover mer, W är inte riktigt sig själv heller.
    Hoppas du kan sova.

Miah, va roligt att dina föräldrar blev glada! Det är en ära att du berättat så tidigt för oss och har så stort förtroende för oss. Vi får hoppas att allt går bra och kanske du får kräkas på emma nu efter att hon kräkts på dig Tungan ute

Evis och Malin, tack för senast och så trist att jag inte hann med loppisen, snyft!
    Måste gnälla lite oxå på min svärfar, han e snäll men kan oxå va en gnällgubbe och när niklas säger att ni måste nog träffa han oftare nu då han blivit mer medveten och kan bli lessen hos okända då kläcker han ur sig att: -ja ni vet ju vart vi bor. Och känner ja och du vet var vi bor, åka komunalt dit och härja med litet barn eller för honom att sätta sig i bilen 15min, arg blev jag men orkade inte säga nåt denna gång. Så nu har jag spytt färdigt ;)
    förstår att du blev arg, skulle jag oxå bli, eller ja det har jag u blivit. Och lika som dig är man tyst. Måste ta mig i kragen och inte vara tyst med det jag tycker. Vi får peppa varandra för att göra våra röster hörda mot svärföräldrarna och alla andra som tycker så mkt ;o)
  • elzilen

Jag röstar på att vi träffas redan imorgon med en första fika/picknick. Sedan får man se om det blir fler under veckan. Någon mer som tycker samma???
    Trekanten, liljeholmen kanske??? Vädret ska väl kanske inte vara det bästa men på förmiddagen är det sol, 21 grader och mot eftermiddagen skulle det bli moln, men 27 grader.
    Men jag kan förhoppningsvis alla andra dagar oxå, Lukas tar sin 5 månders-vaccin imorgon bitti.

VECKA 27

Mån: Eva-Lena, Ida. Sophia, miah, Malin

Tis: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Ons: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Tors: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Fre: (Sophia), miah

• elzilen
    LillaStollan skrev 2010-07-05 22:07:28 följande:

Hej alla darlings!

Sitter i mammas och pappas hus i Dalarna. Veckan började kanon men i söndags dök min brors (fullkomligt rubbade) blivande svärmor hit och nu ska det bli ganska skönt att åka härifrån. Hade världens bråk med min bror igår angående det här och det är visserligen löst men hans puckade svärmor är ju här så stämnigen kan inte vra på topp...

Joo- Hoppas det löser sig snabbt med Em. Tänker på er! Kram!

Nu ska vi gå en liten sväng med hunden innan det är dags att sussa!

Kramar till er allihop! Saknar er!

den tanten måste vi få höra mer om :o) hihi...

ha en underbar semster. saknar er...
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!