Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Shorona skrev 2010-11-29 20:28:44 följande:
    @MiAmore: jag hoppas verkligen det!

Hur mycket har ni minskat i cm runt magen, hur länge har ni hållt på och hur ofta?
    Jag har slarvat jätte mycket med zumban sen sommaren tyvärr, så jag har inte minskat något alls. Var jätte duktig o dansade 3-4 dagar i veckan innan sommaren, men sedan blev det semester och då kom jag av mig, och sedan dess har jag tyvärr inte riktigt kommit igång med det igen Men jag zumbar en gång i veckan iaf.
  • MiAmore
    Yrja M skrev 2010-12-19 17:37:28 följande:
    Är det någon som har testat Kinect Zumba fitess (Xbox)?
    Inte ännu, men kommer till 99,9% få den i julklapp av guben Skrattande Har du provat det?
  • MiAmore
    mills skrev 2010-12-20 16:18:53 följande:
    MiAmore: Hej Du kanske inte minns mig men vi hängde ihop i en gravidtråd för 81:or som du startade för 100 år sedan  

Jag hittade den här sidan...är det någon som handlat därifrån tidigare? De vill tydligen att man betalar innan och då vill man ju gärna veta om de är seriösa först  www.fitnessdvd.se/
    Hej! Jo jag känner igen ditt namn iaf Allt bra med dig?

Jag har inte handlat därifrån. Men vet i katten om jag litat på någon som vill att man ska betala INNAN man fått varorna?
  • MiAmore
    mills skrev 2010-12-21 14:09:54 följande:
    Jodå allt är bra med mig Själv då? Inte långt tills det blir 2 års kalas nu  

Nej det är ju lite så jag åxå känner...man vill ju inte betala och sedan stå där med lång näsa Får kanske vänta tills efter jul och se om det blir rea någonstans... Hur bra fungerar zumba? är det någon som gått ner i vikt av det? mitt största problem är magen, jag är smal annars men magen sitter där och irriterar  
    Ja min kille blir ju 2 år redan i januari.. Tiden har gått sjukt fort!

Jag tror att zumba fungerar jättebra om man tränar regelbundet och åtminstone två dagar i veckan. Man märker att det är riktigt bra träning för hela magen och bröstet.
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Yrja M skrev 2010-12-25 22:58:34 följande:
    Någon som fått xbox zumba kinect i julklapp och hunnit testa? Tungan ute
    Jag fick det men har inte hunnit eller orkat testa ännu. Ska testa det imorgon tänkte jag
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Nu har jag provat zumban på Xbox kinect. Det var SKITSKOJ!! Skrattande

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Välkomna alla nya!

Mollina: hehe, ja jag upptäckte också att jag fuskat med armarna. Inte för att jag fick träningsvärk i dem, men när jag spelade zumba kinect, så upptäckte jag ju att man ska använda armarna mkt mer o att det ger mkt bättre träning

Kasma: Nej jag tyckte inte det tog så lång tid för mig att lära mig stegen faktiskt. Men sedan tränar jag i grupp också

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Poison82 skrev 2011-01-02 17:51:24 följande:
    Hej!
    Vad skoj med en Zumba tråd. Jag letar för fulla muggar efter en träningsform som skulle kunna passa mig och på tisdag ska jag hem till en kompis som har Zumba till deras xbox kinect. Om jag gillar det så köper jag troligtvis själv hem det på onsdag då jag och sambon ska handla vårt eget xbox inect
    Ja tyvärr tror jag inte att någon av oss är speciellt super aktiva med att zumba, men dem flesta av oss FÖRSÖKER nog zumba en gång i veckan iaf
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    norrlandsgumman skrev 2011-01-03 12:23:24 följande:
    Jag hoppar in här om det går bra :)
    Jag har varit sugen att prova zumba länge, men här i stan är det inte så många gym som kör det. Men då köpte jag hem Zumba till kinect (xbox).. har testat det två gånger sen jag köpte hem det dagen före nyårsafton.
    Riktigt skoj, men jobbigt och framför allt känner jag att det kommer ta ett tag innan jag lärt mig stegen.. men till slut kommer även jag kunna lämna träningsstadiet och ge mig på nästa level :)

Jag har ca. 10 kg jag ska bort med och än så länge verkar jag även kunna hålla mitt nyårslöfte att inte äta godis (om än det inte gått så många dagar av det nya året än hehe)
    Jag har inte så svårt för att lära mig stegen på Kinect, men det är nog mkt för att jag tränat zumba rätt mkt framför tv'n till CD skivor och i grupp, innan jag provade på det på Xboxen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Una Estrella skrev 2011-02-23 17:51:26 följande:

Är jättesugen på att testa zumba men är osäker på om jag ska köpa zumba till mitt kincet eller om jag ska köpa dvd-skivorna. Vad säger ni som testat båda, är det väldigt stor skillnad på "jobbighetsgrad" och vilket är roligast?

Det är rätt bra att ha provat några gånger med cd skivorna först för att där går dem igenom stegen. Men annars tycker jag att det är lika jobbigt och roligt både cd skivor o på kinect
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Una Estrella skrev 2011-03-01 23:03:16 följande:
    Har testat zumba på dvd nu, fy så svårt det var! Försökt hänga med men det går ju inte. Klarar easy step 1 och 2 men sen när det kommer till hög fart, höfter och armar så är jag lost! Tog det lång tid för er att få in stegen eller är det bara jag som tycker detta var jättesvårt! Va ju kul men kommer nog aldrig lära mig stegen så jag kan komma igång och dansa
    Du har inte skivan där dem visar stegen låmgsamt? Jag körde med den några gånger innan jag tog "ett riktigt pass" sas. Utan den.. Har varit med i Friskis & Svettis rätt många år nu (dock ej aktivt dem sista 2 åren), så har väl lärt mig rätt bra koordination genom det.. Så kanske hade jag klarat det hyfsat bra även utan den skivan. Men har man inte så bra koordination är den skivan väldigt bra att köra med tills man kommit in i det
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Una Estrella skrev 2011-03-04 23:34:26 följande:
    jo, det är den jag har kört med men det var ju skitsvårt ändå tyckte jag! kan inte göra så snabbt som de visar i slutet...jaja, får ge det några gånger till så kanske det sitter=)
    Det behöver du inte i heller *ler* Men ett tips för att hinna med är att ta mindre steg
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Raindrop skrev 2011-03-07 15:48:02 följande:
    Jag kanske ska haka på här. Har sett den där reklamen för Zumba hur länge som helst och det verkar ju vara skitkul så jag bestämde mig för att köpa dvd:erna och testa. Hittade dom för 200kr på tradera.. :)
    Du är så välkommen så! Tyvärr är nog ingen av oss så där superaktiva just nu. Jag trönar det dock en gång i veckan i grupp. Skulle vilja göra det oftare här hemma, för att det är verkligen jätteroligt. Men alltid är där något som är i vägen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Raindrop skrev 2011-03-10 10:00:58 följande:
    Okej :)

Jag har bara hunnit småtesta det lite (och tycker fortfarande att det är svårt när man har noll koordination.. ;)) har så mycket annat som ska hinnas med. Men det kommer väl :)
    Jadå, det gör det!
    Jag funderar faktiskt på att ta mig ett litet pass när sonen vilar middag idag. Men blir bara ett kort pass isf, är lite förkyld så borde inte träna alls egentligen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    mills skrev 2011-03-10 14:16:53 följande:
    Haha jag är verkligen heeelt värdelös på zumba...klarar inte ens där de försöker lära ut stegen. Min 2 åring stod bredvid och härmades och han var fan bättre än jag
    haha
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    gumsalumsaa skrev 2011-04-06 10:27:04 följande:
    Jag fick hem mitt zumba för en vecka sedan och kör 20 min varje dag nu än så länge, sen får vi se när vi ökar till lite längre pass!
    Helt underbart tycker jag, även om det är lite krångligt att hänga med exakt på alla rörelser, men man rör sig iallafall ;)

Härligt! Jag zumbade i grupp i måndags. Sista gången för denna terminen så nu gäller det att vara duktig och hålla igång med det här hemma ist. Funderar på att ta ett pass ikväll, får se hur jag känner mig (mens och allt vad det innebär..)
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    gumsalumsaa skrev 2011-04-06 17:16:56 följande:
    Verkar va många som går på såna där pass! Själv är jag alldeles för feg för det. Haha. Håller mig hemma, med nerdragna persinner och stänga dörrar.
    Bara en liten tös som sitter och asgarvar åt mig, det får räcka så. ;D 
    Det är roligt att göra det i grupp faktiskt. Kan man skratta åt varandra och ha roligt tillsammans, ist för att bara skratta åt sig själv
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    sjärnfall skrev 2011-04-15 11:19:09 följande:
    Hej hej!

Fick hem mitt zumba paket för ca 2 veckor sedan..
    kör det tränings-programmet dom har med i boken på 2-veckor..
    så tränar mån, tis sen vilodag ons, träna tors, fre, vilodag lörd och träna sön :)
    Går sakta men säkert framåt..
    stegen är svåra att lära sig och det tar ett tag men det blir bara roligare och roligare..
    har två döttrar här hemma.. Den äldsta på 4½år och minstingen på 3mån...
    gick upp ca 28kg under senaste graviditeten så ca 17kg kvar att gå ner..
    hoppas hoppas detta hjälper :)

hur går det för er andra??
    Var försiktig så att du inte kör för hårt i början, då är det lättare att man tröttnar på det tyvärr, även om det ÄR jätteroligt. Jag körde var annan dag i ett par-tre veckor på raken när jag precis började med det, men sedan tröttnade jag på det ett tag tyvärr. Kom ju igång igen, men kör inte alls lika ofta nu. SKULLE VILJA köra tre pass i veckan, känns precis lagom. Men tyvärr blir det bara 1-2 gånger i veckan
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt