Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-06-14 20:13:00 följande:
    jag är självklart med! Det är ju superskoj!
    Me like! Ska du träna ikväll? Jag ska bara kolla till pannan (måste elda så vi kan få varmvatten så jag kan duscha efter zumban *ler*), sedan ska jag byta om och ta en timmes pass
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-06-14 20:29:10 följande:
    jag försöker köra 20 min passet, men Éomer tyckte att det var så tråkigt efter 10 min att han hälsade på bordskantent väldigt närgånget och gjorde illa tandköttet... så det sket sig. Tänkte köra sculpt and tone imorgon.
    Aj då..
    Själv har jag precis zumbat i en timme nu. Så nu rinner svetten. pust! Sculpt and tone har jag inte provat ännu. Vilken skiva är den på?
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-06-14 21:32:03 följande:
    andra tror jag. Kör du bara express eller kör du carioparty? Eller bara basics?
    På den skivan jag håller på med nu finns bara 20 min express workout och basic workout
  • MiAmore
    Tamme skrev 2010-06-14 21:35:36 följande:
    Jag har faktiskt funderat på att köpa skivorna. Är det verkligen så bra och kul som de påstår??
    Ja jag tycker absolut det iaf! Och jag har minskat 7 cm i midjan sedan jag började träna det för 6 veckor sedan så.....
    jakeline skrev 2010-06-14 21:45:53 följande:
    basic är det då man lär sig stegen? tittade lite på den idag, men det kändes som om det gick för långsamt.
    Tamme skrev 2010-06-14 21:35:36 följande:
    Jag har faktiskt funderat på att köpa skivorna. Är det verkligen så bra och kul som de påstår??
    jag tycker det.
    Ja det är det.. hehe, nej man blir inte lika svettig iaf
    Tamme skrev 2010-06-14 21:47:26 följande:
    Så nu är den beställd. Återkommer till denna tråd när jag har kommit igång :)))
    Du är varmt välkommen
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-06-14 21:58:37 följande:
    jag ska köra i morrn igen i alla fall. Får se vad det blir.
    Jag ska träna det i grupp för första gången imorgon Lovar att berätta hur det gick o hur det var
  • MiAmore

Vad kul att vi blivet ett litet gäng. *gillar*
    För min del tog det inte så lång tid att komma in i o lära mig stegen sas. Har också tränat rätt mkt på Friskis, plus dansat square dance i några år. Men visst är vissa "rörelser" lite knepigare. *ler* Om 1½h ska jag prova på det i grupp för första gången. Ska bli spännande o kul

• MiAmore

Ja det var helt klart roligare att träna det i grupp. Då kan man skratta åt varandra.. haha Men jag ska fortsätta träna det här hemma också. Har haft ont i knävecket sedan igår, så jag behöver ta en paus idag från zumban. Men har ju tränat två dagar på raken denna veckan (här hemma i måndags och i grupp igår), så det kan jag väl förtjäna? Men imorgon ska jag ta ett pass igen, så vidare jag inte har mer ont i knävecket. Onödigt att ta ut sig allt för mkt, då slutar det ju till slut med att man inte kan träna alls :-|

• MiAmore
    SandraLindholm skrev 2010-06-18 14:49:59 följande:
    Tränade idag, det passet man har hantlarna till.
    Den skivan är min favorit
    Hur gick det då? Jag har inte tränat zumba sedan i tisdags pga att jag haft ont i benen.
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt