Hemmagjord hinnsvepning
Nu har jag googlat runt och läst vad både privat personer och barnmorskor skrivit om egen hinnsvepning. Jag har gått 9 dagar över tiden idag och börjar tröttna totalt. Tänkte be om en hinnsvepning på måndag när jag har kontroll UL men orkar inte vänta..
Infektionsrisken ska tydligen vara minimal, vi har desinfektion eller vad det heter, för händerna här hemma. Fästmannen min ska få prova känna..
Jag undrade lite hur man ska veta hur tappen ska kännas, fick en förklaring som en barnmorska skrivit att den ska kännas som en avslappnad underläpp. Känns den som en nästipp är den inte mogen.. Dessutom står det att om man har rikligt med rinniga flytningar så är den mogen, vilket jag har, så jag hoppas att det kan sätta fart på allt om killen "retar" tappen lite.. Om han ens hittar den, dvs. Jag har ju ingen aning om hur långt upp man måste? Någon som brukar göra det själv som vet? Eller det kanske är helt olika från person till person, hur långt upp den sitter? Och hur känns den? Han kommer säkert inte ens fatta att han tar på den även om han skulle nudda.. För hur ska han kunna veta, liksom.. Själv skulle jag aldrig kunna göra det, magen är alldeles för stor för att jag ska nå..