• mammatillnovalie

Hemmagjord hinnsvepning

Nu har jag googlat runt och läst vad både privat personer och barnmorskor skrivit om egen hinnsvepning. Jag har gått 9 dagar över tiden idag och börjar tröttna totalt. Tänkte be om en hinnsvepning på måndag när jag har kontroll UL men orkar inte vänta..
    Infektionsrisken ska tydligen vara minimal, vi har desinfektion eller vad det heter, för händerna här hemma. Fästmannen min ska få prova känna..

Jag undrade lite hur man ska veta hur tappen ska kännas, fick en förklaring som en barnmorska skrivit att den ska kännas som en avslappnad underläpp. Känns den som en nästipp är den inte mogen.. Dessutom står det att om man har rikligt med rinniga flytningar så är den mogen, vilket jag har, så jag hoppas att det kan sätta fart på allt om killen "retar" tappen lite.. Om han ens hittar den, dvs. Jag har ju ingen aning om hur långt upp man måste? Någon som brukar göra det själv som vet? Eller det kanske är helt olika från person till person, hur långt upp den sitter? Och hur känns den? Han kommer säkert inte ens fatta att han tar på den även om han skulle nudda.. För hur ska han kunna veta, liksom.. Själv skulle jag aldrig kunna göra det, magen är alldeles för stor för att jag ska nå..

• Svar på tråden Hemmagjord hinnsvepning
  • mammatillnovalie

Min pojkvän fick testa på mig, se bara till att han är ren om händerna :) Men vi lyckades inte hitta, var för högt upp. Men ni kan ju alltid prova :) Min slempropp gick och på kvällen satte värkarna igång. Jag tror inte att varken sex, gå i trappor eller någonting sånt hjälper faktiskt. Bebis kommer ut när h-n är redo, så enkelt är det :D

Jag gick 13 dagar över tiden, sjukt jobbigt. Men värt all väntat i slutändan!

• Angeliiica

min barnmorska bad mig lägga mig på "knytnävarna" (alltså på rygg med knytnävarna under rumpan) då kom hon åt bättre när hon gjorde hinnessvepning på mig, kan ju vara ett tips om ni känner att ni inte når eller hittar :)

• Didaj

Jag blev hinnsvept av min pojkvän med framgång! Jag födde en son dygnet senare :D! Slemproppen gick på dagen, dagen efter och förlossningen satte igång på natten. =)

• Nallepuhmamma

Tänk om man kunde det själv har för korta knubbiga svällande fingrar för det

• Flikkzz

Häftigt!!! jag har iofs 2 v kvar. så jag tänker inte testa=) men om jag går över igen. så varför inte=) både sex och en smal lång gurka kanske=) haha

• Didaj

hahaha det gick underbart bra :D

• Nallepuhmamma
    Nu har min man provat svepa mig och efter måååååånga försök (han  hittade ej tappen) så lyckades han hitta den men bokstavligt talat "Flög" ut där ifrån för han sa att han kände ett hål där som han råka komma in i av en slump (Han tänkte bara vara utanför) och kände "något" stort eller nått som tog emot.
    Stackarn såg knallvit ut i ansiktet och totalt skrämde skitrännan av mig.
    Var det huvudet på ungen eller?

Får la se om han vågar mysa i halmen sen när kidzen lagt sig efter den persen!.
  • Nallepuhmamma
    Flikkzz skrev 2010-09-10 12:36:12 följande:
    Häftigt!!! jag har iofs 2 v kvar. så jag tänker inte testa=) men om jag går över igen. så varför inte=) både sex och en smal lång gurka kanske=) haha
    haha varför en smal gurka? Varför inte slå på stort direkt och ta den tjockaste grövsta man hittar hahahaha
  • Didaj

Hahahaha!!! Det som tog emot var nog livmodertappen itself? Det är ju slemmpropp, hinnsäck och skit ivägen från huvudet?  :D

Svar på tråden Hemmagjord hinnsvepning