• mammatillnovalie

Hemmagjord hinnsvepning

Nu har jag googlat runt och läst vad både privat personer och barnmorskor skrivit om egen hinnsvepning. Jag har gått 9 dagar över tiden idag och börjar tröttna totalt. Tänkte be om en hinnsvepning på måndag när jag har kontroll UL men orkar inte vänta..
    Infektionsrisken ska tydligen vara minimal, vi har desinfektion eller vad det heter, för händerna här hemma. Fästmannen min ska få prova känna..

Jag undrade lite hur man ska veta hur tappen ska kännas, fick en förklaring som en barnmorska skrivit att den ska kännas som en avslappnad underläpp. Känns den som en nästipp är den inte mogen.. Dessutom står det att om man har rikligt med rinniga flytningar så är den mogen, vilket jag har, så jag hoppas att det kan sätta fart på allt om killen "retar" tappen lite.. Om han ens hittar den, dvs. Jag har ju ingen aning om hur långt upp man måste? Någon som brukar göra det själv som vet? Eller det kanske är helt olika från person till person, hur långt upp den sitter? Och hur känns den? Han kommer säkert inte ens fatta att han tar på den även om han skulle nudda.. För hur ska han kunna veta, liksom.. Själv skulle jag aldrig kunna göra det, magen är alldeles för stor för att jag ska nå..

• Svar på tråden Hemmagjord hinnsvepning
  • Nallepuhmamma
    Didaj skrev 2010-09-11 12:12:10 följande:
    Hahahaha!!! Det som tog emot var nog livmodertappen itself? Det är ju slemmpropp, hinnsäck och skit ivägen från huvudet?  :D
    Nej det där var absolut INTE tappen själv utan kommer in i hålet och känner sen tydligt något där i som ligger lågt ner
  • Jeanikee

Hur har det gått? Blivit någon bebis än? 

Var den du är det finns redan så många andra
  • Flikkzz
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-10 14:39:52 följande:
    haha varför en smal gurka? Varför inte slå på stort direkt och ta den tjockaste grövsta man hittar hahahaha
    haha ja det har du rätt i. då kanske man blir lite uttänjd oxå=) haha usch så jag skriver=)
  • madeleine01

jag är i vecka 40 på måndag och ska till BM idag, tänkte be om en hinnsvepning men är rädd att hon ska neka mej.. varför isf skulle hon göra det?

• NinjaNina
    madeleine01 skrev 2010-09-30 11:48:12 följande:
    jag är i vecka 40 på måndag och ska till BM idag, tänkte be om en hinnsvepning men är rädd att hon ska neka mej.. varför isf skulle hon göra det?
    jag har bf på måndag, kanske jag oxå borde be om en.....!
    galet trött på att vänta... 
  • Jelina068

MIn barnmorska ville inte ens känna förra grav för hon inte ville reta upp. Blev enormt besviken och blev igångsatt BF+16

• madeleine01

hon gjorde en hinnsvepning på mig idag, trodde inte hon skulle men hon gjorde det iaf och jag va öppen 2 cm.. och hon kunde känna huvudet. men betyder inte jag får föda snart för det =(
    beräknad 10-10-10
    vill bara att den lilla parveln ska komma ut nu. nyfiken som bara den.

• Jelina068
    madeleine01 skrev 2010-09-30 16:26:31 följande:
    hon gjorde en hinnsvepning på mig idag, trodde inte hon skulle men hon gjorde det iaf och jag va öppen 2 cm.. och hon kunde känna huvudet. men betyder inte jag får föda snart för det =(
    beräknad 10-10-10
    vill bara att den lilla parveln ska komma ut nu. nyfiken som bara den.
    Håller tummarna att svepning gör nytta
  • CeeKaay

Ska hinnsvepas den 6:e om jag inte har fått ut ungen innan dess. :) Det är då 2dgr före BF.
    Hoppas verkligen att det hjälper till. Har försökt att få killen min att fixa en hemma på mig, men han är livrädd. Han vill inte vara där och pilla och jag når inte själv... :)

• CeeKaay

Har gjort ett tappert försök till att hitta rätt, men jag vet inte vad jag letar efter riktigt... :)
    Kommer upp ganska långt och känner typ baksidan av svanskotan känns det som...är jag helt ute och cyklar då eller ska jag ännu längre upp? Eller ner? Eller vad?? :)

Svar på tråden Hemmagjord hinnsvepning