Inlägg från: crimson |Visa alla inlägg
  • crimson

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Nu börjar jag återvända från dem döda. Fy i helvete vad jag mått dåligt. Kräksjukan önskar man inte sin värsta fiende. Tobbe blev dålig några timmar efter mig så stämningen har vart rätt låg här idag. Barnen har känt av situationen och har inte sagt ett pip någon av dem på hela dagen.

Så jävla typiskt att vi skulle bli sjuka just idag. Tobbe skulle åka längdskidor och jag skulle få jobba! Vi båda hade sett fram emot våra aktiviteter hela veckan!

Guldstjärna till tobbes konpis Micke som åkte och handlade åt oss och levererade till dörren.

• crimson

Lillapindi. Båda mina barn har sovit som klockor sen dem föddes med undantag förstås för enstaka jobbiga nätter.
    Jag har gjort på samma sätt med båda barnen. Dem somnar där dem somnar. Ibland i sängen, ibland i soffan (nu pratar jag förstår om när dem är spädisar)  ibland i min famn. Försöker alltid att lägga ner dem i vår säng så att rylie somnar där och ibland går det bra men oftast får jag lägga mig brevid henne för att hon ska somna. Efter att hon har somnat så håller jag inte på att dutta med henne.

Jag byter aldrig någonsin blöja på henne på natten utan sista blöjan sätts på runt 22 och sen byter jag när vi går upp vid 8. Första två veckorna ungefär har båda barnen bajsat på nätterna oich då bytte jag såklart men det slutade dem med snabbt båda två, dessutom så väcker man ju bebben om man ska hålla på att byta blöja mitt i natten. Dem gångerna jag har gjort det så har jag en korg brevid sängen med blöjor så jag byter direkt i sängen, snabbt och utan att tända några lampor.

Varje gång som jag känner att hon börjar böka på natten så får hon bröstet på en gång. Hon sover ju brevid mig så jag ligger brevid och ammar. Oftast släpper hon bröstet själv men ibland ligger hon och snuttar och då har jag svårt att sova så då smugglar jag in nappen istället, jag rapar henne inte utan låter henne bara somna om. Runt 7-8 kommer Keyla in och då ska hon alltid gosa med Rylie så då vaknar hon och är pigg.

När Keyla var 7-8 månader har jag för mig att vi började med riktiga läggningsrutiner. Först då tyckte jag att hon var redo för det.

• crimson

Efter Keyla fick jag min första mens efter 4 veckor, jag var skitsur för jag trodde jag skulle slippa på ett bra tag. Den här gången tog det 6 veckor men nu var jag ju beredd på det :( jag ringde och bokade tid för efterkontroll efter 8 veckor och det var inga problem, passade på att sätta in en spiral när jag ändå var där.

• crimson

Du tar kontakt med barnmorskan du gick hos under graviditeten.

• crimson

Jag tar gärna en fika i Bromma blocks. I veckan kan jag mån, tis och torsdag.

• crimson

Blackeberg har ju annars en kanonfin öppen förskola som är rätt känd över hela Bromma. På tisdagar har dem babycafe, alltså bara för bebisar. Där kan man ta med sig egen lunch eller köpa gott billigt fika. Vad sägs?

• crimson

Får man fråga lite försiktigt varför ni inte kan åka kommunalt? Vad är ni oroliga för?

• crimson

Den ligger 30 m utanför tunnelbanan.

• crimson

Nu har jag och Pia bokat en fika kl 13 i vällingy på onsdag. Vi ska träffas vid fontänen. Alla som vill är välkomna att joina!

• crimson

Det är inte riktigt min typ av film på onsdag. Kör på fikat istället :)

• crimson

Men Linda, du kommer alltså inte idag?

• crimson

Inget svar från dig Linda fast jag ser att du är och har vart inloggad.
    Jag tycker inte att det är speciellt sjyst att du inte ens meddelar när du inte tänkt dyka upp på en fika när du har sagt att du ska komma. En halvtimme innan vi ska träffas skriver du i tråden och låtsas som ingenting. Sen har du inte ens mage att svara. Vi stod och väntade och frös igår.

• crimson

Jag vet precis hur det är att ha en upprörd bebis, jag har nämligen två och det är BS att inte hinna skicka iväg ett meddelande.

Lämnar tråden här. Det har vart trevligt att prata med er alla. Önskar er lycka till

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby