Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej

Vad roligt att ni har bloggar!
    Idag var jag hos bm igen, ett himla springande dit nu... mitt blodtryck var bättre men hon är inte helt nöjd så hon vill fortsätta träffa mig en gång i veckan. Mysigt i alla fall att få höra hans hjärta.
    Ikväll ska vi på nån slags info träff på KS

Hoppas att du får gå ner i tid lillapindi.

Tack för era listor!

Hur många amningsbhar tror ni att man behöver? behöver man köpa dom innan? jag hatar att köpa bh...
    Hur mycket kläder tror ni att man behöver i stl 50? jag har kanske 4 ombyten o 1 pyamas, 1 tjockare tröja, strumpor, overall, vantar, tossor... ingen tjock mössa, räcker luva tror ni? åh jag tycker att det är jättesvårt att föreställa sig vad han behöver... 

Lillapindi, jag har haft jätteont i svanskotan till och från... jag tror att det har med foglossningen att göra

Oj, jag hoppas att din foglossning går över bums crimson... inge kul att ha kvar den.

Nä nu borde jag fortsätta med uppackandet...

Kram

• brommamaria
    crimson skrev 2010-11-10 13:49:32 följande:

Amninsbh är nog rätt bra att köpa en-två veckor efter förlossningen. Efter min förra förlossning växte mina bröst och blev helt gigantiska så jag behövde gå upp nån storlek i amningsbh. Jag tycker att Lindex har jättebra amningsbhar. Man bör ha iallafall ha 2-3 st för dem behöver tvättas rätt ofta. Det kommer mjölk och kräk på dem titt som tätt även om man har inlägg.

åh tack, det är inte lätt att veta vad man behöver... jag är bara orolig för att jag inte ska ta mig ut för att köpa saker när han har kommit... då e det kanske mellandagsrea eller stängt och en massa rs virus... så du tror att jag klarar mig på en amningsbh?
    Kanke kan lite diskmedel hjälpa till att få bort vaselinet... vet inte om det är bra eller ej att ha på huvudet på en liten men det är ju fettlösande..
    lillapindi skrev 2010-11-10 13:22:10 följande:
    Ahh då har det kanske med foglossningen att göra, blä!!
    Jag kan klara av värk och så om jag går hemma, men ska jag sitta på jobbet i obekväma stolar och vara trevlig mot 100ringande kunder per dag så pallar jag verkligen inte med.......

Sitter just nu och väntar på att dhl ska lev pkt.....innan kl.14. Ska bli intressant om det kommer nån idag. förra gången så kom ingen.
    dusch saker som kommer, har ingen ordentlig dusch. Gissa om jag längtar efter att få duscha normalt och inte i en handdusch! :)

kram
    nä det är inte lätt att vara trevlig när man har ont... har försökt förklara för sambon ett antal gånger varför jag framåt kvällen låter väldigt otrevlig..
    Hoppas att din dusch har kommit

Jag har inte lyckats packa upp nåt idag, låg o slappade i soffan med katten istället och kollade på greys :)

kram
  • brommamaria

Jag kan också på tisdag!

Info träffen på ks var ganska bra, tror att allt känns mycket mer verkligt för sambon nu, hur har era killar reagerat på att dom ska bli pappor? har dom varit engagerade, köpt saker, eller är dom mest rädda?
    Tror att min längtar jättemycket men är rädd och skjuter upp tankarna..

Imårn ska vi åka o hämta vagen:)
    Nu snart ska jag börja med middagen som en god hemmafru! har dock sovit bort hela dagen.....får se om jag lyckas sova natten som kommer nu när jag råkat sova för mycket på dagen...

Trevlig helg på er!
    Kram

• brommamaria

Fontänen vid indiska låter bra!

• brommamaria

Det måste vara jobbigt att vara ensam...

Det går lite si o så med upp packandet... köket är klart och alla kläder är på plats i garderoben.. men har cirka 15 kartonger kvar att packa upp, men vi ska antagligen köpa nya möbler till vardagsrummet och då känns det meningslöst att packa upp böcker o sånt om det ändå ska flyttas om.... om kanske en vecka kommer vår nya soffa och då är det lättare att veta vad vi ska ha för möbler i vardagsrummet!
    Viktigast av allt; jag har såklart packat upp lillens kläder och saker och lagt fint på plats, så nu kan jag äntligen gå och titta på dom och längtaGlad Det är inte så lång tid kvar nu!

Trevlig helg!
    Kram

• brommamaria

Åh nu står den här och bara väntar, den finaste vagnenSkrattande igår var vi och hämtade den!
    Idag ska vi på jakt efter skötbord och spjälsäng!
    Idag går jag in i vecka 35, inte långt kvar nuGlad

kram på er!

• brommamaria

Först hade vi tänkt köpa på blocket, men jag blir så irreterad på alla som har kvar sina annonser fast sakerna är sålda :(
    Jag vill ha en vit eller svart säng där man kan ta bort ena långsidan när barnet är större... skötbordet vill jag ha med stängt föravaring, typ lådor eller skåp under...

Vad har du för säng som samlar damm?

Ja veckorna går :) Är det i vecka 38 som du får föda?

Kram

• brommamaria

Åh vad spännande att din bebis kanske kommer redan i veckan... Men inte på tisdag hoppas jag! Har vi sagt nån tid föresten? För mig är 12 en bra tid!

Den låter fin men jag vill ha en vit eller svart säng som passar med övriga möbler, men tack ändå.

Snart ska jag åka och prova min ev nya bil, ska ta med banvagnen och se om den passar!

kram

• brommamaria

Vi köpte bilen igår, vagnen passade bra! En BMW 518 från -93Glad så det blir lite svårare att fickparkera jämfört med den gamla lilla bilen....
    På vägen hem köpte vi spjälsäng och skötbord också så nu ska det bara monteras!

Jag kan hela dagen imårn utom tidigt på morgonen då jag ska till bm.

Inatt har jag knappt sovit känns det som, den lille har legat och sparkat hårt på mitt revben från kl 4-6... har läst att dom ska sova 95% av tiden men det kan ju inte stämma... men men han har nog sovit nu på fm så efter frukosten gick jag o la mig igen och nu har jag sovit jättegott!

Idag har jag massor att packa upp... sambon kom hem med 10 till kartonger och några säckar från gamla lägenheten igår....men nu ska gamla lgh vara tom.... dessutom behöver jag städa... blir till att prioritera!

Kram 

• brommamaria

Haha nä det var inte så kul med fler kartonger.... 
    Varför sover du inget på dagen? Jag skulle aldrig klara mig annars...

Låter inge bra att ha så ont...

Ja, hoppas att vi ses imårn :) 

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby