Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej på er!

Lunch/fika imårn tisdag i Vällingby? vid 12 tiden?
    eller på onsdag?
    Var ska vi ses tycker ni?

• brommamaria

Låter jättebra, vet inte var fontänen ligger men den lär jag ju hitta! Kan ju inte missa två höggravidaSkrattande Då ses vi äntligen imårn vid 12 vid fontänen!

Men det finns ju en risk att Crimsons bebis vill komma då också... hur länge ska vi vänta på varandra ifall nån e sen?

• brommamaria

Det låter bra!
    Vi ses imårnSkrattande

• brommamaria

Hej

Förstår att du behöver vila, hoppas att allt går bra för dig. Håller tummarna för dig o den lilleBaby
    Vi ses nästa gång istället.

Jag åker hemifrån vid 11 i alla fall, så jag skickar ett sms ifall ja e tidig, för du ensammmamma skulle vara där tidigare va? Vi ses!

kram

• brommamaria

Hej

Ja, det var trevligt Skrattande Fick ingen p-bot tack och lov!
    Vi får ses snart igen, nästa vecka har jag mycket med flytten, men kanske kan det vara skönt med ett avbrott, får se!

Håller tummarna för dig Crimson!

kram kram

• brommamaria

Hej hej!

Attans då Crimson, hoppas att den lille tittar ut snart!
    Spännande för dig ensammamma att få reda på när det blir dax!
    En annan har ju ett tag kvar att vänta... idag har magen varit stenhård hela dagen, sammandragningar?

Idag har jag köpt ett par vantar och ett par tossor till min lille!

Nä nu orkar jag inte vänta på sambon längre... ska äta utan honom!

Trevlig helg

• brommamaria

Hej

Jo dom gör ont men blir bättre om ja ligger o vilar.. idag har jag legat framför tvn hela dan :) Tänkte nu ta en kort prommenad i solen! Kanske en sväng till babyland för att kolla in spjälsängar

Jag åt köttfärsröra med linser, ärter, ris och en massa kryddor! o så en massa surkål till det! samma sak till lunch idag!
    Korvstroganoff är gott!
    Ikväll blir det biff med potatis o sås!

• brommamaria

Hej på er!

NalleGRATTIS crimson till din flicka, skönt att allt gick bra:) Ser framemot att träffa er nån dag!Nalle

Idag har vi fått nycklarna till lägenheten och jag är jätteglad! så denna vecka har vi fullt upp på kvällarna och till helgen flyttar vi! Jag kan säkert ses en sväng på dagen nån dag, kan ju för det mesta!
    Nästa vecka kan jag på kvällarna mån 8/11, tis 9/11och på helgen.
    veckan som börjar med måndag 15/11 kan jag alla kvällar utom torsdag.

Jag ska fråga barnmorskan men jag tror att jag får sammandragningar när jag anstränger mig och är stressad, magen spänner sig så det gör lite ont. Men det går över om jag lägger mig och vilar.
    Imårn ska jag till bm, hoppas att mitt blodtryck har sjunkit... o att lillen har lagt sig neråt o att jag gått upp lite i vikt... många önskningar, men önska får man ju!

Jag har köpt en hel del julklappar och funderat ut vad mer jag ska köpa, så nu ska jag bara ta mig iväg och köpa klart, vill ha det klart så snart som möjligt i o m att jag har svårt att gå länge och bära saker. Och det lär ju inte bli lättare ;)

Jag har också spjälsäng kvar att köpa, o skötbort o en massa mer... vad man nu behöver
    Jag har köpt vagn, babyskydd och en del kläder!
    Igår var jag på barnbasar och köpte babygym, mobil till sängen, leksaker och kläder allt gick på 300 och då fikade jag också! Jag vet i o försig inte vad leksaker brukar kosta men det var fisher price leksaker och baby gym i alla fall!

Vi ska på föräldrarutbildning via barnmorskan, tre träffar, en har varit, nästa två är på tre timmar var, vet inte om det finns andra utbildningar, får inte ni någon via bm lillapindi?

Lillapindi, hur länge till ska du jobba? är det inte jobbigt? Jag är så glad att jag kunnat få havandeskapspenning, det hade inte varit lätt att jobba när jag sover så dåligt... hur sover ni andra? jag vaknar när jag ska vända mig och få med mig alla kunddar... o när lillen ligger och sparkar på mina revben... sen liggr jag vaken o tänker mycket också...

Nä nu ska jag ta mig iväg mot vattengympan, hoppas att vi ses nån dag!

Kram kram

• brommamaria

Hej på er!

Lillapindi, vad jobbigt att göra allt själv, säkert så för dig också ensammmamma, jag har tur som har en sambo som handlar, tvättar, städar, lagar mat och gör frukost till mig varje dag :) men jag längtar tills jag mår bättre o kan göra allt själv... vi har lite olika syn på hur det ska städas o tvättas... men frukost har han gjort bra till mig dom senaste tio åren :)

Håller med, ingen ställning i sängen är skön....

Lillapindi, får du inte ta fl för att gå på föräldrautbildning?

Hur känns det för dig ensammamma om du blir igångsatt nästa vecka?

Ska vi ta en lunch tisdag 16/11 i Vällingby?  Kanske även lunch torsdag 4/11?

• brommamaria

Hej!

Usch vad jobbigt ensammmamma, det är jobbigt att ha ont, jag har haft ont hela natten inatt... men har ändå mindre ont och inte lika ofta som förut i o m att jag inte gör så mycket..
    Vad skönt ifall du får bli igångsatt då! o spännande också!

ska vi ses den 16/11 då?

Jag hade gjort mig i ordning för att åka iväg till bm, super trött, fick ställa väckarklockan.... precis när jag skulle gå upptäckte jag att det är imårn jag ska dit.... får se om jag lyckas packa lite idag istället!

kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby