Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej..
    Jo då de e bra här fast man har en massa värk..
    Men just nu tycker jag att tiden går fort... Då jag snart ska på TUL å sen så är de prat om igångsättningen...

Den här helgen gick fort å jag tog de bara lungt...
    Nu sitter man å äter frukost å ska snart gå ner å lämna sonen på dagis sen så ska jag åka in till
    stan å träffa en vännina som oxå ska ha barn fast i november.

Annars så blir de en lung dag... Jag har snart gått igenom hela lägenheten å storstädat. Så nu är de inte så mycke kvar att göra tills den lill* kommer ut...

Crimson: Välkommen jag tror dom andra inte har nått emot att du kliver in här med...

• ensammamma

Brommamaria: Skit i va svärföräldrar säger om namnen de e inte deras barn de er ditt å din sambos barn så de e ni som bestämmer vad den ska heta...
    Tul= tillväxtultraljud. Jo men dom vill kolla de för att jag inte går upp i vikt samt att dom vill bara kolla... För jag ska bli igångsatt så vill dom veta på ett ungefär när dom ska göra de...
    Jo då den mår bra å har sig i magen... Håller sin mamma vaken om nätterna...
    Ta de bara lungt med städningen då de inte e bra för oss som e gravida för de kan sätta igång en förlossning.

Jag e 26 blir 27 i januari å väntar mitt andra barn. Jag e i vecka 31 alltså gått 30 fulla graviditetsveckor + nån dag.

Lillapindi: Nu kommer jag inte ihåg vart du bodde men har för mig att de va i Skälby. Ta pendeltåget till sundbyberg kliv av där å ta bussen 506 som går till Ks i Solna.
    Jag har för mig att du går in i huvudentren. Men de finns en informationsdisk som du kan gå till å fråga hur du hittar till kvinnohälsan.

Kram på er...

• ensammamma

God morgon alla!!!

Förlåt att jag inte har skrivit här ett tag nu...
    Jag fick åka in akut i onsdags eftermiddag på sjukhuset med en sån himla smärta så jag kunde inte gå..
    Jag fick då äntligen komma hem igår efter så mycke undersökningar å prover som dom har tagit. Dom hittade inge fel alls på mig så dom tyckte de va så konstigt att jag kunde ha så ont...

Men nu e jag hemma igen fy va de e skönt.. Äntligen kan jag mysa med sonen igen..

Hur hade ni de på underbara barn mässan i helgen??
    Hittade ni något??
    Själv låg man i sjukhussängen å tittade på tv å gjorde lite annat oxå som undersöknigar.

Vi måste ta en fika snart så vi kan träffas å prata å ha trevligt...
    Inte nu i helgen som kommer men helgen efter den 23 så åker jag till ULLARED jippi de blev av. I helgen blir nog för mig att va hemma... Kanske ses å ta en fika i vällingby i veckan om de e någon som kan???

Ska snart lämna sonen på dagis å sen blir de sjukgymnasten för lite träning.

Sen e de hem å ta de lungt å plocka lite.

Kram kram

• ensammamma

Hej!!

Jo de e skönt att va hemma...
    Passa på å åk ner om du mår bra. Jag skulle åka iväg i helgen som kommer men jag kommer nog inte å orka de om jag ska till ullared helgen efter.... De finns bussresor som går å dom e inte så dyra för tur & retur.

Jag mår inte så bra men jag bitter ihop å visar inte att jag mår dåligt. Sen när bägaren rinner över då mår jag riktigt dåligt.
    Halsbränna kan du ju ta Novalucol ska försvinna då. Om du då inte har magkatarr som jag har å då hjälper inte de.. Så jag äter Omeprazol finns oxå recept fritt på apoteket. Något å tänka på.
    Foten e lite svårare att bli av med tyvärr men jag vet hur du känner dig. Jag har samma sak fast jag har då 2 fötter. Samt att min lill* bebis ligger redan med huvudet ner å har lagt sig till rätta så de trycker som attan på bäckenet. Inte skönt de heller...

Nej undra vad man ska hitta på idag. Kanske ska vika tvätten som ligger å dammsuga lite kanske torka av golvet oxå om jag orkar... Men plocka lite ska jag nog göra om de inte e nån som vill ses å ta en fika...

Kram

• ensammamma

Hej!!!

Jo men de e ingen fara eller jo lite att man mår så här... Blir väldigt tråkigt i längden när man inte orkar göra saker som man hade velat göra...

Jag går oxå hemma om dagarna så de e bara å höra av dig så kan vi se om man kan ta en fika snart..

Kram

• ensammamma

Hej!!
    oki de e lungt de..  Den 19-20/10 kan jag i nästa vecka sen e jag upptagen dom andra veckorna.
    19 ska jag va i vällingby redan vid 10 tiden då ska jag klippa mig...

Kram

• ensammamma

Hej!!!

Okej ha en trevlig resa å ha en toppen helg så hörs vi när du kommer hem,...
    Jag ska baka i helgen så jag har något att bjuda på sen när den lill* tittar ut.
    Tänker inte ställa mig å baka då när man precis har kommit hem ifrån BB..

Vad ska ni andra göra i helgen??

Lillapindi: Hoppas du får en trevlig resa ner till Ullared å en massa shopping.

Kram kram

• ensammamma

Hej!!
    Jag kan oxå på måndag efter jag har varit vid sjukgymnasten ska va där kl 10 å kan va i vällingby till straxt efter 11 om inte vattnet går i helgen.

De vart bullar, muffins, kolakakor å hallongrottor så nu har jag bunkrat upp en hel del i frysen så skönt.
    På fredag natt så åker jag iväg å kommer hem igen lördag natt...

crimson: Du får springa å gå i trappor så kan du få igång de.. Samt att om du putsar fönstrarna så kan de oxå sätta igång. Jag får då inte lov att göra sånt för dom vill att jag ska ha kvar den inne några veckor till..

Jag har bara tvättat upp alla barnkläder men inget annat. Allt annat ligger i kartonger. Har inte ens börjat packa väskan heller som jag borde göra..Kanske ska göra de idag å packa ner de man vet å kan packa ner så den inte e tomt när de e dags.

Min bebis har redan fixerat sig. Hur har eran gjort???

• ensammamma

Hej!!

Men gud va jobbigt... Får man fråga vilket assistent företag hon har???
    Jag har jobbat som personlig assistent i 9 år å jag vill tillbaka till de sen när min mamma ledighet är slut..
    Söndag kan jag, måndag efter kl 11, tisdag ska på ett möte kl 15 så innan de kan jag, onsdag efter kl 11 kan jag då oxå sen kan jag torsdag, fredag. Jag kan inte i morgon el på lördag.
    Jag e beräknad till december.

• ensammamma

Hej!!
    Okej men önskar henne all lycka å hoppas att de löser sig för henne med assistenter å så...
    Du ska va glad att hon ber dig om hjälp. De e inte många föräldrar som gör de tyvärr..
    Jag vet hur du känner dig. Då jag själv har en mamma som e ganska sjuk men hon jobbar idag fast hon inte klarar av de pga sina sjukdomar. Min mamma vill hjälpa mig men jag säger nej till henne för jag vill att hon ska ta de lugnt å vila å så när hon e ledig. Men hon e envis tyvärr är de så med dom som e född oxe. Jag själv e envis men e då inte oxe utan en vattuman.

Absolut jag kan istortsett vilken dag som då jag själv bara går hemma å är sjukskriven..
    Hoppas att ditt blodtryck inte stiger mer då så du åker på havandskapsförgiftning.

Om ca 12 timmar så sitter jag på en buss på väg ner till Ullared å ska shoppa med min vännina som kom upp ifrån gotland för hon ville oxå åka dit.

Nej nu ska jag ta å plocka i ordning lite här hemma så jag bara kan lägga mig å vila lite innan de e dags att åka i natt...

Men Lycka till med din mamma nu å hoppas att de löser sig för er...

Kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby