Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Har läst att det är när man slappnar av som förlossningen sätter igång (därför det ofta startar på kvällen och natten), men ska inte slappa så mycket idag ändå, ska kolla in lite reor, men önskar ju såklart att jag kunde handla lite kläder men det är svårt att veta hur jag kommer att se ut när bebisen är ute!

Har också gett upp... blir nog en bebis nästa år här också ;) 

• brommamaria

Vi var på media markt och trängdes, lång kö dit och lång kö därifrån :( Köpte en soda stream i alla fall. Men det var jättejobbigt att stå i kö... Vet inte om det var värt det.
    Om jag inte är på BB så tar jag gärna en fika nån dag! Har ingenting bokat för veckan...
    Imårn vid 12? 

• brommamaria

Låter ju toppen :) när är du klar då?

• brommamaria

Ingen bebis ännu, så jag gör mig klar för en tripp till Vällingby nu :)

• brommamaria

Det var trevligt idag :)
    Mysigt att få se era bebisar och barn!
    Nästa gång hoppas jag komma utan magen :)
    Men oj vad trött jag var när jag kom hem, skulle helst gå o lägga mig o sova typ nu... Ska försöka hålla mig uppe en stund till, vaknar ju så tidigt annars ;)
    Imårn blir det filmdag i soffan tror jag, har en chokladask kvar att äta uppSkrattande 

Usch stackars dig lillapindi med förkylningen, hoppas att du kryar på dig snabbt. Mina värkar beter sig ungefär som dina och har ju gjort det i två veckor snart... men dom försvann några dagar och kom tillbaka i förrgår, så vi får väl se när han kommer...

• brommamaria

Jag fick också hjälp av sjukgymnasten, hon visade mig bältet och övningar och så remiterade hon mig till vattengympa.
    Men jag har blivit mycket bättre av att göra mina övningar och INTE göra annat ansträngande, låter sambon köra kundvagn, handla, bära, städa, plocka ur diskmaskin... går bara korta långsamma promenader och vilar mycket. Jag får också väldigt ont av att köra bil... så det gör jag inte heller.. har ännu inte provkört min nya bil :(

Inatt tjejer sov jag 13 timmar och gick bara på toa 1 gång Skrattande känner mig sååå utvilad och glad, kanske ett tecken på att det är på G snart!

Idag väntar som sagt soffan, chokladasken och tvn! 

• brommamaria

Åh GRATTIS lillapindi :)

Jag kom också in vid 12 till förlossningen och var öppen 3cm, men han kom inte ut förrän 20.19, och mina förvärkar började kl 20 dagen innan.

Nu är vi äntligen hemma i alla fall med vår lilla prins (som vägde 3465g o va 51 cm lång).
    Nu väntar vi med spänning på att han ska vakna och då se vad katten säger....

Hoppas på en promenad i solen idag :)

Har problem med sår på bröstvårtan och lillprinsen blir såå arg av amningsnappen... några tips? Dessutom är mina bröst gigantiska och hårda..

Föresten skriv inget på facebook om att vi kommit hem först idag, folk frågar så mycket varför vi varit kvar så länge och det är inget jag har lust att ta offentligt med alla. 

• brommamaria

Hej
    Känner igen mig lillapindi,
    Börjar så smått komma ikapp.. är trött, har nära till gråt, smått manisk, lycklig och jättelycklig..
    Känns som en mixerstav har körts runt i mitt underliv, men det börjar bli lite bättre, tar fortfarande lite piller mot smärtan... Jag blev sydd litegrann
    Brösten ska vi inte tala om, har gjort jätteont, men nu efter en vecka är det lite bättre där också, har köpt amningskoppar på apoteket med ventilationshål, har fått sår på ena bröstet. Var idag på amningsmottagningen igen, jag har fått jättebra hjälp av dom.

Hur ofta äter era bebisar? Tycker att min äter mest hela tiden..länge också...han har gått över sin födelsevikt på 5dagar :)

nu kom min mamma :)

• brommamaria

Hej hej

Jag ammar också med ca 2-3h mellanrum, ca 30min till 1h per gång, på natten så brukar han äta vid 12 och sen vid 5-6 tiden... men han har varit jobbigare sedan i söndags o vill inte sova utan mig.. så jag kan inte sova nå bra när han ligger brevid mig, jag är jättetrött :(

Mitt underliv gör fortfarande ont, tar fortfarande tabletter, har nu även börjat med pennicillin pga att jag har infektion i såret på bröstvårtan :(
    Dessutom har jag feber o knölar i bröstet som inte går bort, brösten är även röda och gör jätteont :(

Men lillprinsen verkar må bra, äter, bajsar, sover och går upp i vikt :) Dom säger att han tar ett jättebra tag om bröstet så jag kan inte förstå varför jag fått sådanna problem med brösten????
    Han blir jättearg när jag använder amningsnappen... 

Jag är inte redo att ta mig ut för en fika eller lunch ännu, även om jag är sugen, är redan trött på att sitta fast i soffan med honom på bröstet. Igår var det en jobbig dag då han ville äta nästan hela dagen...

Idag är i alla fall första dagen utan besök! Kanske tar jag mig till förrådet för att plocka fram mina jeans, hoppas att några passar...

Har ni några råd om amningen? och hur ska jag göra när han vill suga hela tiden? just nu är jag trött och ledsen :(  

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby