Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Ont på bröstvårtorna, ammat i många timmar nu, han är missnöjd, kanske för att mjölken inte sprutar ut...vill helst inte ge honom flaska för ofta, kanske minskar mjölken då?
    Han äter var tredje timme ungefär på natten, men det går fort o han somnar om snabbt

• brommamaria

Sen 17-tiden har ja ammat... Just nu går sambon runt med honom...

Har gett honom ersättning två gånger, har mjölk i kylen men vill helst att han ska klara sig på det jag har i brösten....

Han kräks ganska mycket.

Feber, hårda knölar i bröstet , rodnader på bröstet, så var det för mig när jag hade mjölkstockning.

Nä nu öppnar baren igen..

Sov gott

• brommamaria

Min vill inte heller sova själv, men sover ibland i bilbarnstolen när jag ex duschar, han verkar bli sövd av kranen. Några gånger har jag satt på dammsugaren i då somnar han oxå men vaknar när man stänger av.

Carro -jag har hört om två bebisar som varit magsjuka, Pias o en annans, bägge blev inlagda men dom var ju yngre än din.. Jobbigt för Keyla, hoppas hon blir bättre snart o att ni andra klarar er.

• brommamaria

Igår åkte vi buss för första gången o det gick bra. Idag var vi en sväng till Södertälje o det gick också bra! Jippie:) men han vill fortfarande äta hela tiden, har börjat pumpa mjölk på morgonen som han får till kvällen

• brommamaria

Nu ligger lillplutten o sover själv vilket han inte gjort på typ 4veckor... jag vet knappt vad jag ska göra så jag står o väntar på att han ska vakna... nu har han sovit själv i 40min... har satt på kaffe, får se om jag hinner dricka det! Men det är inte tomt i mitt knä för det, för nu vill katten ha gos såklart!

• brommamaria
    lillapindi skrev 2011-02-07 16:05:42 följande:
    hahaha visst e man rolig.
    När dem är vaken vill man att dem ska sova, när dem sover vill  man att dem ska vakna :P
    Lillen sover nu, skönt!! jag la mig kl,06 i morse då sambon fick ta över...

Fattar inte varför han inte vill sova!!?
    visst är man
    väntar fortfarande på att han ska vakna.. vågar ju inte börja göra nåt för jag tänker att han vaknar snart... nu har det gått TVÅ timmar...

Sover inte din plutt på nätterna? Har ni honom i sängen hos er? Min sover hos oss och vaknar cirka var tredje timme o äter och somnar snabbt om och det gör jag också, har tom vaknat av att han suger tag i bröstet :) Däremot tycker jag att det är svårt att sova gott med en liten bredvid sig.. har liksom ett öga öppet hela tiden...
    På dagarna vill inte min lille sova själv (förutom idag då), då vill han åka vagn som rör sig eller ligga i bärsjalen, jag har inte lyckats sova på dagarna och börjar känna mig trött...

Hur är det med ditt sötsug? Jag har ätit sötsaker varje dag ett bra tag nu, ska försöka sluta nu. Jag åt aldrig sånt tidigare... 
  • brommamaria

Min plutt väger säkert 5kg snart, 4500 o 56,5 på 1 månadskollen, nu är han 6v.. Tänk vad tiden går. Imorse vägde jag mig innan o efter amning, skilde 300 gram
    Men jag måste försöka dra ner på sötsakerna... Inte lättt, hur är det med ditt sug lillapindi?

Sitter mest o ammar om dagarna, vad gör ni andra?

Kram kram

• brommamaria

Usch, stackars dig Carro. Hoppas att du blir frisk snabbt, har Rylie klarat sig?

Min plutt tog nappflaska på första försöket, men vi kämpar med napp..

• brommamaria

Latexnappen funkar nästan, men silikon nappen åker ut på en gång...

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby