Anonym (My, medberoende) skrev 2010-05-29 21:41:54 följande:
Jag har nu bara läst TS och inget i tråden, men det jag som medberoende fått lära mig att vad jag än säger eller gör så betyder det ingenting. DU kan aldrig förändra honom, det är endast han. Tyvärr går man på niten hundra ggr om och känner sig så naiv och dum och inte hjälper det. Själv är jag på bristningsgränsen för tillfället. Han har druckit i säkert varje jävla dag nu i över någon månad. Mängden eller styrkan har ingen betydelse utan det ska vara där hela tiden. Så fort fredagen kommer, helgen kommer, högtid kommer, långhelg kommer så vet jag att det innebär värre drickande. Värsta utav allt är jag är gravid också...
Jag hatar storhelger! De är som "gjorda" för att komma med en bra anledning till att dricka. Den svenska kulturen är tyvär så.
De är en sak jag inte förstår med honom där vi är helt olika!
Jag kan vara nykter, jag kan ha kul, jag kan vara mig själv, de fattas inget, jag kan flumma iallafall och dansa jätte fult med mening på en fest, inga problem.
Men de kan inte min kille. Om han är nykter är en lung och bara sitter och pratar med någon och tycker att jag kan vara lite jobbig om jag är onykter och han nykter. MEN GRATTIS hur jobbig tror du inte jag tycker du är när duär full 2ggr i veckan och jag tar mig några mer gals en vanligt varannan månad!
De förstår inte han!
Men ändå älskar jag honom