• spöke

Namn från A till Ö

Hej alla leksugna och namnnördar!

Den här tråden är en liten spinn-off på en annan namnlek: www.familjeliv.se/Forum-5-123/m49742133.html

I den här tråden kör vi också namn från A till Ö (ett namn i taget), men skillnaden från förra leken är att vi kör olika namnteman, t.ex. "namn som slutar på y", "flicknamn på fyra bokstäver", "anglosaxiska namn". Den som skriver sista namnet på Ö väljer nytt ämne... och så börjar vi om från A igen.

• Svar på tråden Namn från A till Ö
  • Blitz
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 02:07:42 följande:
    Nej, hon hade ett eget program(för oss tanter;) på svt, som hette just dr Åsa!
    Det var faktiskt ganska bra! :D
    Hehe... Jaha, trodde hon va me i fråga doktorn me den blonda runda damen! Har inte koll på mina kvällsprogram Flört La ner ner Han den fula sluta, va heter han?! Ragnar Dahlberg Tungan ute

Dawn.
  • Mamaobabba

Haha, två Cikoria blev det!

Dahlia?

Och ja, hon var mycket ute på stan och på andra informativa ställen, testade saker och så! :)

• Mamaobabba
    Blitz skrev 2010-06-10 02:10:16 följande:
    Hehe... Jaha, trodde hon va me i fråga doktorn me den blonda runda damen! Har inte koll på mina kvällsprogram Flört La ner ner Han den fula sluta, va heter han?! Ragnar Dahlberg Tungan ute

Dawn.
    Haha, ja det var mer sevärt på hans tid! :)
  • ääni
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 02:11:14 följande:
    Haha, två Cikoria blev det!

Dahlia?

Och ja, hon var mycket ute på stan och på andra informativa ställen, testade saker och så! :)
    Ja men det finns ju EN kvinna som har Cikoria som tilltalsnamn så det låg ju nära till hands Hehe... lustigt att vi tänkte på det båda två.

Dahlia är ganska fint.

En
  • Blitz
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 02:12:25 följande:
    Haha, ja det var mer sevärt på hans tid! :)
    absolut

Fast ja märkte ju att vi e lika gamla, så de e väl jag som e barnslig som hellre ser på svampbob eller ni som e gamla Tungan ute Fast Ääni e ju äldst så.... Drömmer
  • Mamaobabba
    Blitz skrev 2010-06-10 02:14:58 följande:
    absolut

Fast ja märkte ju att vi e lika gamla, så de e väl jag som e barnslig som hellre ser på svampbob eller ni som e gamla Tungan ute Fast Ääni e ju äldst så.... Drömmer
    Svampbob kvalar helt klart in på sevärt i min lista! :D
Svar på tråden Namn från A till Ö