Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

färnik skrev 2010-08-16 14:08:38 följande:
    Längtan: bra med en så förstående läkare! En sådan hade jag också velat gå hos... Här får man tjata, och det är på nåder att man får kolla upp det.

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)
    Vad bra att du fick komma in på ett VUL. Du ska se att allt ser bra ut den gången. Det kommer säkert att kännas jätteskönt efteråt, när du sett att det står bra till med den lille/lilla.
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-08-16 18:16:53 följande:
    HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! jag e gravid!!!! va uppe o köpte test, kissade för 2 tim sen men kunde inte hålla mig me o testa.. strecket kom DIREKT o har ALDRIG NÅNSIN varit såhär STARKT!!!!!!!!!!!!!! jag bara skakar o gråter...!! HÅLL ALLA TUMMAR för att de ska gå bra nu!!!
    WOW GRATTIS! Så himla glad för din skulll!
    Den här gången kommer det gå jättebra! Kram!
  • sugarrush

Men herregud Havsklippan, det där ser ju positivt ut!!!!!!!!!
    Jag vågar mig deifinitivt på ett GRATTIS!
    Testade du morgon- eller kvällsurin???

(Två plus inom två timmar, vlken underbar tråd!)

• sugarrush

Jag dricker lite när jag är på middag eller fest. Tar en öl eller två, eller något glas vin. Men vill inte bli stupfull nu dock, när vi planerar barn. Inte för att jag varit det på himla länge, men ändå.

Min BM sade på hälsosamtalet att man bör sluta med alkohol när man planerar att bli gravid. Tyckte det var lite okänsligt sagt dock, vi var ju gravida och och hon sade det när jag frågade om det var någon fara med att jag druckit vin veckan innan jag plussade. Det gjorde mig ju bara supernojig!!!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-17 10:43:32 följande:
    Sugarrush, hur går det för dig och ditt spöksteck??? :)
    Ja du, samma sak idag igen. Stickorna med känslighet 20 ger även idag spökstreck, men jag tycker det är liiiiiite starkare idag. FAST det kom förstås efter testets utgångstid så jag räknar inte med något.

Känner mig dock högst ogravid måste jag säga.. Förra graviditeten plussade jag på BIM-5 och idag är det just BIM-5 så man hade ju hoppats på att något hade synts idag om jag hade varit gravid...menmen... Det är väl bara att vänta och testa igen imorrn. Segt!
  • sugarrush
    rontgensyrran skrev 2010-08-17 06:42:00 följande:
    Grattis Havsklippan! Det är som vi har sagt hela tiden, detta är en kanontråd om man vill bli gravid! Jag tror att de är alla underbara tjejer i tråden som gör att det händer! Uppmuntrar varandra och ger massor av tips! Och ser att det faktiskt är möjligt att bli gravid och behålla barnet!

Jag älskar denna tråden!
    Jag älskar också den här tråden. Jag blir verkligen genuint jätteglad över när vi här i "vår" tråd plussar. För vi har, om någon, verkligen "förtjänat" det! Så härligt att få uppleva plus igen efter att ha förlorat våra småttingar tidigare.

Förra månaden var en riktig minus-månad i tråden, men den här månaden verkar det vara en riktig plus-månad! Hurra!
  • sugarrush

Men alltså, allvarligt, nu kollade jag på mitt spökstreck idag och det är klart tydligare än igår! Det ser till och med ut att ha fått lite rosa färg. (Strecket från igår har inte någon färg, det är mest bara som en "skugga".)
    Dock har ju båda strecken dykt upp efter utgångstid, men ändå, varför är det starkare idag om det nu vore ett fejkstreck? (Shit vad man kan analysera alltså...)
    Vad tror ni, tjejer? Ni brukar ju var så kloka och uppmuntrande. (Kan tillägga att jag har NOLL symptom, men ändå)

• sugarrush

Nu har jag lagt upp en bild i mitt galleri... ni får er kanske ett gott skratt... strecket är så löjligt att det knappt gick att fotografera... hrm.. töntigt värre

• sugarrush

...men det är ändå starkare än igår...

• sugarrush
    Jania skrev 2010-08-17 13:54:57 följande:
    Hmmm...det där med sexet får jag nog återkomma med när jag börjat med dessa aktiviteter igen. Fick MF för bara några dagar sedan. Hur länge väntar man med sex egentligen? Bara å testa om det känns bra eller? Gravid skulle man ju vänta med ett tag, men man kan ju roa sig lite där emellan kanske?

F_n. Känns som hela huvet är fullt med frågor. Borde man själv veta allt sån't här?

Jädrar...åskan är tillbaka.
    Jag hade ont veckan efter missfallet när jag satt upp eller stod upp. Men det gick över efter 4-5 dagar.
    Vänta med sex, tamponger och bad tills du slutat blöda.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3