Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-06-21 12:35:51 följande:
    hej tjejer... tänkte bara komma in och informera er att jag kommer lägga ner FL ett tag..
    Jag har inte fått mensen än, men testat neg varje dag nu i 3-4 dagar... så mensen kommer väl vilken sekund som helst, den skulle ha kommit igår...
    Dock vet jag ju inte exakt när jag hade äl, men den BÖR ha varit runt 2 veckor sen.
    Mensen ska iaf komma SENAST den 24...

Jag känner mig förkrossad då min kropp verkligen spelade mig ett STORT spratt denna månad..
    Jag har ALDRIG, verkligen aldrig mått så här illa som jag gjorde denna månad (har aldrig mått illa), halsbrännan och "spyorna" har jag heller aldrig varit med om.
    Bubblorna i magen likaså... inte kännt dessa ilningar i brösten, aldrig fått "lila" bröstvårtor...
    Pms, har jag inte haft denna månad vilket gjorde både mig och min sambo helt förvånad...
    Så vi var verkligen helt 100 på att jag var gravid!
    Vad skulle man annars tro?
    Jag orkar inte längre... Nu ber jag bara till de högre makterna att de ska hjälpa oss...
    Jag vill verkligen tacka er alla, för ert stöd, pepp och hopp ni gett mig...
    jag kommer säkert illbaka när jag släppt det värsta...
    Längtan efter liten är stor
    Åh vännen, vad tråkigt att höra! Förstår hur du känner dig och det kan nog vara klokt med en FL-paus. Det är jätteskönt med all stöttning man får här inne men det blir också lite stressande att se andra som plussar.

Ja, kroppen är konstig ibland. Man tror att man prickat in det så exakt ibland men så har det ändå inte tagit sig. Den månaden jag blev gravid var den månad jag trodde det minst. Så det kan bli hur som helst och när som helst.

Håller tummarna för dig att du plussar nästa månad om mensen skulle komma nu!
    Kram!
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-06-21 13:28:45 följande:
    tack snälla du... helst vill jag innerst inne tro att mensen inte kommer och att ett pluss kommer komma... men,nej... jag får försöka igen någon gång.. kommer nog inte försöka nästa månad
    Längtan efter liten är stor
    Ja, det bästa är ju att inte försöka alls utan bara låta allt vara. Det var så jag blev gravid innan MF och det var så skönt! Nu gör jag allt för att inte hålla på och planera men det är inte helt lätt. Det är svårt att få det så där avspänt som förut.

Sköt om dig och försök tänka på annat och göra roliga saker i sommar! Jag ska försöka med samma sak jag med :)
  • Pancakes

Hej på er alla!

Har legat lite lågt med FL senaste veckorna, det blev lite stressande kände jag och sen var det en sån dålig ÄL-vecka för mig så jag har ändå inga stora förhoppningar inför BIm i veckan. Men nu hoppar jag in i alla fall för att supporta och följa er andra. Väntar med spänning vad som händer med alla BIM:are i veckan. Några har redan plussat ser jag. Stort grattis!

MCT, jag håller tummarna för dig! Snart är det dags! Man behöver inte alls ha en massa symtom innan. När jag plussade förra gången kände jag absolut ingenting.

• Pancakes
    Atti skrev 2010-06-28 14:49:11 följande:
    Hejsan

Slinker in här.... sitter och deppar för jag hade mitt första mf i går och skrapades i natt. Har två pojkar innan men det här är första gången jag fått ett mf. Var i v.13-14 och hade på vul i v. 6+3 sett hjärtat slå så jag var väl lite inställd på att det kunde gå vägen trots allt. Men naturen har sin egen väg, och tur är väl det.

Har lite funderingar som det kanske finns nån här inne som sitter med den kunskapen.
    Hur länge kan man blöda (vet att det är individuellt)?
    När kan man försöka igen (har dock inte bestämt att vi ska det)?
    Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick er första äl?

Härligt att se att det är så många som väntar smått här i tråden och jag lyckönskar er alla.

Kram Atti
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
    Hejsan!

Beklagar verkligen! Det är en så himla jobbig grej att gå igenom. Välkommen till den här tråden i alla fall! Här finns massa underbara tjejer som har gått igenom samma sak! Ska försöka ge lite svar på dina frågor:

Hur länge kan man blöda (vet att det är individuellt)? Allt ifrån en vecka till fyra veckor är väl rätt normalt. Det vanligaste är nog ca två. För mig var det en och halv ungefär.
    När kan man försöka igen (har dock inte bestämt att vi ska det)? Alla läkare säger hela tiden att man ska vänta en mens men det råder delade meningar om det verkligen är så. Vissa säger att de bara säger så för att det är lättare att veta sen vilken vecka man är i om man blir gravid direkt. Sen är det också svårt att veta om man är gravid på nytt eller om det är gammalt hcg som spökar om man plussar igen.
    Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick er första äl? Två veckor efter sista blödningsdagen (då jag tog Cytotec). Hade då blött ungefär 1,5 vecka från och till.
  • Pancakes

Hur går det för "längtan efter liten" och "Puttekulan"? BIM har passerat nu, spännande!

• Pancakes

...och imorn och i övermorgon är vi en hel drös som har BIM. Håller tummarna för er tjejer!

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-06-29 09:17:34 följande:
    Tänk att man kan längta efter mens..... kom någon gång då!!!
    Haha, visst är det lustigt! Så kände jag också efter mitt MF. Det är så himla skönt att veta att kroppen är igång igen och gör vad den ska liksom.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-06-29 11:57:36 följande:
    hej tjejer.. hemma med migrän idag, precis klivit upp... migränen var heeeelt borta under tiden jag hade hcg i kroppen så nån bebis i magen är det nog inte denna månaden.
    BIM i morgon,., testade neg igår.

Brösten är dock mer ömma nu och jag mådde illa igår.. men kan lika gärna vara pms... Mår illa idag med men det är mer migränen tror jag.

Sova mera nu.... för TRÖTT det är jag... ÅHHH vad jag ville den här månaden!!!!
    Usch, vad jobbigt för dig! Har aldrig haft migrän tack och lov, det verkar urjobbigt!
    Men ömma bröst och illamående låter ju lovande! Bara för att migränen försvann sist du hade hcg behöver det ju inte betyda att det blir så denna gången. Symtomen kan ju variera jättemycket!
  • Pancakes
    Rotar fram BIM-listan igen... Hur går det för er alla?
    Jag ska ha mens imorn troligtvis. Inga menskänningar än men heller inte det minsta graviditetssymtom..

{#emotions_dlg.flower} JUNI {#emotions_dlg.flower}

20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    28 juni - Puttekulan (7:e försöket efter MF dec-09)
    30 juni - MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    1 juli - Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli - Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli - Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

Gravid GRAVIDA
    Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
  • Pancakes

Hej på dig Odd! Hur är det med dig? Vilken vecka är du i nu?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3