Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

färnik skrev 2010-07-06 09:34:29 följande:
    Åh, jag vill också vara med.  Vart ska jag skriva mig, det förstår jag dock inte riktigt. =)

Har haft 4 MF, ett 03, samt ett i maj 09, ett i januari 10 samt MA med tvillingar april 10.  Hade förhoppningsvis ÄL nu 4-5 juli, och vill gärna slippa mensen om två veckor... Andra försöket sedan sista förlusten, som lyckades infalla på vår dotters 4-årsdag... =(
    Välkommen hit trots att jag verkligen beklagar dina missfall. Huuu så jobbigt att gå igenom fyra stycken, stackars dig!!!

Skriv in dig under "Juli" då, 20 juli eller nåt sånt blir det väl om du ska ha mens då, eller förhoppningsvis inte alltså :)
  • Pancakes

Tejj, Tjejen80 och Sugarrush, vad trist med era ÄL! Måste vara otroligt frustrerande! Det sätter lite perspektiv på saker och jag får nästan dåligt samvete över att jag beklagar mig över mina grejer. Jag har ju i alla fall haft regelbunden mens sen MF. Då KAN man ju i alla fall bli gravid även om jag inte lyckats bli det än.

Kämpa på! Ni är så starka och duktiga!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-07-08 05:38:32 följande:
    Oj vad man väntar egentligen... vi väntar på ÄL. på bim på att vi ska sluta blöda och sen väntar vi förhoppningsvis på bebis...  Vi får inte glömma bort att leva däremellan hörrni... livet är kort. Jag såg det idag...  :(   igen....

Jag väntar också på äl just nu... vi jobbar om varann och båda är helt slut så vi får väl se hur det blir med sexet denna månad....*zzzz*
    Du har så rätt! Därför är det bra att ha den här tråden att ventilera i! För min del diskuterar jag det inte alls hemma, jag är livrädd för det här "nu är det ägglossning så av med brallorna oavsett om du är sugen eller inte"-stuket så jag pratar inte ens ÄL-symtom med sambon. Han har knappt koll på när det är ens, han vet bara att det är typ två veckor efter mens nånting. Visserligen tar det väl lite tid för oss att bli gravida men det får vara värt det då. Jag har sett vad det kan göra med förhållandet att hålla på att vara alltför besatt, har några kompisar som är skräckexempel.

Men men, det är jättesvårt att inte stressa. Man vill ju bara komma tillbaks till det man hade när man var gravid. Skönt att vi har varandra här i tråden att tjata och gnata och vara besatta med :)
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-07-07 22:25:47 följande:
    Havsklippan: haha vad HÄRLIGT! Sexa på, jag håller tummarna för er!

Mitt ÄL-test visade knappt något streck alls när jag testade idag, men jag ska testa vidare varje dag framöver och se om det blir ngn förändring. När det börjar närma sig går jag över till de lite mer "lyxiga" clearblue-testen.
    Tycker inte alls märka av ngn ÄL-flytning längre, antingen missade vi ÄL eller så kommer kommer det så småningom, har ingen aning....suuuuuck!
     Trist! Men direkt efter missfallet kan det ju bli lite oregelbundet så ÄL eller mens kan ju komma lite när som helst. Med andra ord kan du bli gravid när som helst också :)
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-07-08 19:56:54 följande:
    Happiness  - äntligen, härligt att du vågade ta skuttet!! Så glad för din skull!!

Tejj, vet inte vad jag ska säga, fy fasen vad jobbigt!! Skit också att det inte verkar hjälpa för dig! Jag hoppas att du får träffa duktiga läkare som snart kan hjälpa dig, snart SKA vi sitta här med våra tjocka magar o beklaga oss över halsbränna, foglossningar och svullna fötter, så är det bara!!

Pancakes - skulle behöva din hjälp! Läste ditt inlägg om skräckexempel bland dina vänner... Jag är ett sådant tror jag tyvärr! Hade stor diskussion med sambon (läs bråk) häromdagen, där bland annat bebisverkstaden dök upp.. Han har helt rätt, att "skaffa barn" eller rättare sagt, att inte lyckas, överskuggar mitt liv, det är viktigare än allt annat, inget är riktigt kul längre, jag kan inte glädjas åt det jag har, ser bara det jag inte har.. Det går ut över mig själv, över vår relation, över min relation till mina vänner.. har svårt att riktigt umgås med gravida kompisar, eller de som nyss fått barn, känner mig som en usel flickvän, usel kvinna för att jag bara får mf hela tiden, usel vän.. Jag vet inte vad jag ska göra.. Det kan inte forsätta så här, mitt hjärta, min själ o mina relationer kommer inte klara detta till slut.. Jag vet att det är många här i tråden som har problem värre än mina, ber om ursäkt för om jag trampar på några tår eller sårar, är absolut inte min mening, det hoppas jag att ni förstår!! Har ni några tips över hur man får balans i livet mellan barnlängtan o sorg över att det tar sån tid, o allt annat som faktiskt är underbart i livet så är jag jättetacksam!! Jag vet inte vad jag ska göra...
    Suck, jag skrev ett långt inlägg till dig och så blev det nåt datastrul och allt försvann. Får försöka återskapa det jag skrev strax men nu måste jag fixa lite grejer på jobbet.
  • Pancakes
    kolbodatjej skrev 2010-07-09 07:39:40 följande:
    förresten vad är det för annat forum ni pratar om när man blivit gravid?
    Grattis, vad fantastiskt kul! Det finns en länk uppe i trådstarten till den andra sidan.
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-07-08 19:56:54 följande:
    Pancakes - skulle behöva din hjälp! Läste ditt inlägg om skräckexempel bland dina vänner... Jag är ett sådant tror jag tyvärr! Hade stor diskussion med sambon (läs bråk) häromdagen, där bland annat bebisverkstaden dök upp.. Han har helt rätt, att "skaffa barn" eller rättare sagt, att inte lyckas, överskuggar mitt liv, det är viktigare än allt annat, inget är riktigt kul längre, jag kan inte glädjas åt det jag har, ser bara det jag inte har.. Det går ut över mig själv, över vår relation, över min relation till mina vänner.. har svårt att riktigt umgås med gravida kompisar, eller de som nyss fått barn, känner mig som en usel flickvän, usel kvinna för att jag bara får mf hela tiden, usel vän.. Jag vet inte vad jag ska göra.. Det kan inte forsätta så här, mitt hjärta, min själ o mina relationer kommer inte klara detta till slut.. Jag vet att det är många här i tråden som har problem värre än mina, ber om ursäkt för om jag trampar på några tår eller sårar, är absolut inte min mening, det hoppas jag att ni förstår!! Har ni några tips över hur man får balans i livet mellan barnlängtan o sorg över att det tar sån tid, o allt annat som faktiskt är underbart i livet så är jag jättetacksam!! Jag vet inte vad jag ska göra...
    Åh vännen, vad jobbigt! Det är så otroligt lätt att hamna där och jag tror inte männen förstår riktigt eftersom det var vår kropp och hjärna som var gravid och man är så inställd på det och vill bara komma tillbaka i det tillståndet så fort som möjligt. För mig hjälper det att ha sett vännerna och det blir ett avskräckande exempel. De hade en avslappnad inställning till barnskaffandet först men så fick de flera missfall och då blev hon besatt av tester och timing och hela sexandet blev till en verkstad utan lust och de tappade känslorna för varandra för hela tillvaron handlade om två "maskiner" som skulle skapa ett barn ihop. Nu är det bättre, de har släppt allt och låter det bli som det blir och fokuserar nu på annat så som resor, leta ny lägenhet, umgås med vänner etc och de håller på att hitta tillbaka till varandra. Förr eller senare blir de gravida så klart men de tar det rätt lugnt nu.

Det är svårt att ge råd till vad du ska göra men det som funkar för mig är att tänka att det viktigaste är ju att ha en bra relation, annars har man ju ingen kvar att skaffa barn med. Jag diskuterar aldrig ÄL och sånt med maken utan det spar jag till forumet och så ser vi till att aldrig ha sex när vi inte har lust. Ok, visst missar man kanske en ÄL ibland då men nån månad hit eller dit spelar ju ingen roll sen. För eller senare blir man väl gravid igen. Och ja, jag har fyllt 30 år men jag tänker som så att mitt "bäst före datum" är ändå passerat med råge och några månader hit eller dit spelar ju ingen roll. Huvudsaken är att vi har en bra relation och en bra grund att stå på så vi orkar med att skaffa familj.

Försök att fokusera på annat även om det är supersvårt. Njut av den sista tiden som "fri", sen är du låst i 20 år när ni får barn. Gör kul grejer med vänner, nån romantisk weekend (UTAN att aktivt försöka pricka in ÄL), drick vin, shoppa och njut av livet. Rätt som det är kommer du vara gravid igen. Låt sambon slippa analyser om ÄL-flytningar och pressa honom inte om han inte är sugen på sex på ÄL-dagen.  När jag blev gravid så hade vi ingen koll på ÄL eller nåt sånt utan lät allt bara vara. Jag vill gärna ha det så igen. Visst blev jag inte gravid på första försöket utan det tog fem månader men det var det såååå värt.

Hoppas att det hjälper nåt! Känner så med dig verkligen! kram!
  • Pancakes

Hej mina vänner!

Jag har en period när jag inte kan hänga på FL så mycket. Lär upp en vikarie på jobbet just nu och sen drar jag på semester ett par veckor. Men ni finns i mina tankar och jag lovar kika in och uppdatera listan runt BIM. Har ÄL den här veckan och sambon är bortrest :( Men jag har faktiskt köpt ÄL-test för första gången och än så länge har den inte kommit så jag hoppas inget händer innan han kommer hem!

Neeej, Puttekulan vad ledsen jag blir. Usch usch usch! Hur mår du vännen?

Kram på er alla!

• Pancakes

Åh, vad härligt Puttekulan!!!!

Verkar som att flera här har lite knas med ÄL. Jag med tror jag. Väntade mig ÄL typ på fredag men fick utslag idag. Det är första gången jag testar. Vad innebär detta? Det innebär väl att ÄL KOMMER att ske inom 24-48, inte att jag har det nu eller hur? Sambon kommer hem på fredag...shit, är det kört då?

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-07-14 08:33:08 följande:
    Fick du starkt positivt utslag, eller fick du bara en svag linje?
    Det var en stark linje. På testet står det 24-48 timmar efter testets utslag. Sambon kommer alltså hem 48 timmar efter jag tog testet. Attans, det är på håret alltså :(
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3