• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

JoWiAn skrev 2011-07-14 14:41:47 följande:
    Jag misstänker det!
    Då hoppas jag att du har nån bra läkare som kan skriva ut det snarast åt dig....
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-14 15:36:16 följande:
    Intressant det här med er diskussion om trombyl och progesteron. Jag pratade igår med en tjej som fick en tjej fyra dagar före vår Wildabus. Det tog sex år för dem att få dottern då tjejen blir gravid och får missfall på en gång. Ett missfall har dessutom varit tvillingar och kom ut i v 15 så hon hade sett både armar och ben på båda.

Jag frågade just om hon blivit erbjuden trombyl och prog. Men icke! Det enda hon fått veta är att läkaren vill ha ett foster att undersöka och att hon inte kan få pojkar. Men hon kommer aldrig så långt då det är tidiga missfall för hennes del...

Nästa gång hon blir gravid har hon iaf lovat mig att höra sig för om just prog och trombyl.

Så bara för att jag pratade om det igår blev jag extra nyfiken nu när ni pratade om det! :)
    Ja, jag hoppas verkligen att det är vad som krävs för att jag inte ska få ett femte missfal. So far so good...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-07-14 15:41:28 följande:
    SoMa, jag fixade biffen med prog och albyl minor (samma som trombyl). Det kommer du också göra!
    Dåså, då litar jag på dig, gumman! Kyss
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-14 15:42:43 följande:
    Ska träffa henne imorgon och då ska jag tvinga henne att fixa lite "meducin"... Jag mitt smartass visade mitt gravtest i tråden vi hänger tillsammans och igår berättade hon att hon just precis då hade fått sitt mf... Snacka om att känna sig dum!

Det värsta är att de inte tror att det blir fler barn.
    Ja, "tvinga" henne att fixa lite krumilurpiller du... Håller tummarna för att de vill/vågar/orkar försöka igen. Inte ska du känna dig dum, du kunde ju inte veta om hennes missfall, men jag förstår hur du menar. 
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    plutten02 skrev 2011-07-15 06:43:49 följande:
    YES!!! Mensen kom igår. Hoppas jag. Den är väldigt sparsam, men den ökar nog under dagen-.
    Härligt! Nya friska tag igen snart...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    plutten02 skrev 2011-07-15 15:51:53 följande:
    Ja jag tror det och sen när man verkligen vill bli på smällen igen... Hoppas bara sambon är hemma då ÄL infaller... Glad
    Det håller vi tummarna för att han är...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Så, kom på att jag skulle lägga in mig själv...

BIM JULI

26 Juli  - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)
    18-29 juli LisaVäntar  (5:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM AUGUSTI
    5 aug - Mimmi80 (15:e försöket, 3mf)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

Saftochbulle (11:e försöket efter 3 mf)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

leaeva efter 4mf och x
    meh84 (1 MA dec-10)
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)
    SoMa72 (efter 4 MF)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2011-07-20 09:57:37 följande:
    Sådär, väntar på att bm ska ringa upp så jag förhoppningsvis får träffa doktorn snart! (fast mensen inte kommit, jag fuskade lite..)
    Håller tummarna, gumman!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2011-07-20 10:43:28 följande:
    Fick tid till den 8:e augusti :D
    Härligt!
    LisaVäntar skrev 2011-07-20 10:44:05 följande:
    När var det du skulle få veta att det är tvillingar, soma? ;)
    Om en vecka idag får jag veta det  Fast jag har ju svårt att tro det då det bara var ett stort ägg o resten små (minns ju inte ens storlek på dem), men hoppas kan man alltid...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3