Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Tjugo i sju sa dom två timmar... Nått akutsnitt som kom precis.. Vi får se!
Tjugo i sju sa dom två timmar... Nått akutsnitt som kom precis.. Vi får se!
Hej tjejer...
Skrapades igår kväll vid 21,30 efter att ha kämpt med cytotecen sedan 8,00 ungefär... det hände inte mycket alls förrän efter den tredje dosen då jag fick vansinnigt ont men ut kom ingenting mer än lite färskt blod.
När jag undersöktes sa läkaren omgående efter att ha fört in staven "ojdå, ja här finns ju allt kvar... tom fostervattnet...
Hon anmälde mig till operation omgående men det tog några timmar innan jag fick komma ner sedan.
Idag känner jag mig extremt tom.. vi blev rekommenderade att vänta en mens innan vi försöker igen och så blir det nog.. jag gråter en massa fortfarande.. så jäkla uppgiven. Hur mycket ska man orka?
Förlåt för mitt deppinlägg... återkommer när jag mår bättre. Tuuusen tack för era peppande ord och alla cyberkramar!
Den goda nyheten är att vi fick träffa en helt underbar läkare på avdelningen som var FANTASTISK!! Han tyckte synd om oss när vi berättade om väntetiden och remisskravet till mottagningen på danderyd så dels tipsade han oss om en läkare att ringa på en gång men han GICK PERSONLIGEN ner till mottagningen också och såg till att vi kallas till Frida Husseini som tydligen är jättebra och forskar en del på det här med upprepade missfall. Nu är det bara vänta och hålla tummarna. En riktigt utredning borde vi få iaf!
kram!
Ohh hoppas det blir starkare Pixan!! Det är din tur nu!
Leaeva, tråkigt att det slutade som det gjorde.. :(
Ego, varit på gynakuten idag igen... torsdagstradition... Jag mådde ju "bra" fysiskt igår och samma idag på fm... men efter lunch började jag få som mensvärk.. tänkte inte på det först men det blev bara värre och värre.. grät på sängen och sambon ringde tll avdelningen som beordrade mig till gynakuten igen..
Började frossa när vi kom dit och mådde inte alls bra, fick ett kort samtal med sköterska och info om att det var 4-5 timmars väntetid men jag fick en brits att ligga på...
Jag tror dock att de blev lite bekymrade för redan efter 45 minuter fick jag träffa läkare och bli undersökt... prioriterad minsann! ;)
De misstänker iaf livmoderinflammation eller möjligen början till en... proverna såg bra ut men jag fick lite feber när vi var där och har ont över livmoderna... de tog en odling från tappen och så fick jag med mig två kurer antibiotika att ta samtidigt... om jag inte är bättre om två dar ska jag komma tillbaka...
Lite drogade på citodon nu... sambon har asroligt åt mig...
Men tycker ni inte att det räcker nu? haha! Lika bra att ta allt på en gång... nästa gång ska det fan gå vägen...
Nu är jag förvirrad... testade med ältest igår för att se om det finns gravhormoner kvar... fick ett negativt ägglossningstest och tänkte yes! gravhormonerna redan borta!
Hade bara ett gravtest kvar så i morse tog jag ett ägglossningstest igen,.. lika svagt som igår så jag tog gravtestet också bara för att bekräfta att alla hormoner är borta.... men vafan! Det är ju positivt ju... starkare utslag på gravtestet än ägglossningstestet... :((( Trött jag blir..
Eftersom vi aldrig fick utslag på ältesterna i januari och det här är samma "batch" så börjar jag undra om det är nått fel på dom nu.... ? tråååk.
Är vi inte fler? Hoppar in jag också..under egen rubrik...
BIM APRIL
9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
21 april - Leaeva (3 mf och ett x)
VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
MCT79