Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Vad bra att det har satt igång MCT även fast det är otroligt tråkigt att höra. Tänker på dig och din kille och hoppas verkligen att ni snart är på banan igen. {#emotions_dlg.flower}
    Men då kanske ni kan få till det så att det blir ett sommarbarn istället och du kanske kan vara hemma två somrar som Sugarrush skrev för ett tag sen, inte illa det inte! Glad
    KRAM!

• Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-09-02 18:48:10 följande:
    Blöder Orkar inte mer... nu bäddar jag ner mig för kvällen
    NEJ men vad i "€#€%#&%"! Har du fortfarande ont då? KRAM!
  • Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-09-02 19:09:19 följande:

Vi har bestämt oss för att inte åka till akuten utan avvakta och se helt enkelt. Kommer det fors med blod så vet jag ju.

Skickar en massa varma kramar till er båda och hoppas att allt trots allt är bra där inne!! 
  • Dag och natt

Jag hoppas allt går bra för dig imorgon sugarrush! Hur mår du annars idag? Varmaste kramarna!

• Dag och natt

Skriver här med - jag gråter med dig MCT79, jag är så så ledsen för er skull! Gråter Skickar en massa massa kramar för det finns inte ord nog. Det är så otroligt orättvist och hemskt och överförjävligt och jag känner verkligen med dig. Hjärta KRAM!!

Tänkte samtidigt själv hoppa in i tråden igen. Vi fick mf i juni-10 och då var jag med i denna tråd. Blev gravid igen aug-10. På RUL i vecka 19 upptäckte läkarna att det var i underkant med fostervatten, att hon varken kissade eller svalde och att hon då var tre veckor för liten i storlek jämfört med vad hon var på KUB-testet. Månaden efter bestod av flera UL-undersökningar där vi fick besked om att de misstänkte allvarliga missbildningar på organen men det var inte förrän den 17 dec som vi förstod att hon inte kommer att överleva födseln. Den 27 dec avbröt vi därför graviditeten (i ca vecka 22-23). Vi har fortfarande inte fått veta alla svar från obduktionen (på tis får vi veta resten) men första provsvaren visade iaf att hennes hjärta var deformerat, att hon var på väg att få hjärtsvikt och inte skulle överlevt i magen, att hon var ytterligare flera veckor för liten och att hon svälte... Mamma och pappas lilla hjärta. Hjärta Hon fick namnet Wilma. I vår, när tjälen har gått ur marken, kommer hon att urnsättas i en minneslund bara för barn. En liten tröstande tanke att hon har andra små barn runtomkring sig och inte behöver vara ensam...

Vi kände att vi inte ville vänta med barnverkstaden utan gärna ville ha ett syskon till henne så efter att mensen kom tillbaka i februari har vi försökt, men det har inte tagit sig ännu. Vet att det här är en superbra tråd så jag vill gärna vara med er i vår resa mot våra drömmars mål! 

• Dag och natt
    MissT skrev 2011-03-24 19:48:45 följande:
    Så trist att du ska behöva komma tillbaka, men välkommen hit.
    Vilken resa du varit med om, så grymt och tungt men vad stark du verkar i allt det hemska.
    Hoppas att ni får alla svar kring lilla Wilma, vilket vackert namn. Har själv en dotter med samma namn. 

Jag hoppas innerligt att ni ska lyckas snart igen och att nästa graviditet flyter på i 9 mån {#emotions_dlg.flower}
    Tack söta du. Det är bara en fasad att jag är stark. Med tiden har det bara blivit lite lättare att tala och skriva om det som hände. I början var det bara katastrof, ett virrvarr och chocken var total... Känslomässigt otroligt jobbigt att ta in. Att gå igenom förlossningen. Att få träffa henne, få ta på henne, denna lilla minimänniska. För hon hade ju allt... Det var svårt att förstå att det hade hänt. Kändes som jag gick i ett töcken. Desto jobbigare blev det av att läcka bröstmjölk i ca 2,5 månad därefter, trots att jag fick piller som skulle avstanna bröstmjölken. Nu kan jag läcka nångång då och då men mer sällan... Var sjukskriven fram till 7 februari och då kom jag tillbaka till jobbet mitt i en omorganisation, varken särskilt bra eller roligt att komma tillbaka till när man själv kämpar med att bara klara av dagen och inte bryta ihop. Första två veckorna på jobbet var det många tårar, eftersom det jobbar ca 75 pers på min avdelning och jag inte träffade alla samtidigt. Hade ju inte sett dem på fyra månader eftersom jag fick extremt graviditetsillamående (hyperemesis) och därför blev sjukskriven i oktober.

I måndags bröt jag ihop på jobbet, på riktigt började storgråta framför mina kollegor, så jag fick åka hem och stannade hemma i tisdags också. Men det skulle nog hända förr eller senare, att till slut orkar man inte hålla uppe fasaden längre...

Vad fint att din dotter också heter Wilma. Glad Natten efter vi hade fått veta att vi väntade en flicka (det var när vi bestämt oss för att avbryta, hade allt gått bra ville vi inte veta) så drömde jag om henne och att hon hette Wilma. Så det var det första jag sa till min sambo på morgonen, och han svarade då att det då var vad hon skulle heta. Hjärta

Hur är det nu, skriver ni in er i en särskild tråd för BIM? 
  • Dag och natt

Och jag minns så klart dig mimmi Glad Har tänkt många gånger att jag ska gå tillbaka till tråden men jag har inte varit riktigt mogen förrän nu. Har skrivit mycket i en tråd för änglamammor som har gett otroligt mycket stöd vilket jag verkligen har varit i behov av den första tiden. Nu känner jag mig starkare och vill verkligen stöttas, glädjas och sörjas åt i denna tråd också för det känns som hemmaplan. Glad Hur mår du mimmi och hur har allt gått för dig? Jag har inte varit uppdaterad. Kram!

• Dag och natt
    MCT79: Ååååh om jag kunde så skulle jag krama om dig och aldrig släppa dig! HjärtaJag är så ledsen för din skull och förstår precis hur jobbigt det känns. Jag förstår att du är nervös och orolig men du ska se att allt går bra. Jag har ju själv gått igenom tvåstegsabort och fick ta första pillret på lördagen och sen på måndagen så fick jag slidpillrena som satte igång mina värkar. Nu vet jag inte i vilken vecka du är i men ju längre gången man är, desto mer lik en förlossning är det. Det är ju olika för alla men ju kortare desto bättre tror jag det är i allmänhet. Jag kan berätta hur mitt var, bara kort så var mitt avbrytande så sent det är tillåtet med Socialstyrelsens godkännande och det blev ju därför väldigt likt en vanlig förlossning där jag hade väldigt smärtsamma värkar. Ju längre gången - desto ondare gör det. Wilma var ju 21 cm lång så livmodern har ju lite mer att kämpa med då. Jag var dessutom helt groggy av all morfin jag fick i mig. Det tog 5,5 timme innan hon kom ut. Jag blev kvar till dan efter eftersom jag spydde hela tiden och var helt slut. Om du vill veta mer så är det bara att maila så berättar jag givetvis mer. Jag tyckte det var ganska skönt att ha sjukhusets vetekudde på magen. 

I dag är det tre månader sen Wilma föddes. På väg i ett annat ärende åkte vi förbi kyrkan där hon kommer att urnsättas i vår. Tårarna bara sprutade... Blev så ledsen, ville bara vara henne nära. Men det ser jag i alla fram emot, att få besöka kyrkogården i sommar och få vara henne nära då.  

Kram till er alla!! 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3