MissT skrev 2011-03-24 19:48:45 följande:
Så trist att du ska behöva komma tillbaka, men välkommen hit.
Vilken resa du varit med om, så grymt och tungt men vad stark du verkar i allt det hemska.
Hoppas att ni får alla svar kring lilla Wilma, vilket vackert namn. Har själv en dotter med samma namn.
Jag hoppas innerligt att ni ska lyckas snart igen och att nästa graviditet flyter på i 9 mån
Tack söta du. Det är bara en fasad att jag är stark. Med tiden har det bara blivit lite lättare att tala och skriva om det som hände. I början var det bara katastrof, ett virrvarr och chocken var total... Känslomässigt otroligt jobbigt att ta in. Att gå igenom förlossningen. Att få träffa henne, få ta på henne, denna lilla minimänniska. För hon hade ju allt... Det var svårt att förstå att det hade hänt. Kändes som jag gick i ett töcken. Desto jobbigare blev det av att läcka bröstmjölk i ca 2,5 månad därefter, trots att jag fick piller som skulle avstanna bröstmjölken. Nu kan jag läcka nångång då och då men mer sällan... Var sjukskriven fram till 7 februari och då kom jag tillbaka till jobbet mitt i en omorganisation, varken särskilt bra eller roligt att komma tillbaka till när man själv kämpar med att bara klara av dagen och inte bryta ihop. Första två veckorna på jobbet var det många tårar, eftersom det jobbar ca 75 pers på min avdelning och jag inte träffade alla samtidigt. Hade ju inte sett dem på fyra månader eftersom jag fick extremt graviditetsillamående (hyperemesis) och därför blev sjukskriven i oktober.
I måndags bröt jag ihop på jobbet, på riktigt började storgråta framför mina kollegor, så jag fick åka hem och stannade hemma i tisdags också. Men det skulle nog hända förr eller senare, att till slut orkar man inte hålla uppe fasaden längre...
Vad fint att din dotter också heter Wilma.
Natten efter vi hade fått veta att vi väntade en flicka (det var när vi bestämt oss för att avbryta, hade allt gått bra ville vi inte veta) så drömde jag om henne och att hon hette Wilma. Så det var det första jag sa till min sambo på morgonen, och han svarade då att det då var vad hon skulle heta.
Hur är det nu, skriver ni in er i en särskild tråd för BIM?