Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    25 juni- LillaMy3. (¨1a försöket efter mf maj-10,tot fjärde med pergotime )
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
                                             HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011

• Dag och natt

Tänkte hoppa in här i tråden om det går bra Glad

Jag har ett pågående tidigt missfall (v 6+1 i onsdags när jag började blöda och åkte in för VUL) och på VUL såg läkaren en platt hinnsäck och sa att det inte var en frisk graviditet. Jag vill inget annat än att bara försöka så fort som möjligt igen, man vill nästan bara ännu mer nu. Det var min första graviditet. Det kändes overkligt när jag plussade men lika overkligt känns det att det plötsligt inte skulle vara nåt där inne. Här har jag suttit och läst om embryots utveckling och så visar det sig istället att något gått snett och det jag har läst om har inte stämt i just min grav. Gråter

Jag har aldrig använt ÄL-stickor men kan tänka mig att testa det så att man inte missar några viktiga dagar framöver. Har ni väntat till efter första mensen eller börjat försöka strax efter mf-blödningen tagit slut? Jag tror inte vi kan hålla oss till efter första mensen, vill vill vill NU! Hjärta 

• Dag och natt

Hej tjejer och tack för att jag får följa med er i tråden Glad

Jag har känt mig både ledsen, orolig, trött och förtvivlad över beskedet om att jag har ett missfall på väg ut. Har därför inte orkat skriva något. Jag trodde inte heller att det skulle ta sån tid innan det kommer ut! Det började med en större blödning på onsdan, bruna flytningar tors-sön och på sön började jag återigen blöda färskt blod. Kände då som kramper/småvärkar i underlivet/svanken och kunde räkna minuterna emellan. Sen igår kväll har det varit mellan var tredje, varannan minut, inatt kändes det som varje vaken minut. Jag tycker att något borde komma ut nu! Hur var det för er?? 

• Dag och natt

mimmi80: Jag fick "störtblödning" i ons, v 6+1 utan smärta men svag mens/molvärk, och sen igår, 6+5 har det känts som riktiga kramper, ja sammandragningar som jag beskrev förut. Har ont i svanken, magen och höfterna och får dra efter andan när det släpper. Mellan kramperna mår jag helt ok. Men min tolkning av det hela är att det som ska komma ut inte har kommit ut och att livmodern därför har sammandragningar tills den gjort rent hus!?!  Och tills dess kommer jag fortsätta ha ont... (?!?)

Men sen undrar jag hur det har varit för er, att när missfallet väl ägde rum, hade ni ont under blödningen som kom efteråt? Jag tänkte om man kanske kan fortsätta ha ont även efter missfallet men jag tycker inte att det borde vara så? Eller? 

Jag ringde faktiskt till min BM-mottagning idag och berättade vad som hade hänt och att jag därför inte behövde min inskrivningstid. Jag glömde fråga henne om sammandragningarna och kom på det när jag redan lagt på luren. Men jag tänkte ringa till gynakuten där jag var och fråga dem om inget mer händer under kvällen/natten. 

• Dag och natt

Tack för alla svar om hur det gick till för er vid era mf och det är självklart att jag förstår dig smålandsjänta att det är jobbigt att prata om! De svar jag har fått har varit tillräckliga för mig och har lugnat mig, mest bara jobbigt att behöva vänta. 

Hur många av er var sjukskrivna under era mf/ma och i så fall hur länge? Jag trodde att det skulle gå rätt snabbt men nu har jag redan varit hemma en vecka och behöver läkarintyg för resten av tiden som jag är hemma, tänkte ju aldrig på det när jag var hos läkaren i förra veckan.

• Dag och natt
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-25 11:56:52 följande:
    Nu finns det bilder i mitt galleri att beskåda, dock så är det dagens men de är ännu bättre än de igår så det gör mig inget! (glömde mobilen på landet så jag stressade hem till testerna )

Ja nu jäklar ska den lilla stanna kvar!!! Inget annat accepterar jag!

Åter igen tack för alla grattis! {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Och så vill jag önska er alla en underbar midsommar {#emotions_dlg.flower}
    GRATTIS!!! Åh vad skoj att få plus igen och vilken härlig midsommarnyhet {#emotions_dlg.flower}
    acure skrev 2010-06-25 08:32:43 följande:
    Tack Happiness! Jag är överlycklig, men självklart orolig för missfall igen. Men jag ska försöka njuta nu och se positivt, den här gången kommer allt gå bra!!

Tog ett nytt test tidigt imorse (svårt att sova...hehe) och det kom upp ett något starkare streck, om än fortfarande svagt. Ska ta ett till lite senare och sen åka och köpa CB digital och det vanliga. :)
    Och GRATTIS till dig också! Helt underbart att det går så bra för så många nu! {#emotions_dlg.flower}

För min del händer det inte så mycket längre, har inte ont längre men blöder fortfarande så jag håller mig lite i bakgrunden tills det finns roligare saker att prata om Glad
  • Dag och natt

Hej allesammans {#emotions_dlg.flower}

Haft några dagars uppehåll från FL, kände att jag behövde tänka på annat en stund och slicka mina sår. Kan berätta att jag äntligen slutade blöda i fredags! Idag var jag på läkarbesök för att titta så att allt såg bra ut efter mf och läkaren sa att allt såg jättefint ut, och att hon trodde att min nästa ÄL skulle komma från höger sida, så det borde innebära att det snart är dags! Och vi tänker inte vänta till efter mensen med att försöka igen. Så idag känns allt rätt bra igen.
    Jag har börjat med ÄL-stickor för att se när den är på gång så jag hoppas att det snart ger utslag, tidigast på fredag tror jag men hoppas att det i vart fall kommer igång i helgen.

Har inte bläddrat tillbaka några sidor i tråden nu men har förstått att det gått bra för både röntgensyrran och odd och det känns så kul att det sprids lite positiva vibbar i tråden! Jag hoppas att det snart går lika bra för oss andra!! Skrattande

• Dag och natt
    Odetta skrev 2010-06-30 21:28:04 följande:
    Vad bra! Vet du hur stora Äggblåsor du hade? Dem växer med ca 2 mm om dagen och släpper när dem är 18-22mm stora. Då kan du räkna ut erat fönster 

*kram*
    Nä det tänkte jag inte ens på att fråga, sån bra koll har jag inte! Alltid lär man sig nåt nytt på FL Skrattande
    Men äsch, det gör inget, vi har inget emot att ha sex varje dag om det är det som krävs! Cool 

Pancakes - hoppas det går bra!!!! Du uppdaterar väl oss så fort du vet! Glad
  • Dag och natt

sugerrush: Välkommen, vi följs åt! Fast jag önskar att det var av andra skäl än vi nu har i den här tråden!  {#emotions_dlg.flower}

Jag slutade blöda den 25:e juni och började med ÄL-stickor den 28:e men jag har fortfarande inte fått nåt utslag. Rynkar på näsan Tycker det sticker till i äggstockarna ibland men så testar jag efter jobbet och det visar ingenting. 
    Suck, snacka om otålig, men jag vill inte vänta längre! Glad Nu har jag bara fem tester kvar så jag måste nog beställa fler! Kör du med stickor?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3