Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Leaeva:
    jag tror faktiskt att du är gravid. Du har ju fått streck på många olika test.
    Ta det lugnt, hormonet stiger inte så fort i början. Kolla imorrn igen!
    Kram!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Mimmi, jag förstår dig.
    Hoppas verkligen ni får era efterlängtade plus snart. Det KOMMER ju att ske, det är ju bara en tidsfråga!

Leaeva, jag hoppas dina test blir starkare imorrn!

• sugarrush

Leaeva, vad tråkigt att höra.
    Hoppas mensen kommer snart så ni kan ladda om.
    Stor kram till dig!

• sugarrush

Har hört av flera treåringar att Björnlim ska vara smaskens! Mandel-smak!

• sugarrush

SoMa, grattis till tre år!
    Ha en underbar semester!

• sugarrush

Tittar in och BOMBARDERAR med extremt kraftfulla hcg-baciller! INGET hjälper mot dessa, varken p-piller eller kondom!

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-03-03 15:00:37 följande:
    Nu j-klar måste det bli Plus för oss i mars!!! Åtminstone för dig, jag är ju, som sagt, väldigt osäker på om jag ens haft äl den här gången heller.
    Hörrö, den gubben går inte!

Precis sådär skrev MCT för några veckor sedan. Vips, så var hon på smällen 2 veckor senare!
    Och likadant skrev jag i augusti, jag hade ju inte fått något positivt ÄL-test den månaden.
    Och jepp, jag var gravid jag med!

Alltså, PLUS i mars för er BÅDA!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

SoMa, räkna 2 veckor från idag. Alltså nästnästa fredag. Jippie, nu blire bebis!!!!

• sugarrush

Härligt att det verkar så lovande för många!
    Jag hostar in lite extra graviditetsbaciller *host* *host* som kan ge lite extra skjuts!  

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Halmstadtjejjen skrev 2011-03-08 08:13:29 följande:
    Hej,
    Om någon orkar så kanske ni kan svara på några frågor?
    Jag har ett pågående missfall i v 6 nu... Mindre kul men inte så mycket att göra.
    Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av hur länge man brukar blöda?
    När återgår ÄL och mens till det normala?
    Är det något jag bör tänka på?
    Usch då, beklagar så väldigt mycket! Du har hittat till en väldigt bra tråd nu iallafall, med världens bästa tjejer!

Några tips: Undvik tampong, bad och sex så länge du blöder. Var även medveten om att man KAN få infektioner i livmodern om man har riktig otur, men söker du vård ifall det börjar göra ont eller om du får feber, så är det ingen fara.

För många kommer ÄL om mens igång direkt, alltså att man får ÄL 2 veckor efter missfallet. För andra (inkl. mig) så kom första mensen efter 4 veckor och sedan kom första ÄL 2 veckor därpå.

Du kan ju alltid testa med ÄL- stickor om du känner dig osäker. Men var beredd på att gamla hcg-hormoner kan ge utslag i upp till 9 veckor på testerna, och hcg ger ju också utslag på ÄL-tester. Köp lite billiga tester och kolla att hcg-hormonet går ner, är mitt tips. Och sedan, när du testat negativt, kan du börja kolla efter ÄL med hjälp av ÄL-tester.

Stort lycka till!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3