MCT79 skrev 2011-02-02 17:41:34 följande:
Jag testade med ältester från två dagar efter mensen... stegrade något på dag 13-14 men kanske bara 75% mot kontrollstrecket... hade älflytningar ett par dar innan men kände aldrig av någon äl... senast klart positiva ältest var 20 dec...
För exakt en vecka sen var jag ju hos gyn... han kunde inte se nån gulkropp, inga tecken på att det varit någon äl...
I morse tog jag ett ältest igen,baraförattnivet... å det var positivt... riktigt starkt! Äl på dag 31???? skumt men okej! Tur vi myste lite igår kväll tänkte jag...
För en halvtimme sen skulle jag på toa... fick nått infall och testade med ett gravtest.. hade massa hemma ju....
Cykeldag 31, ingen påvisbar ägglossning under januari och såhär såg mitt gravtest ut... Vad säger ni??
Jag fattar absolut ingenting... om det är resultatet efter äl i december borde han ju ett ett hjärta picka??
Han borde sett en gulkropp om jag nu trots alla stickor faktiskt hade äl?!
En oro.. jag har en knöl långt ner i slidan åt vänster sida som ömmar, googlat lite och fått det till att det kanske är en "bartholinit"... en inflammerad körtel typ... nu får ju hjärnan det till att jag har en graviditet men utanför livmodern...
:(((
Men HERREGUD!!!! DU ÄR JU GRAVID KVINNA!
GRAAAAATTTTTTTTTTISSSS!!!!!!!!!
MCT, såhär var det för mig i min andra graviditet: Jag fick aldrig någon riktig stegring den månaden.
Det blev bara sådär halvstarkt, sedan gick det ner igen. Två veckor senare testade jag positivt och jag var sjukt chockad!
Jag läste ju för några veckor sedan, att du inte trodde dig ha fått ÄL, men jag fattade inte att du fått halvstegring ens... isåfall hade jag ju skrivit det till dig och berättat det som hände mig!
Du hade väl BIM 30/1, alltså i förrgår??? Du borde alltså vara i typ 4+2 idag!
Och vilket starkt snyggt streck det var då! Ojojoj det här blir bebis tippar jag på!