Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tack tack, natur, leaeva, skruttis och MCT!
    Snart är ni här ni också! (Skruttis, för dig är det ju jättesnart, du som ska ha VUL imorrn!)
    Ja det känns verkligen fantastiskt det här. Nästa VUL är om 2 veckor, längtar redan!

Natur, vad  härligt att allt såg bra ut för dig! Hoppas det är bebbe på g!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-02 17:41:34 följande:
    Jag testade med ältester från två dagar efter mensen... stegrade något på dag 13-14 men kanske bara 75% mot kontrollstrecket... hade älflytningar ett par dar innan men kände aldrig av någon äl... senast klart positiva ältest var 20 dec...

För exakt en vecka sen var jag ju hos gyn... han kunde inte se nån gulkropp, inga tecken på att det varit någon äl...

I morse tog jag ett ältest igen,baraförattnivet...  å det var positivt... riktigt starkt! Äl på dag 31???? skumt men okej! Tur vi myste lite igår kväll tänkte jag...
    För en halvtimme sen skulle jag på toa... fick nått infall och testade med ett gravtest.. hade massa hemma ju....

Cykeldag 31, ingen påvisbar ägglossning under januari och såhär såg mitt gravtest ut... Vad säger ni??

Jag fattar absolut ingenting... om det är resultatet efter äl i december borde han ju ett ett hjärta picka??
    Han borde sett en gulkropp om jag nu trots alla stickor faktiskt hade äl?!

En oro.. jag har en knöl långt ner i slidan åt vänster sida som ömmar, googlat lite och fått det till att det kanske är en "bartholinit"... en inflammerad körtel typ...  nu får ju hjärnan det till att jag har en graviditet men utanför livmodern...

:(((
    Men HERREGUD!!!! DU ÄR JU GRAVID KVINNA!
    GRAAAAATTTTTTTTTTISSSS!!!!!!!!!

MCT, såhär var det för mig i min andra graviditet: Jag fick aldrig någon riktig stegring den månaden.
    Det blev bara sådär halvstarkt, sedan gick det ner igen. Två veckor senare testade jag positivt och jag var sjukt chockad!

Jag läste ju för några veckor sedan, att du inte trodde dig ha fått ÄL, men jag fattade inte att du fått halvstegring ens... isåfall hade jag ju skrivit det till dig och berättat det som hände mig!
    Du hade väl BIM 30/1, alltså i förrgår??? Du borde alltså vara i typ 4+2 idag!

Och vilket starkt snyggt streck det var då! Ojojoj det här blir bebis tippar jag på!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Men om du är i 4+2 är det väl ingen gulkropp där ännu? Då är det väl bara en förtjockad slemhinna, typ?

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Ja men jag tror att hon blivit gravid nu i januari, för själv har jag blivit gravid när jag bara haft halvstegring på ÄL-stickorna. Ibland missar man stegringen, helt enkelt.

MCT, jag är säker på att du hade märkt av det om du hade varit gravid i vecka 8 nu!
    Jag tror du är nygravid, i v. 4+2! Och då är det ju ingen gulkropp där ännu!
    Jag tror att läkaren missade det helt enkelt när han gjorde VUL på dig.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

MCT, jag förstår att du är orolig för ännu ett x.
    Kan du ringa in imorrn och be att få göra ett VUL i början av nästa vecka?

Jag sökte lite på "VUL 4+2" för att se vad folk skrev att de hade sett i sin tidiga graviditet men många verkar säga att de inte sett något alls, och ändå har det blivit en fin graviditet av det i slutändan. Och du, du gjorde ju dessutom ditt VUL förra veckan, när du var i 3+2, och det var ju ännu tidigare.
    Så jag vågar hoppas för din skull!

Stor kram!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-02 21:02:18 följande:
    Jodå ska ringa i morgon, har tydliga direktiv om det hur som... pga tidigare utomkveds. Å så ska jag få mer progesteron...

Min återupptagna ridning fick ett snöpligt slut...
    Hahaha, precis som min längdåkningskarriär!

Jag kör ju proggisar jag också, sedan 3 veckor tillbaka. Tycker inte det är jobbigt alls faktiskt.
    Stoppar in en innan läggdags, och ligger sedan med benen i vädret en kvart innan jag lägger mig tillrätta och somnar. Likadant på morgonen, jag ställer klockan 45 minuter innan jag ska gå upp och stoppar in en, och går och lägger mig igen en stund.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-03 14:05:31 följande:
    Taaack! Alldeles chockad jU! Var ju tvungen att berätta för de närmaste på jobbet eftersom vi har cytostatikapatienter som jag nu måste undvika....

Har inte fattat än... ringde sköterskan på den läkarmottagningen där jag var för en vecka sen och hon säger "jag tror det är bäst han ringer upp dig själv...."

Han ringde en halvtimma senare och bara skrattade "det är det här jag älskar med mitt jobb, man tror man har koll, man har kollat in kroppen och ställt en "diagnos..." med moder natur gör precis som hon själv vill!"

Den 17:e feb ska jag dit och kolla att det finns nått där, och att det sitter där det ska. Han skickade ett nytt recept på progesteronvaggisar... 
    Så OTROLIGT GLAD för din skull MCT!
    Nu var det verkligen din tur! Bebis i oktober alltså.. det låter ju helt underbart!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Om några veckor? Spännande, vad är det för hemlis då håller på...?

Ja nu har vi haft ett väldigt fertilt stim de sista veckorna, men DU SAKNAS mimmi! Hem och hångla med dig, bums! Hur var det nu, du skulle väl få ett plus i födelsedagspresent till mig va?

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

....."blåser MASSOR av hcg-baciller din väg"

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Nej mimmi, hångel är bara förrätten
    1. hångel
    2. grovhångel
    3. av med kläderna
    4. sexa
    5. rumpan på kudden!

Jag fyller år i slutet av månaden. Och då kommer du plussa!
    Om jag själv lyckas vara gravid ända tills dess är det rekord!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3