• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Vet ni....utan att säga det högt....jag tänker bara viska, så ni vet...men min älskade man lagar lunch just nu och jag tycker inte att det luktar gått alls. Inget fel på hans matlagning, det är det absolut inte....men jag känner mig nog lite....och här kommer det....illamående Tyst

Så, nu har jag sagt det. Visst borde det vara ett bra tecken? *ja, den hopplösa optimisten är tillbaks*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-06-09 11:20:59 följande:
    Halloj! Nu börjar jag repa mig efter sista mf...tror jag. ;) Hur var det med er andra hur gjorde er mens efter mf kom den i samma cykel som tidigare eller kom den efter en månad efter mf slutat? Kommer inte ihåg hur det var sist för mig...?

Har slutat blöda nu efter men enlig min gamla cykel så ska jag ha mens i morgon... det lär nog inte hända  ;)
    GRATTIS till att det börjar normalisera sig lite igen! Jag tror att det är helt individuellt det där. För mig brukar min cykel bli längre efter mf (blev det efter dem första 2 -07 och 08) men efter MAet i januari blev den direkt längre för att efter alla mf som följde bli kortare och kortare. Så olika för olika personer och från mf till mf.

Hoppas din cykel rättar till sig helt snart igen!

*kram*
  • Odetta
    Jazmin skrev 2010-06-09 10:42:04 följande:

Hej alla!
    Här kan jag tänka mej att hänga en stund .
    Fick missfall förra månaden haft en mens nu och hoppas på ett plus.
    i juli . har börjat äta rosenrot sedan MF... Och haft äl men tyvärr inget resultat än.

Hej och välkommen! FAN att du behöver den här tråden, men jag lovar, en bättre tråd finns inte!

*kram*
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-06-09 12:05:36 följande:
    näe det är nog bara att vänta och se... Att mensen diffar några dagar eller en vecka efter mf är helt ok men intressant om det kan vara så att cykeln ändrar sig helt  att jag tidigare får mens på dag 10 i stället för dag 28. Och att min mens fortsätter att komma på dag tio även i fortsättningen. Om ni förstår vad jag menar? =0

Jobbigt bara när man som jag har ett jobb med mycket resande och jag vill ju kunna lägga upp mitt arbete så att jag verkligen är hemma i höst när jag har äl.... så man minimerar missade chanser, jag får nog räkna på min gamla cykel och hoppas att den kommer i hyfsad tid.  

Odd- inga mer blödningar? håller tummarna för att det fortsätter så! Du har väll passerat din dag "3" som har varit riskabel tidigare enligt beskrivning innan.
    Tror inte att cykeln brukar ändra sig så radikalt, så utgå ifrån din vanliga, det tycker jag

Och du...du har ju fasiken rätt! Har inte ens tänkt på det! Ja, "dag 3" var ju faktiskt igår! Jag tänker inte ropa hej ännu, inte förrens jag sett nått levande nästa vecka....men inget mer blod och jag är allt lite underliggande illamående...och det måste ju bara vara ett bra tecken! Jag får lyssna på mina egna ord jag sagt i den andra tråden: tills motsatsen är bevisad är jag faktiskt gravid!

vad glad jag blev med "dag 3"...tänk, det tänkte jag faktiskt inte på...TACK! *kram på dig*
  • Odetta
    Jazmin skrev 2010-06-09 14:09:31 följande:
    Tack , ja det e synd att man sitter på denna tråden . Dock hade jag bara gått till vecka 6 men det hade blivit en början . Ett hopp om något ... Men men det e bara att ta nya tag .. Testar nu men rosenrot har hört att det ska vara bra och stabilisera ägglossningen.
    *kram*
    min cykel blev mycket bättre den månaden jag åt RR. månaden innan fick jag ÄL på dag 22 tror jag det var, och månaden med RR kom den redan på dag 14, som en normal cykel med andra ord

Sedan åt jag inte RR igen för i mitt fall har det blivit mf båda gångerna jag åt det, men med tanke på alla mf jag haft så hade det nog blivit mf ändå, även utan RR, men jag vågar inte chansa.

*kram*
  • Odetta
    LittleJunia skrev 2010-06-15 21:48:13 följande:

MCT79- Riktigt så är det inte. Lutealfasen som det kallas mellan ÄL och mens är regelbunden, men den är ju olika från person till person, men brukar ligga mellan 10-16 dagar. Min tex har efter jag fick min son legat på ca 15 dagar. Innan jag fick min son låg den på ca 12 dagar. Perioden mellan mens och ÄL kan vara mer oregelbunden.
    Vet inte om du blev klokare av detta...

Skulle precis skriva ett liknande inlägg

Och min lutealfas är alltid 12 dagar.

men egentligen spelar ju inte lutealfasens längd någon roll för det vesäntliga är ju hur lång tid det tar för ett befruktat ägg att fastna....och det brukar väl ta 7-10 dagar. sedan tar det någon dag efter det för hcg att finnas i kisset.

Jag har aldrig testat efter när jag har BIM utan alltid efter antal dagar efter ÄL. För min del har jag då för det mesta fått första svaga utslaget på gravtest på dag 8 efter ÄL, men alltid senast på dag 11

*lycka till alla*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-15 22:14:10 följande:
    hoppas ni fattar att jag inte kallar mig smälandsjänta utan smålandsjänta... orkar bara inte ändra i hela listan utan jag får heta så denna gången! Obestämd
    Chansen finns ju absolut vännen! Titta på mig bara....jag är gravid för 5. gången nu bara I ÅR! Så visst går det att lyckas med det samma (att mina blivit mf hela tiden har ju inte med snabbheten att lyckas bli gravid att göra)

*håller mina tummar*
  • Odetta

Tejj, jag är imponerad att du inte har testat ännu....skulle jag aldrig fixa! Testoman som man är

Inte för att försöka ha dålig inflytan på dig...men kan du inte ta ett test i morgon typ?

*håller mina tummar och skickar en kram*

• Odetta
    Tejj skrev 2010-06-15 22:30:13 följande:

haha... inte få mig in i den test-drogen nu odd... ;)

Men testade faktiskt igår, o det var neg. men det var ju bara 9dgr efter ÄL så var ju för tidigt för nåt annat.... sist jag testade o var gravid, så var det exakt 2v efter ÄL utslaget på ÄL stickan, så därför testing på fre för mig, då exakt 2v sen ÄL stegringen.... =)

Can you blame me for trying?

men ok då...då håller jag tummarna för att fredagen blir en bra dag för dig *kram*
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-06-16 06:39:36 följande:
    Odd vännen, hur går det för dig??? Har inte hört något på länge. Du blöder väl inte och i vilken vecka är du i nu? Vart på VUl eller nåt annat. Massa frågor....

Hoppas allt är bra med dig iaf och den lille såklart! *kramar*
    Hej gumman!

Här mår jag bara bra....börjar bli riktigt illamående nu och jag är absolut världssämst på att hantera det. Smärta absolut....men illamående? Nä...då blir jag ynklig

VUL på fredag så då faller domen. Lever den då så är nästa delmål att den lever efter v7+4
    Jag är så himlans nervös att jag faktiskt hållt mig lite ifrån FL med flit. Jag vet ju inte vart jag "tillhör" liksom....är allting bra? Är det åt fanders igen? gravidtråd? mf-tråd?

Ja jag vet inte. Gravtetsten är lika starka (ja, jag tar fortfarande ett test om dagen) och illamåendet är väl i och för sig ett bra tecken...men jag har så himla svårt att tro på det ändå. Med vårt MA gick jag i 8 veckor med en död bebis i magen och fattade ingenting. den dog ju i v7+4 och jag mådde illa ändå till v10-11 och första indikationen att det var knas var en pytteliten brun blödning i v14+6....så jag har svårt att lita på min kropp känner jag

Så himla jobbigt att vara gravid efter så många mf....jag skulle vilja vara sådär naiv igen som jag var första gången liksom...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3